Iemand ervaring met 16 Inch Shells

ramon&marijke

Registered User
Is er hier iemand op het forum die ervaring heef met 16Inch shells?

Wellicht is er iemand die een filmpje heeft van een soortgelijke shell.

Thnx alvast

ramon&marijke

Registered User
Hey Vonk,

ja de rillingen liepen mij ook over de rug toen ik ze zag!
Echt voetballen!! Was benieuwd naar het effect ervan!

Ben zelf niet het rund dat dit fijn gaat afsteken, was alleen benieuwd naar de omvang van een dergelijke shell!!

I use my brains, en weet wat ik doe en laat dit lekker links liggen!!

Uitgerild nu Vonk??

vonk

FPM Moderator
Medewerker

ramon&marijke

Registered User
Hey Vonk,

de link die je gaf naar het andere topic opent niet in Internetexplorer en ook niet met Mozilla :s

Nee vind dit ook TE van het goeie, kijk er dan liever op ene show naar dan dat ik zelf ga lopen ompielen met zulk soort afmetingen.

Ben zelf erg tevreden met een 8inch, en dat is al behoorlijk aan de zware kant!

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
ik de films van Tarragona en Blanes zijn 16inch shells te zien

Tarragona - La rosa

en

Blanes - Light Pyro Team (Slovak Republic)

opb-pyro-light-team_25_.JPG

opb-pyro-light-team_12_.JPG

16inch_Blanes_2006_Slowakije.JPG

ramon&marijke

Registered User
Hey Vinnie,

hartstikke bedankt!!! Dit zijn ze inderdaad, godsgruwlijk mooi spul!!!
Gevaarlijke is wel dat ze hier wel in de handel zijn dit jaar :s

henk39

Registered User
Hey Vinnie,

hartstikke bedankt!!! Dit zijn ze inderdaad, godsgruwlijk mooi spul!!!
Dan heb ik maar 1 tip, als ze toch dit jaar in de handel zijn, en dus worden gekocht eventueel, door wie dan ook.

Doe dit op een afgelegen plek, en ga er zelf bovenop zitten, "Opgeruimd staat netjes".

Denendo

Registered User

Nog voordat er reply's op bovenstaande quote geplaats worden, hierbij alvast het volgende....

[adminbreak]Wij willen geen enkele post zien wat ook maar iets te maken kan hebben met vraag naar handel, op welke wijze dan ook...
Dit geld dus ook voor het PM systeem !![/adminbreak]

Denendo

Kickuh zeg wist niet dat Vulcan Fireworks zulke bommen nog produceerde, vroeger had je deze ook van Horse Brand en Sunny echt kanonnen waren het als deze bommen uit de buis klapte dan kreeg je al bijna een zaadlozing...:laugh: , en de effecten zijn absurd groot!!!

Naar mijn weten is hier ook nog zéér moeilijk aan te komen voor de pro's aangezien 16 inch bommen niet gouw meer worden geimporteerd, in de United States vind je ze wel nog vaak mjah in Amerika moet alles groter zijn:cheesy:

Laatst bewerkt:

jaspertjuh

Registered User
Kickuh zeg wist niet dat Vulcan Fireworks zulke bommen nog produceerde, vroeger had je deze ook van Horse Brand en Sunny echt kanonnen waren het als deze bommen uit de buis klapte dan kreeg je al bijna een zaadlozing...:laugh: , en de effecten zijn absurd groot!!!

Naar mijn weten is hier ook nog zéér moeilijk aan te komen voor de pro's aangezien 16 inch bommen niet gouw meer worden geimporteerd, in de United States vind je ze wel nog vaak mjah in Amerika moet alles groter zijn:cheesy:

hou je het wel droog hier? :D
mafkees! :cheesy:

Ontopic:
Ongelofelijk hoe groot deze stukken vuurwerk zijn!
En dan te bedenken dat elke shell stuk voor stuk door mensen in elkaar gezet zijn :eek:h:
Mooie foto's !

Ernie

Registered User
Ik dacht dat we hadden afgesproken om niet meer dit soort topics te openen ? Kan me nog een gevalletje 12 inch en undercover NL herinneren.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik dacht dat we hadden afgesproken om niet meer dit soort topics te openen ? Kan me nog een gevalletje 12 inch en undercover NL herinneren.

Dat was heel wat anders. Daar had iemand ze gekocht en liet daar fotos van zien. Hier wordt er gewoon om informatie gevraagd.

On Topic nu...

The Cigarman

Moderator
Medewerker

Als je dan die mortier vergelijkt, met dat jongetje.:weird:

Het toch niet te hopen, dat deze atoombommen niet in handen terecht komen, van mensen die er geen verstand van hebben.:weird:

Ik geniet beter van deze kneiters, tijdens een show.:love:

Laatst bewerkt:

Vavoom

Registered User

De bom in de foto was overigens een 450'er (18 inch dus).

Echt voetballen!! Was benieuwd naar het effect ervan!

Voetballen??? Wat voor reus ben jij? ;-)
Nu weer serieus... het effect hangt geheel af van wat de maker er in heeft gedaan. Soms zijn het kleine(re) bommetjes, zoals in een shell of shells, en soms is het één groot boeket, zoals bij deze het geval was, en soms is het combinatie van beiden.

2005-11-11_-_15_-_show_2_by_R_Bruscella_Pellicani_400_mm_.jpg

Dit was de bom van bovenstaande foto. Heb 'm er net niet goed op, maar was uit het handje geschoten en kon dus de sluitertijd niet te lang maken.

Laatst bewerkt:

ramon&marijke

Registered User
Vavoom,

het is erg mooi dit soort Shells, blijft een genot om naar te kijken op afstand!
Klopt overigens wel dat ze erg moeilijk naar Europa te halen zijn, de verschepers vinden doorgaans 10inch al genoeg als risico!

Hoop alleen dat ze daadwerkelijk niet bij een rund in de handen komen die ze vrolijk voor het huis af gaat steken. Die idioot die dus op Undercover NL was, zou een foute zijn..........Jammere is wel dat vaak dit soort types deze afmetingen kopen en niet beter weten of willen weten!

Ollie

Registered User
Het probleem is idd dat deze dingen niet meer (of heeeel zelden) naar europa komen en het dus een oude shell is die vaak door de vorige eigenaar niet meer gebruikt mogen worden door aangescherpte regeles (met name door de keuringen in duitsland) zijn er veel van dat kalibers shells die onbenut in de bunkers liggen waar ze officieel ook niet meer mogen liggen en zodoende kan het zijn dat die dingen op de markt komen!

Bonbridge

Registered User
Het probleem is idd dat deze dingen niet meer (of heeeel zelden) naar europa komen en het dus een oude shell is die vaak door de vorige eigenaar niet meer gebruikt mogen worden door aangescherpte regeles (met name door de keuringen in duitsland) zijn er veel van dat kalibers shells die onbenut in de bunkers liggen waar ze officieel ook niet meer mogen liggen en zodoende kan het zijn dat die dingen op de markt komen!

Net zoals die 12'' van laatst , die waren ook al 10 jaar oud .

Het schijnt dat de kleuren in kwaliteit achteruit gaan , ik ben benieuwd of zulke oude shells nog wel kwalitatief veilig zijn om af te vuren , als de duitse regels ze niet toestaan horen ze zeker niet in handen van ongeschoolde en onwetende particulieren .

Bovenaan