Goede tip, bedankt! Gaat ik ook eens proberen! Wordt mn Samsung Galaxy S4 van mn werk ook eens nuttig gebruikt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Voor dat geld heb je hele fijne camera maar helaas zonder hot/copld shoe voor een microfoon.
Dat is sowieso vaak een lastig punt voor camcorders in deze prijs klasse.
Deze modellen zou je kunnen overwegen.
Panasonic HC-V550
Sony HDR-CX330
JVC EVERIO GZ-R10 BLACK is zojuist tot mijn beschikking![]()
. in het displayscherm heb je cijfers staan, f2,8 26dB 50.. heb geen idee wat 26dB en 50 doen, je kan ze veranderen met exposure.. F neem ik aan is diafragma.
Wat kan ik het best doen met deze instellingen, om het scherper te krijgen? Alvast bedankt
50 wil zeggen 50 fps (frames per second)
Ik vermoed dat je lensopening te ver open staat, als deze 26dB aangeeft dan wil dat zeggen dat hij behoorlijk veel licht pakt waardoor je vuurwerk minder scherp wordt.
Met mijn oude Panasonic had ik dit ook in het begin, filmde op 18dB en dat was veels te overbelicht.
Heb dit terug gezet naar f 2.4 , dat scheelde enorm veel.
edit:
Heb mn cam er nog ff bijgepakt,
IRIS: F16-F14-F11-F9.6-F8.0-F6.8-F5.6-F4.8-F4.0-F3.4-F2.8-F2.4-F2.0-OPEN-0dB-3dB-6dB-9dB-12dB-15dB-18dB
Kortom, op F16 is de lens gesloten, pikzwart beeld. Op 18dB staat de lens maximaal open, waardoor de kleuren overbelicht zijn (disco)
Zelf gebruikte ik altijd de F2.4.
Misschien heb je iets aan deze tips, succes.