Knokke- Heist 2013 - Progamma

Tony

Administrator
Medewerker
Het programma is net bekend gemaakt! Ziet er goed uit.

We are happy to announce our Participants list of the 2013 Edition

19 August 2013 Fireworks Spectaculars (Canada)
21 August 2013 Mirnovec Pirotehnika (croatia)
23 August 2013 Pirotecnia Zaragozana (Spain)
25 August 2013 Vulcan Fireworks (China)
27 August 2013 Pyroemotions by Scarpato (Italy)

Good luck to all the teams !

F16

FPM Fotograaf & Filmer
Zeer mooie line up! Denk dat de kroaten misschien nog wel voor een leuke verrassing kunnen gaan zorgen dit jaar in knokke.:lub:

USRRobiwan

Registered User
Scarpato is erg pyromusicial gericht. Verwacht geen hoogstaande getimde italiaanse cylinder bommen.
De candezen hebben hele mooie shows neergezet op diverse festivals met een groot budget maar ook hier pyromusical gericht.
Zaragozana is ondertussen de 'huisschieter' van Knokke omdat die 'bijna' elk jaar daar schiet.

Ik heb het persoonlijk niet zo op pyromusicals omdat je dan altijd moet wachten tot de bommen getimed worden op bepaalde noten in de muziekstukken. Daarnaast wil ik de bommen horen en niet het vreselijke overgemoduleerde gekrijs uit de speakers.

tronetti

Registered User
Klopt, laatste keer was 2008. Maar ik denk dat hij in de war is met Féérie Pyrotechnie uit Frankrijk. Hier is ook het nodige materiaal van Zaragozana verschoten.

@ USRRobiwan "Verwacht geen hoogstaande getimde italiaanse cylinder bommen."

Ik wel, een Italiaanse cylinderbom hoeft niet perse een multibreak te zijn. Scarpato heeft toch prachtig materiaal uit eigen keuken.

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerkfestival lokt absolute wereldtoppers

Duinbergen is vanavond weer het toneel voor het jaarlijkse internationaal vuurwerkfestival waar internationale toppers hun kunsten laten zien. Canada mag deze keer de spits afbijten.

Canada, Kroatië, Spanje en China zijn de landen die deze keer de trofee zullen proberen binnen te halen. Volgens Koen Swiers van Hooghe Cliff Pyrotechnica, dat het festival organiseert, is het zeer uitzonderlijk om de wereldtop bij elkaar te krijgen.

‘De deelnemers hebben al een indrukwekkend palmares achter hun naam staan. Canada won dit jaar het vuurwerkfestival in Montreal. Daarmee schreven ze meteen ook het wereldkampioenschap op hun naam. In ons land wordt er heel wat vuurwerk afgeschoten, maar dat van Knokke-Heist is wel de oudste en de meest bekende door zijn internationale karakter. Voor kleinere vuurwerkmakers die op dit festival een optreden versieren, opent het deuren op wereldniveau’, zegt Swiers.

Voor Fireworks Spectaculars uit Canada is het de eerste deelname. Naast het wereldkampioenschap in Montreal hebben ze al tien maal het festival in Vancouver en vijf keer het Canadese kampioenschap gewonnen. ‘Wij hebben al veel horen spreken over het vuurwerkfestival. We houden wel enkele verrassingen achter de hand. Wij moeten het opnemen tegen gevestigde waarden en zullen proberen zo hoog mogelijk te eindigen’, vertelt manager Brad Dezotell.

1.300 mortieren

Per avond worden zo'n 1.300 mortieren afgeschoten. ‘Daarnaast zijn er nog de speciale effecten waardoor het aantal afgeschoten mortieren wel kan oplopen tot 2.000 per avond. De hemel zal de komende dagen alle kleuren van de regenboog krijgen’, besluit Swiers.

Pirotecnica Scarpato uit Italië, dat vorig jaar het festival won, mag het vuurwerkfestival afsluiten op 27 augustus.
Correcties mailen naar de redactie

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130818_00696987

hardcore0438

Registered User
Zo denk ik er inderdaad ook over. Zeker nu ik het nog eens heb terug gezien. Tijdens de show zelf stond ik vooral van de hoge kwaliteit spullen te genieten haha !

tronetti

Registered User
Deze show was zeker geen topper, maar slecht was ie ook niet.
Het publiek reageerde ook maar matig. Zeker in het begin hoorde ik weinig tot geen applaus. Aan de producten lag het zeker niet, veel Spaans materiaal en Chinees van hoge kwaliteit.
'What a wonderful world' was naar mijn mening goed gedaan, met het vuurwerk goed aangepast op de tekst van deze song.
Jammer dat sommige actie's met single-shots niet goed uit de verf kwamen, en Spaanse watervallen veranderden in mine's.

De finale was ook wat aan de korte kant. Halfverwege de show werd er veel goud geschoten, ik had dat liever in de finale gezien.

Denk dat het voor Kroatië niet al te moeilijk zal zijn hier overheen te gaan.

Bovenaan