ChristenUnie Maassluis wil professionele vuurwerkshow in de stad

Baron van lunt zu sas

Registered User
Ik heb in december in mijn gemeente al wel een partij aangeschreven met dezelfde strekking en een verzoek tot een afspraak voor een nadere uitleg van mijn kant maar het blijft een donderende stilte.
Misschien is het weer tijd om nog een steentje bij te dragen, maar ja het normale leven kost ook tijd.

Firecrack-R

Registered User
Nou heb een antwoord gekregen, maar ik word er niet warm of koud van.

''Beste Randy,

Wij hebben je e-mail als open en positief ervaren, alleen kon ik gisterenavond niet direct reageren vanwege een bestuursvergadering en vanmorgen had ik ook andere verplichtingen. Algemeen deel ik je opvatting over de grote schade en overlast die tijdens oud en nieuw ontstaat en waarover wij ons terecht zorgen maken. Wanneer het over vuurwerk gaat zijn er altijd voor, maar ook tegenstanders die met ons contact opnemen. Wij hebben naast een aantal andere vragen over de extra inzet van politie etc. ook aan het college van burgemeester en wethouders gevraagd om een representatieve enquête te houden onder de inwoners van Maassluis. De vragen daarin zijn veel breder gesteld dan alleen de vraag over professioneel vuurwerk. Wij vinden als partij belangrijk om bij maatschappelijke onderwerpen de inwoners van Maassluis te betrekken en hun stem te horen.

Met vriendelijke groet,

John Dolstra''

Michel_G

Zilveren Member
Prachtig schoolvoorbeeld van: "Hoe l*l ik volledig heen om het feit dat we fout zitten wat argumentatie betreft"

Maar hij heeft er dan ook echt geen enkel woord aan vuilgemaakt dat ze de plank volledig misslaan met de "Nederland is een van de weinige landen waar particulieren vuurwerk af mogen steken" uitspraak. Stel je voor, een politicus die eens toe zou geven dat hij/de partij volledig fout zat!

Plum Bloom

Registered User
Prachtig schoolvoorbeeld van: "Hoe l*l ik volledig heen om het feit dat we fout zitten wat argumentatie betreft"

Maar hij heeft er dan ook echt geen enkel woord aan vuilgemaakt dat ze de plank volledig misslaan met de "Nederland is een van de weinige landen waar particulieren vuurwerk af mogen steken" uitspraak. Stel je voor, een politicus die eens toe zou geven dat hij/de partij volledig fout zat!

Dolstra kan in ieder geval niet meer zeggen dat hij het niet geweten heeft. Wellicht doen ze er toch nog iets mee. En zo niet: weet hij in ieder geval dat er weerstand is. Dju, als die honderdduizenden die vuurwerk kopen en afsteken nu eindelijk eens hun bek open zouden trekken ...

shinji

Moderator
Medewerker
Ik zie in de antwoorden van het college iets heel verontrustends staan. Iets waarvan ik denk dat de landelijke politiek toch echt naar een algeheel vuurwerkverbod aan het streven is.

White thunder 1

Registered User
Ik zie in de antwoorden van het college iets heel verontrustends staan. Iets waarvan ik denk dat de landelijke politiek toch echt naar een algeheel vuurwerkverbod aan het streven is.

Een hoop zullen wel gelijk denken,daar komt White weer,Maar ondanks de kleine zege's die hier en daar behaald worden.Het plan ligt klaar,alleen hoe en wat, daar zijn ze mee bezig, en het 'juiste politieke en burgelijke moment' waar ze opwachten,d'r zijn zoveel voorbeelden te Noemen waarvan we dachten dat gaat NOOIT gebeuren en is wel gebeurd!Sorrie hoor mede pyro's Maar het gaat echt een keer gebeuren,misschien maken een hoop het niet mee van ons,maar ze zijn echt de kraan aan het dichtdraaien.Kijk nu naar Belgie,en ook in Duitsland hoor je hier en daar tegenstand wat betref vuurwerk,de mensheid is zichzelf echt aan het vernietigen in meerder opzichten en hier laat ik het bij,want ik wil ook niet gelijk als een negatief persoon(wat ik ook niet ben,wel een Realist) overkomen,en teveel uit gaan weiden.Wat ik nog wel wil zeggen VIER de komende Oud en Nieuw's alsof het de laatste is!Want,het zou wel is een laatste kunnen zijn.

Laatst bewerkt:

boozebelly

Registered User
Nou heb een antwoord gekregen, maar ik word er niet warm of koud van.

''Beste Randy,

Wij hebben je e-mail als open en positief ervaren, alleen kon ik gisterenavond niet direct reageren vanwege een bestuursvergadering en vanmorgen had ik ook andere verplichtingen. Algemeen deel ik je opvatting over de grote schade en overlast die tijdens oud en nieuw ontstaat en waarover wij ons terecht zorgen maken. Wanneer het over vuurwerk gaat zijn er altijd voor, maar ook tegenstanders die met ons contact opnemen. Wij hebben naast een aantal andere vragen over de extra inzet van politie etc. ook aan het college van burgemeester en wethouders gevraagd om een representatieve enquête te houden onder de inwoners van Maassluis. De vragen daarin zijn veel breder gesteld dan alleen de vraag over professioneel vuurwerk. Wij vinden als partij belangrijk om bij maatschappelijke onderwerpen de inwoners van Maassluis te betrekken en hun stem te horen.

Met vriendelijke groet,

John Dolstra''

Wat een stuk gelul in de ruimte zeg haha. Ik bedoel vóor of tegenstander van vuurwerk, dit is gewoon triest. Dat moeten dan volksvertegenwoordigers voorstellen...
Duidelijk 1-0 voor jou Randy ;) ChristenUnie Maassluis just got F'd in the A: :yum:

Moontan

Moderator
Medewerker

Rick. Jij doelt op de volgende zinsnede in het artikel?
"Wij ondersteunen initiatieven om te komen tot een landelijk algeheel verbod van vuurwerk"

GMP82

Zilveren Member

Rick. Jij doelt op de volgende zinsnede in het artikel?
"Wij ondersteunen initiatieven om te komen tot een landelijk algeheel verbod van vuurwerk"

Ik denk dat in deze toch echt bedoeld wordt; de initiatieven van de landelijke Groen Links (samen met enkele andere partijen).
Op dit moment zijn die partijen ruim in de minderheid. Echter met de huidige polls, verschuift het wel de verkeerde kant op...

Mocht bijvoorbeeld het groeiende aantal zetels voor groen links er toe leiden, dat zij een interessante regeer-partner worden voor een linkse coalitie met bijvoorbeeld PVDA, SP en/of D66, dan kan onze hobby wel eens inzet worden van stuivertje wisselen; jullie krijgen A als wij B (vuurwerkverbod) krijgen.

En met een groeiende PVV die zich ook niet altijd positief uitlaat over vuurwerk, mis je dan een sterke oppositie (over dit onderwerp).

En in dat geval kan het opeens heel vlug gedaan zijn.

boozebelly

Registered User
Mocht bijvoorbeeld het groeiende aantal zetels voor groen links er toe leiden, dat zij een interessante regeer-partner worden voor een linkse coalitie met bijvoorbeeld PVDA, SP en/of D66, dan kan onze hobby wel eens inzet worden van stuivertje wisselen; jullie krijgen A als wij B (vuurwerkverbod) krijgen.

Dit is ook exact mijn grootste angst. Het is dan ook essentieel dat die partij klein blijft bij de volgende verkiezingen.

Alleen ik volg je even niet wat betreft de PVV. Die zijn toch doorgaans positief over vuurwerk of heb ik iets gemist...?

Bonbridge

Registered User
Alleen ik volg je even niet wat betreft de PVV. Die zijn toch doorgaans positief over vuurwerk of heb ik iets gemist...?

Vooral mensen die op de PvdA en de PVV stemmen zijn voor een verbod. Zeven op de tien PvdA-stemmers zijn voor een verbod, net als twee op de drie PVV-aanhangers. (bron enquete Maurice de Hond voor hart van nederland)

shinji

Moderator
Medewerker
Er zijn 2 partijen in Nederland die elk op hun eigen manier niet denken in oplossen van problemen en in plaats daarvan vinden dat verbieden een goed idee is. De PVV en Groen Links.

Bovenaan