6 '' schieten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pyromaster2

Registered User
Sweet Laker zei:
Hier een topic van AVP over een gast die een doos van 10 6" montieren... |:( heeft gekocht.

.... Als tie ze afschiet hoop ik dat hij zo snugger is om het niet in een woonwijk te doen en om zich aan de regeltjes te houden, maar ik vrees het ergste... ;( |:(

url : http://www.arjanuitman.com/forum/showthread.php?p=122640

Deze post komt van onze gebanned vriend....The-bomb.
Deze posts moet je gewoon negeren want volgens hem heeft hij al 24'' geschoten in china.|:(

atlantvinc

Registered User
een ware held... toen ik bij alpeco kwam zouden de 6" mortieren op zijn, maar alsnog, een uit zijn eigen collectie, 1x gebruikt een heel net mortiertje!!!!!

ik ben binnen voor oud en nieuw en wens jullie allen een zalig uiteinde :)

michael1

Registered User
6" schieten zonder ervaring lieve help... :eek:

ps. ik lees over 6,8 en 12" waar de f*ck verkopen ze dit soort spul want gezien het niveau van de post zal er niet om een diploma gevraagd zijn :'(

NLsandman

Registered User
michael1 zei:
6" schieten zonder ervaring lieve help... :eek:

ps. ik lees over 6,8 en 12" waar de f*ck verkopen ze dit soort spul want gezien het niveau van de post zal er niet om een diploma gevraagd zijn :'(

8 en 12 inch, ik hoop dat men die niet illigaal zo makkelijk kan verkrijgen.
3, 4 en 6 inch zijn goed te krijgen, zelfs bij bepaalde zaken in belgie.

Tis te gek voor woorden maar het is nu eenmaal te krijgen en zoals ik al in een andere thread tegen je hebt gezegt, verbieden helpt niets dus informeren is het enigste wat je kunt doen.

Luuk

Registered User
Late post maarja, bolboot, zitten al je ledematen etc. er nog aan? en was alles nog goed afgelopen.... als ik mortieren ga schieten, schiet ik liever godsongs af!!

bolboot

Registered User
Hehe ik heb ze allemaal nog luuk. Was wel erg mooi echt SUPER!!
Godsongs vind ik zelf veels te klein.4'' zijn perfecte maten voor als je sier gaat schieten.

magic sky line

Registered User
bolboot zei:
Hehe ik heb ze allemaal nog luuk. Was wel erg mooi echt SUPER!!
Godsongs vind ik zelf veels te klein.4'' zijn perfecte maten voor als je sier gaat schieten.

Even Offtopic

ik vind als jij zo over de maten van shells denkt, dat je helemaal geen shells moet gaan schieten ongeacht de maatvan de shell, maar een 1,5" shell vind ik al te groot voor jouw. Omdat jij de kracht zo te zien volledig onderschat.

een kennis van mij uit spanje had laast bij een verjaardagsfeest samen met zijn neef een 1,5" shellkitje gekocht, als afsluiting van het feest. Alleen een shells uit het shellkitje knalde net boven de mortier en niet op de goede. (wanneer jij ze klein vind lijken)
Hij heeft toen een brandende ster tegen ze'n hand gekregen en, heeft nou zijn hand goed verband.

nou ging het hier om een 1,5" shells die aan particulieren verkocht mogen worden, maar ik moet er niet aan denken wat er gebeurt zou zijn als dit een 4" of zelf 6" shell was.

Laatst bewerkt:

atlantvinc

Registered User
al weet je niet hoe en waar hij ze schiet, persoonlijk vind ik 4" ook wel het mooiste formaat, 6" was me toch net wat te groot ondanks dat deze wel heel mooi was... dat laat ik voort wel aan profs over :)

Pyromaster2

Registered User
Wat ik toch een beetje jammer vind af en toe is dat mensen na elk jaar geschoten te hebben naar steeds grotere maten grijpen.
Dan vraag ik me af waar de grens ligt van zulke mensen?
Ligt deze zover tot ze niet groter meer kunnen krijgen of totdat er wat gebeurt en ze levenslang verminkt zijn of levenslang kunnen betalen aan de schade die ze veroorzaakt hebben, ik vraag me wel eens af wat belangrijker is 1 keer in het jaar vuurwerk afsteken en gezellig houden of 1 keer in het jaar zoveel voor jezelf of andere verpesten dat je er het hele leven last van zult hebben.

Je merkt toch dat er mensen zijn die op elke fora zeggen dat ze het goed afgegaan zijn, laten we zeggen tot nu toe wel maar wie weet wat het heden ons brengt.
Wat dit jaar 4'' is is volgend jaar 6'' en wat dat jaar 6'' is wordt het jaar erop 8'' en ga zo maar door.
Ik merk ook veel dat mensen het niet puur voor hun zelf doen maar toch meer voor de buurt om laten we het in deze woorden zeggen ''op te scheppen'' tegenover anderen, want er zijn veel mensen die maar in straten of pleintjes schieten wie niet aan de criteria voldoen, nou hoef je niet te kijken naar de criteria van Nederland want die is toch absurpt hoog, maar je kan wel een beetje de veiligheidsafstanden hanteren die voor Duitsland geldt, en niet denken dat het allemaal wel kan op 20 meter afstand.

Pyromaster2

Registered User
Opzich moet je wel nagaan dat het schieten van shells toch iets is waarbij verantwoordelijkheids gevoel bijkomt kijken.
Nou ben ik altijd wel iemand die niet zozeer let op de leeftijd waarop iemand verstand heeft je of nee, want je leest in de kranten en je hoort elke dag op het nieuws ook wel dat volwassenen de domste dingen uithalen.

Alleen het gevoel is dat je ouders nog verantwoordelijk zijn over jou onder de leeftijd van 21 jaar, bij de wet ben je zelf aansprakelijk met een leeftijd van 18 jaar maar ze verhalen altijd op je ouders weer onder de 21 jaar.
Mocht er wat fout gaan omdat jij iets fout zou doen, dan is de verantwoordelijkheids gevoel van je ouders geschaad en mocht je eventueel verminkt zijn dan wordt niet alleen jij maar ook je ouders erop aangekeken en vooral omdat je nog niet volwassen bent bij de wet en ik denk niet dat een kind dat zijn ouders aan wil doen.
Je moet bij jezelf eens nagaan als jij op moest passen op een kind en je neemt hem mee ergens heen of je doet gekke dingen met hem thuis en daardoor moet hij een letsel oplopen of eventueel verminkt raken als je met vuur gekke dingen uithaalt, dan rent de helft in paniek weg gewoonweg omdat zij er verantwoordelijk voor zijn en je vertrouwen is geschaad en ze vragen je nooit wat weer als het met opzet gebeurt is, en dat is dan ook hierbij het geval omdat je weet dat je niet aan de gang moet gaan met vuurwerk wat voor een professional bedoeld is, sommige dingen kan een keer door de beugel maar eens moet een stop zijn.

Ik hoop gewoon dat je weet wat je doet, en dat veiligheid daarbij gewoon erg belangrijk is.
Afstand speelt een rol maar mocht je dichter op de mortier komen te staan denk dan aan veiligheidshulpmiddelen zoals kledij en andere bescherming voor belangrijke delen van je lichaam.
Toch vaak een punt die iedereen links laat liggen omdat ze niet als een idioot erbij willen lopen met oudejaarsdag, maar het kan wel je lichaam redden tegen brandwonden of dergelijke ongelukken, en mocht je dan verminkt raken zonder veiligheidshulpmiddelen dan kijken ze je nog eerder raar aan dan met veiligheidskledij aan.

Wat ik me ook wel eens afvraag is als de meeste mensen wel eens wisten wat ze deden als ze shells gingen schieten zonder dat er enig info te vinden was over het schieten ervan op internet.
Meer dan de helft wist dan niet eens wat voor een soort lont aan een shell zit.
Daarbij is info en in dit geval theorie ook wel een belangrijk punt, want het geeft toepassingen weer wat in de pratijk uitvoerbaar kan zijn, alleen je merkt als particulier toch al snel als er wat fout gaat de meeste mensen dan niet weten wat ze doen of moeten doen, ze handelen dan in een noodsituatie en je weet als je dat doet je allerlei dingen fout gaat of kan doen.

(Ps. Dit verhaal is niet persoonlijk en alleen voor jou bedoeld maar voor iedereen, ik heb jou wel als een soort voorbeeld gebruikt);)

Laatst bewerkt:

Denendo

Registered User
Mokum-pyro zei:
Ola.

Ik ga in de zomer tevens weer mooie nieuwe rekken bouwen en dit keer voor 18x 4'' en 25 x 3'' buizen zodat de rekken door hun omvang lekker groot en stevig staan

Hier wil ik even op inhaken..(als het mag hoor)
Ik raad je persoonlijk af om dit soort rekken te bouwen van dit formaat,gezien het aantal én formaat mortieren wat je ook nog eens wilt gaan gebruiken..
Krijg je evt een mortarburst en je mortier klapt uit elkaar,dan is de kans groot dat er een aantal mortieren omver worden geblazen door de druk..
Zeker met het "doorlont" verhaal erbij wordt het dan een riskante bedoening..
Ga er nooit vanuit dat "jouw rek" onverwoestbaar is !!

Groetjes

Denendo :w

Pyromaster2

Registered User
Denendo zei:
Hier wil ik even op inhaken..(als het mag hoor)
Ik raad je persoonlijk af om dit soort rekken te bouwen van dit formaat,gezien het aantal én formaat mortieren wat je ook nog eens wilt gaan gebruiken..
Krijg je evt een mortarburst en je mortier klapt uit elkaar,dan is de kans groot dat er een aantal mortieren omver worden geblazen door de druk..
Zeker met het "doorlont" verhaal erbij wordt het dan een riskante bedoening..
Ga er nooit vanuit dat "jouw rek" onverwoestbaar is !!

Groetjes

Denendo :w

De rekken hoeven niet altijd tegenelkaar aan te staan.
Ik heb eens gezien tijdens een opbouw dat er gebruik werdt gemaakt van ruimtes tussen elke rek, reken maar 30cm ongeveer en de rekken werden toen met planken aanelkaar bevestigt, wat betreft het doorlonten geef ik je gelijk, het beste wat je dan kan doen zijn alle shells apart met een electronische ontsteker ontsteken.
Hierdoor kan je ook nog mooi timen en heb je ook zelf je eigen veiligheid gewaarborgt mits een goede afstand gehouden wordt en je wat afweet wat betreft electronisch schieten.

Hier een foto.

_mainor_gallery_112.jpg

Zoals je ziet zijn alle rekken verbonden met elkaar tot 1 geheel en mocht er een situatie voordoen zoals beschreven werdt door Denendo heb je toch minder grote kans dat de naast liggende rekken direct getroffen worden.
Indirect heb je wel een kans op door de eventuele scherfwerking van het hout of mortiersoort.

Laatst bewerkt:

Freddy

Registered User
Pyromaster2 zei:
Wat ik toch een beetje jammer vind af en toe is dat mensen na elk jaar geschoten te hebben naar steeds grotere maten grijpen.
Dan vraag ik me af waar de grens ligt van zulke mensen?

Bij mij ligt de grens bij de 4''. Dit is het maximum wat ik heb geschoten, en zelf zou ik ook niet eens willen beginnen aan een slag groter. veels te link!!!|:( Zelfs bij het afschieten van de 4'' (op een ruime afstand natuurlijk) stond ik soms verbaasd te kijken van de kracht die er vanaf komt!! en velen onderschatten dit enorm, met alle gevolgen van dien!
Ik hou het lekker bij de 3'' en 4''. ;) meer dan genoeg!

masters

Registered User
De rekken hoeven niet altijd tegenelkaar aan te staan.
Ik heb eens gezien tijdens een opbouw dat er gebruik werdt gemaakt van ruimtes tussen elke rek, reken maar 30cm ongeveer en de rekken werden toen met planken aanelkaar bevestigt, wat betreft het doorlonten geef ik je gelijk, het beste wat je dan kan doen zijn alle shells apart met een electronische ontsteker ontsteken.
Hierdoor kan je ook nog mooi timen en heb je ook zelf je eigen veiligheid gewaarborgt mits een goede afstand gehouden wordt en je wat afweet wat betreft electronisch schieten.

Hier een foto.

_mainor_gallery_112.jpg

Zoals je ziet zijn alle rekken verbonden met elkaar tot 1 geheel en mocht er een situatie voordoen zoals beschreven werdt door Denendo heb je toch minder grote kans dat de naast liggende rekken direct getroffen worden.
Indirect heb je wel een kans op door de eventuele scherfwerking van het hout of mortiersoort.

wat ik op de foto's wel zie is de schaduw van een boom, ik vind dat zelf een beetje link omzo kort op een boom te schieten, als je een mortar burst zouw krijgen en andere mortieren gaan scheefstaan dan kunnen deze nog tegen de boom aan schieten en weer kaatsen of in de boom blijven hangen en de andere mortieren weer verder kapot maken;)

tommy-gun

Registered User
Wat een slap gelul allemaal.
Jullie maken elkaar horendol.
De mensen die shells hebben of kunnen krijgen, moeten zich niet meer melden met vragen. Alle antwoorden staan in de diverse forums zoals FPM,utbunkertje,vuurwerklook,vuurwerkpunt, heavyforeworks enz.enz.
Het lijkt erop dat men er trots op is om mortieren te hebben en dan via een post discussies uit willen lokken. Vervolgens zijn er genoeg freaks die reageren.

Als je echt een flinke vent bent dan lees je voordat je shells gaat schieten alles op de forums. Dan heb je vast geen vragen meer. Dan steek je ze af zoals het daar beschreven staat. Maak er een filmpje van en zet dan een post neer dat dankzij onze hulp jou eerste shells succesvol de lucht in zijn gegaan.

Elke keer discussies of iemand oud genoeg is of ervaring heeft.
Iemand die shells af wil steken moet dat lekker doen, of het nu een 1 of 12 inch is. Je praat het toch niet uit zijn hoofd.
Wens hem veel leesplezier en succes.
Ga er geen 3 pagina`s aan spenderen die vergeefs zijn.

Denk dat de mods dit jaar dit soort posts moet gaan verwijderen.
(en dan bedoel ik niet de mijne)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan