Laatst bewerkt:
Ik ben in Australië geweest. Daar kreeg je minimaal een jaar cel als je het in je bakkes haalde een hulpverlener aan te vallen. In Nederland weten ze niet goed hoe ze ermee om moeten gaan, maar wat mij betreft mag het zero tolerance. Mensen die een beetje kunnen nadenken weten wel beter, en laten hulpverleners gewoon hun werk doen.
Ik zie deze geweldplegers als complete rasdebielen, die totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Lekker achter slot en grendel laten rotten tot ze het op een dag misschien wel te weten komen.
Ik ben in Australië geweest. Daar kreeg je minimaal een jaar cel als je het in je bakkes haalde een hulpverlener aan te vallen. In Nederland weten ze niet goed hoe ze ermee om moeten gaan, maar wat mij betreft mag het zero tolerance. Mensen die een beetje kunnen nadenken weten wel beter, en laten hulpverleners gewoon hun werk doen.
Ik zie deze geweldplegers als complete rasdebielen, die totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Lekker achter slot en grendel laten rotten tot ze het op een dag misschien wel te weten komen.
heb geprobeerd het te begrijpen waarom mensen dat doen. Maar ik kan me helaas niet verlagen tot hun geestelijk onvermogen.
ik ben de laatste tijd er wel voor in om eens wat geweld tegen de geweldplegers te gaan gebruiken.
De straffen zijn zwaar genoeg, probleem is echter de vervolging van daders.
De vervolging blijft vaak uit.
En, zoals je hierboven kan lezen... ben je politie man dan ga je vrij uit.
Wat wordt verstaan onder hulpverleners?
Ik bedoel een ambulancebroeder is een hulpverlener, maar dat is een maatschappelijk werker, jongerencoach en een gecertificeerd ehbo'er binnen een bedrijf ook. Definieer eerst het begrip hulpverlener maar eens...
En plaats dan eventuele strafbare feiten maar eens binnen de context. Dan pas ontstaat er enigszins een genuanceerd totaalplaatje.
Hard blêrren zonder een goede definitie en de bijbehorende genuanceerde context is als spijkers op laag water zoeken. Je hebt er geen fluit aan en werkt eerder in je nadeel dan in je voordeel...
Het gaat er niet eens zo zeer om of het hulpverleners of ander soort arbeiders zijn. Je hebt sowieso van elkaar af te blijven, daarnaast heb je mensen die aan het werk zijn te respecteren en met rust te laten. We kennen allemaal het spotje van KNGF Geleidehonden.
Over dramatisch beleid betreft vervolging en het vrijuit gaan van sommige (hogere heren) heeft Nederland een hoge reputatie. Elke zaak wordt op zich bekeken, en soms is het oneerlijk als de pest. Als je dan leest over deze politieman die vrijuit gaan omdat hij zogenaamd een bepaalde functie vervuld binnen de maatschappij, dan heb ik in mijn achterhoofd weer de manier zoals het in Australië gebeurt. Al ben je de paus, dan wordt je op het vliegveld bij aankomst gewoon gecontroleerd door de douane, en heeft meneer de patert der paters dan per ongeluk een zakje cannabis in het sokje, dan krijg hij gewoon dezelfde straf als ieder ander. Ik noem nu Australië, maar godzijdank zijn er meerdere landen die zich wel aan het bestuursrecht houden.
Ze moeten in Nederland gaan kijken naar leeftijd, niet naar hoe iemand is, of wat voor functie iemand verleend. Mensen die zich idioot willen gedragen ervaren de consequenties maar. Want wat krijgen de mensen die zich wél gedragen? Helemaal niets! beetje premie omtrent goed gedrag zou wel aardig zijn. Maar nee hoor, en dán vraag je ook om problemen!
het is überhaupt IDIOOT dat hier een campagne voor nodig is...