Baron van lunt zu sas
Registered User
Ik meen dat het juist wordt afgestoken op de Nationale feestdag " Siant Patricks day" .
In de randsteden rond London is dat in ieder geval zo, zover ik weet.
Guy Fawkes day is het wat je bedoelt
Ik meen dat het juist wordt afgestoken op de Nationale feestdag " Siant Patricks day" .
In de randsteden rond London is dat in ieder geval zo, zover ik weet.
Prachtig schoolvoorbeeld van: "Hoe l*l ik volledig heen om het feit dat we fout zitten wat argumentatie betreft"
Maar hij heeft er dan ook echt geen enkel woord aan vuilgemaakt dat ze de plank volledig misslaan met de "Nederland is een van de weinige landen waar particulieren vuurwerk af mogen steken" uitspraak. Stel je voor, een politicus die eens toe zou geven dat hij/de partij volledig fout zat!
Ik zie in de antwoorden van het college iets heel verontrustends staan. Iets waarvan ik denk dat de landelijke politiek toch echt naar een algeheel vuurwerkverbod aan het streven is.
Nou heb een antwoord gekregen, maar ik word er niet warm of koud van.
''Beste Randy,
Wij hebben je e-mail als open en positief ervaren, alleen kon ik gisterenavond niet direct reageren vanwege een bestuursvergadering en vanmorgen had ik ook andere verplichtingen. Algemeen deel ik je opvatting over de grote schade en overlast die tijdens oud en nieuw ontstaat en waarover wij ons terecht zorgen maken. Wanneer het over vuurwerk gaat zijn er altijd voor, maar ook tegenstanders die met ons contact opnemen. Wij hebben naast een aantal andere vragen over de extra inzet van politie etc. ook aan het college van burgemeester en wethouders gevraagd om een representatieve enquête te houden onder de inwoners van Maassluis. De vragen daarin zijn veel breder gesteld dan alleen de vraag over professioneel vuurwerk. Wij vinden als partij belangrijk om bij maatschappelijke onderwerpen de inwoners van Maassluis te betrekken en hun stem te horen.
Met vriendelijke groet,
John Dolstra''
Ik zie in de antwoorden van het college iets heel verontrustends staan. Iets waarvan ik denk dat de landelijke politiek toch echt naar een algeheel vuurwerkverbod aan het streven is.
Rick. Jij doelt op de volgende zinsnede in het artikel?
"Wij ondersteunen initiatieven om te komen tot een landelijk algeheel verbod van vuurwerk"
Mocht bijvoorbeeld het groeiende aantal zetels voor groen links er toe leiden, dat zij een interessante regeer-partner worden voor een linkse coalitie met bijvoorbeeld PVDA, SP en/of D66, dan kan onze hobby wel eens inzet worden van stuivertje wisselen; jullie krijgen A als wij B (vuurwerkverbod) krijgen.
Alleen ik volg je even niet wat betreft de PVV. Die zijn toch doorgaans positief over vuurwerk of heb ik iets gemist...?