Opzich moet je wel nagaan dat het schieten van shells toch iets is waarbij verantwoordelijkheids gevoel bijkomt kijken.
Nou ben ik altijd wel iemand die niet zozeer let op de leeftijd waarop iemand verstand heeft je of nee, want je leest in de kranten en je hoort elke dag op het nieuws ook wel dat volwassenen de domste dingen uithalen.
Alleen het gevoel is dat je ouders nog verantwoordelijk zijn over jou onder de leeftijd van 21 jaar, bij de wet ben je zelf aansprakelijk met een leeftijd van 18 jaar maar ze verhalen altijd op je ouders weer onder de 21 jaar.
Mocht er wat fout gaan omdat jij iets fout zou doen, dan is de verantwoordelijkheids gevoel van je ouders geschaad en mocht je eventueel verminkt zijn dan wordt niet alleen jij maar ook je ouders erop aangekeken en vooral omdat je nog niet volwassen bent bij de wet en ik denk niet dat een kind dat zijn ouders aan wil doen.
Je moet bij jezelf eens nagaan als jij op moest passen op een kind en je neemt hem mee ergens heen of je doet gekke dingen met hem thuis en daardoor moet hij een letsel oplopen of eventueel verminkt raken als je met vuur gekke dingen uithaalt, dan rent de helft in paniek weg gewoonweg omdat zij er verantwoordelijk voor zijn en je vertrouwen is geschaad en ze vragen je nooit wat weer als het met opzet gebeurt is, en dat is dan ook hierbij het geval omdat je weet dat je niet aan de gang moet gaan met vuurwerk wat voor een professional bedoeld is, sommige dingen kan een keer door de beugel maar eens moet een stop zijn.
Ik hoop gewoon dat je weet wat je doet, en dat veiligheid daarbij gewoon erg belangrijk is.
Afstand speelt een rol maar mocht je dichter op de mortier komen te staan denk dan aan veiligheidshulpmiddelen zoals kledij en andere bescherming voor belangrijke delen van je lichaam.
Toch vaak een punt die iedereen links laat liggen omdat ze niet als een idioot erbij willen lopen met oudejaarsdag, maar het kan wel je lichaam redden tegen brandwonden of dergelijke ongelukken, en mocht je dan verminkt raken zonder veiligheidshulpmiddelen dan kijken ze je nog eerder raar aan dan met veiligheidskledij aan.
Wat ik me ook wel eens afvraag is als de meeste mensen wel eens wisten wat ze deden als ze shells gingen schieten zonder dat er enig info te vinden was over het schieten ervan op internet.
Meer dan de helft wist dan niet eens wat voor een soort lont aan een shell zit.
Daarbij is info en in dit geval theorie ook wel een belangrijk punt, want het geeft toepassingen weer wat in de pratijk uitvoerbaar kan zijn, alleen je merkt als particulier toch al snel als er wat fout gaat de meeste mensen dan niet weten wat ze doen of moeten doen, ze handelen dan in een noodsituatie en je weet als je dat doet je allerlei dingen fout gaat of kan doen.
(Ps. Dit verhaal is niet persoonlijk en alleen voor jou bedoeld maar voor iedereen, ik heb jou wel als een soort voorbeeld gebruikt)