Garden of Eden

shinji

Moderator
Medewerker
Deze bak is live lekker spectaculair door z'n tempo, overgangen en snoeiharde bursts. Wel vind ik de laatste cake zonde, Die salutes klappen niet harder als de andere bursts en daarom vind ik het een beetje sneu einde van een spektakelbak.

Bassiefireworks

Registered User
Zijn er mensen die deze tesamen met de 4 Season van Rubro hebben gehad?

Komend oudjaar wil ik de Graden of Eden en de 4 Seaons, weet alleen niet of ik de Grden of Eden of de 4 Seasons als eerste moet aansteken voor het showtje. Iemand?

Ik heb afgelopen jaar de Immortal gold, 4 Seasons en de Garden of Eden gehad en heb ze ook in deze volgorde afgestoken. Was prima! Misschien dat ik het achteraf anders had gedaan en de Garden of Eden en de 4 Seasons om had gewisseld, aangezien de 4 seasons een redelijk hoog tempo heeft. Maargoed, de knallen of moet ik beuken zeggen? van de Garden of Eden waren wel weer veel zwaarder.

Tony

Administrator
Medewerker
Deze bak is live lekker spectaculair door z'n tempo, overgangen en snoeiharde bursts. Wel vind ik de laatste cake zonde, Die salutes klappen niet harder als de andere bursts en daarom vind ik het een beetje sneu einde van een spektakelbak.

Ik baalde er van dat ik hem niet meer kon krijgen maar volgend jaar is dit mijn finale.
3 stuks naast elkaar (ergens naar korting zoeken) en gewoon 2 minuten genieten.

Als je de laatste cake als eerste zet dan heb je toch wat je wilt Rieck?

shinji

Moderator
Medewerker
Ik baalde er van dat ik hem niet meer kon krijgen maar volgend jaar is dit mijn finale.
3 stuks naast elkaar (ergens naar korting zoeken) en gewoon 2 minuten genieten.

Als je de laatste cake als eerste zet dan heb je toch wat je wilt Rieck?

Misschien is een kleine operatie van de laatste ook wel een aardig alternatief

PyroPlop32

Registered User
Ik denk de beste assortimenten die we hadden in de collectie!
We hadden er 3 naast elkaar vlammen ! heerlijk geweld en beter dan de meeste illigale blokjes !

Booomy

Registered User
Wat een super filmpje zeg. Thnx Hutter ziet er erg goed uit. Wat een top bak dit!! Hij staat er al op voor volgend jaar!!!

Bassiefireworks

Registered User

Volgende filmpje. Halverwege zit ik met een vinger voor de microfoon denk ik, maakt niet uit want je krijgt alsnog een goed beeld van de cake. Wat het publiek er van vond? als je goed luistert hoor je het haha! Topbak.

trimbaard

Registered User
Volgende keer deze bak in een 25gr per shot versie graag. Dat was deze nog niet. Gewoon een aantal potten net als die van de galaxy collection in een doorlontdoos. Ik vond het echt jammer dat ik deze niet had ipv de 6 elements. De garden of eden was zelfs nog 2 tientjes goedkoper. Heb hem nog proberen te regelen maar was helaas uitverkocht.

PyroPlop32

Registered User
De bombette zelf mag nog steeds maar 15gram vulling bevatten!
er mag maximaal 25 gram in 1 tube, inclusief lift en mine.

iedereen verwacht wonderen van de nieuwe regeling maar zo heel veel verschil is er echt niet.
of ze moeten echt hoogwaardige sterren/composities gaan gebruiken en betaal je 2 keer zoveel .....en dan gaat iedereen lopen zeuren dat het zo prijzig is!

kijk naar de spullen van cafferata die zijn helemaal top....en iedereen loopt te miepen over de prijs!

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
De bombette zelf mag nog steeds maar 15gram vulling bevatten!
er mag maximaal 25 gram in 1 tube, inclusief lift en mine.

iedereen verwacht wonderen van de nieuwe regeling maar zo heel veel verschil is er echt niet.
of ze moeten echt hoogwaardige sterren/composities gaan gebruiken en betaal je 2 keer zoveel .....en dan gaat iedereen lopen zeuren dat het zo prijzig is!

kijk naar de spullen van cafferata die zijn helemaal top....en iedereen loopt te miepen over de prijs!

U zit er naast plop!
Zodra je een mine/fontein of romeinse kaars in een cake stopt mogen de tubes 25gram per stuk bevatten. En dan mag je daar gewoon alles wat mogelijk is gebruiken voor het effect.

trimbaard

Registered User
Nog maar een keer, met dank aan DJ

Hieronder enkele EU-normen voor fontijnen, cakes, knallers en vuurpijlen, vanwege copyright.

Fontijnen:
Klasse 1: 7,5 gram pts.
Klasse 2: 250 gram pts.
Klasse 3: 1000 gram pts. (pts. = pyrotechnische SAS)

Cakes klasse 2:
500 gram pts totaal/ 25 gram pts per tube/2 gram perchloraatflash burst of knal.

Cakes klasse 3:
1000 gram pyrotechnische SAS totaal. 250 gram flash totaal.
40 gram pts. per tube met 4 gram perchloraatflash/ 8 gram nitaatflash of 20 gram BP burst.
In Nederland (nog) niet toegestaan.

Vuurpijlen klasse 2:
75 gram pts. totaal/ 2 gram perchloraatflash burst of knal.

Vuurpijlen klasse 3:
200 gram pts. Voor burst of knallading 20 gram nitraatflash, 10 gram perchloraatflash of 50 gram buskruit.
Vooralsnog niet toegestaan in Nederland, welllicht in 2017 wel.

Knallers klasse 2:
Buskruitknallers: 6 gram max per knaller.
Flashkruit knallers: 0,5 gram max per knaller. 25 gram totaal per verpakking of matten.
In NL zijn flashknallers uit deze klasse nog niet toegestaan, misschien binnen een kortere termijn wel. Matten zijn niet volgens de juiste benaming in de RACT vermeld, kans is dus in zekere mate aanwezig dat er meer matjes met dit kruit komen.

Knallers klasse 3
Buskruitknallers:
max 10 gram per stuk.
Flashknallers:
5 gram (perchloraat) of 10 gram (nitraat) flash per knaller, 250 gram voor matten. "Die ene rol van die ene importeur" heeft misschien hiermee te maken.
Knallers uit deze klasse zijn in Nederland niet toegestaan. In Tjechië, Polen, Italië, Spanje en België (tot 2 gram nog) bijvoorbeeld wel.
Matten uit deze klassen zijn volgens de RACT weer wél toegestaan. Onduidelijkheid hierover heerst.

Singleshots:
Hiervoor gelden dezelfde kruitregels als voor shots in cakes.
Klasse 2: 25 gram pts/ 2 gram perchloraatflash of 10 gram BP burst of knal. BP= buskruit
Klasse 3: 40 gram pts/ 4 gram perchloraaatflash of 20 gram BP burst of knal. Max kaliber: 2"
Voor tubes in cakes geldt een kaliber 35mm max.
De burst en knalllading mag bij alle bovengenoemde 2x zoveel gram zijn met nitraatflash.

brian the freak

Registered User
Op het filmpje van hutter komt hij echt levensecht over. Hij is precies zoals daar op beeld. Wat mij betreft de nummer 1 van nederland 2012/2013. Ik hoop dat royal met meer van dit soort spul komt. Deze 240s was al voor 139.- te krijgen dus denk dat voor bv 80.- al een 100s bak verkocht kan worden. Hoop dat royal hier ook mee leest en de ideeen van de liefhebbers oppikt.

Koetje

Registered User
U zit er naast plop!
Zodra je een mine/fontein of romeinse kaars in een cake stopt mogen de tubes 25gram per stuk bevatten. En dan mag je daar gewoon alles wat mogelijk is gebruiken voor het effect.

Verrek, dat wist ik ook nog niet. Ik was van mening net als Plop max 15 gram effectlading en de rest mine, burst, tail, lift whatever.
Dan zijn er echt nog wel grotere boeketten te maken denk ik..?

Tony

Administrator
Medewerker
Verrek, dat wist ik ook nog niet. Ik was van mening net als Plop max 15 gram effectlading en de rest mine, burst, tail, lift whatever.
Dan zijn er echt nog wel grotere boeketten te maken denk ik..?

Groter kan en dat hebben we afgelopen jaar zeker gezien maar wat we niet moeten vergeten is dat voller ook kan en dat zijn we tegengekomen in diverse goudcakes. Alleen denken heel veel mensen dat het boeket perse groter zou moeten zijn en dat is dus niet altijd het geval. De gouden brocades uit de immortal gold zijn heel mooi gevuld vind ik zelf.

sprinkhaan

Registered User
Groter kan en dat hebben we afgelopen jaar zeker gezien maar wat we niet moeten vergeten is dat voller ook kan en dat zijn we tegengekomen in diverse goudcakes. Alleen denken heel veel mensen dat het boeket perse groter zou moeten zijn en dat is dus niet altijd het geval. De gouden brocades uit de immortal gold zijn heel mooi gevuld vind ik zelf.

Mooi dat je het opmerkt, ik was ook van groot ,groter ,grootst.
Alleen merk ik nu dat als je er net op 10 a 15 meter vanaf staat dat een goed gevuld boekket zoals bij de immortal gold net zo mooi en indrukwekkend kan zijn in plaats van een effect met extra brede spreiding.
Want dan valt het gewoon uit je blikveld omdat je er gewoon onder staat. Nog steeds erg leuk en moeten ze zo houden, maar dat viel mij gewoon persoonlijk op.

Bovenaan