Foto's en shells schieten.

Ivanhoe

Registered User
T-sec zei:
Tot die tijd gebruikt elke shell fabrikant de benaming van Taiwanese, Japanse, etc. shells, in mijn opinie, puur uit commerciele motivatie.
Daar ben ik het helemaal mee eens, allemaal marketing.

Feuerwerk

Registered User
Nou als je met shells bezig bent dan weet je meestal ook wel waar je mee bezig bent. Japanse shells zien er daarbij ook een stuk anders uit dan de "normale chinese", het is puur een klein verschil in kwaliteit als een fabriek ze japans of taiwanees noemt in china..

T-sec

Registered User
Ivanhoe, aan jou de eer om te mogen reageren... :7

Ik stop bij deze in zijn geheeliteit om nog verdere post neer te zetten...
(Ik denk dat het leuker/opbouwender is als wij (ooit) in prive situatie verder praten.)

Laatst bewerkt:

tommy-gun

Registered User
T-sec zei:
Tommy,
Mijn conclusie dat de redenering over de typen shells "jouw" filisofie moet zijn had ik geloof ik toch duidelijk getrokken. Correct me if I'm wrong. ;)

Echter kan niemand mij overtuigen dat in China op bestelling net zulke kwaliteit shells gemaakt kunnen worden als welke in Japan worden gemaakt. Natuurlijk zal elk shell fabricerend land de shells proberen (na) te maken die goed verkopen, echter geeft dit nog niet de garantie dat het ook echt dezelfde kwaliteit is.
Vulcan-Shogun maakt al jaren "Premium" serie shells met lang durende effecten, puur voor de Eurpese markt omdat men daar dit soort effecten adoreerd en dus ook gretig afneemt.

Persoonlijk denk ik dat echte Japanse shells in kwaliteit tot op heden alleen maar worden benaderd door OEM fabrikanten. Wel moet ik toegeven dat de kwaliteit vooruit gaat. Tot die tijd gebruikt elke shell fabrikant de benaming van Taiwanese, Japanse, etc. shells, in mijn opinie, puur uit commerciele motivatie.

Dus zoek het in de kwaliteit en niet in effecten.
Chinezen kopieren nml alles.
Vandaag nieuw in Japan betekent morgen of overmorgen nieuw uit China.
Maar meestal van een mindere kwaliteit.

Sorry T-sec, maar je zegt en bedoeld hetzelfde als ik.
Ik zeg nml dat de effecten gekopieerd worden. Daarbij zeg ik dan ook nog eens dat de kwaliteit anders is.
Importeurs kunnen in china shells laten maken die dezelfde effecten bevatten maar van een mindere kwaliteit zijn (al dan niet onderverdeeld in klasses). Ik ben er van overtuigd dat ze ook in china shells kunnen maken die dezelfde kwaliteit hebben als echte Japanse shells, maar daar ligt hun kracht niet. Chinese fabrikanten gaan voor goedkope massaproductie zodat ze hun product goedkoop af kunnen zetten.

Ivanhoe

Registered User
T-sec zei:
Ivanhoe, aan jou de eer om te mogen reageren... :7

Ik stop bij deze in zijn geheeliteit om nog verdere post neer te zetten...
(Ik denk dat het leuker/opbouwender is als wij (ooit) in prive situatie verder praten.)
Ik heb ook gezegd wat ik gezegd wilde hebben T-sec, volgens mij gaat het topic ook over het fotograferen van shells ;)

Bovenaan