6 '' schieten

Status
Niet open voor verdere reacties.

75-mm

Registered User
Ik ga dit jaar ook beginnen met schietten ben 16 .... kan karton 2 inch kopen bij handelaar voor 300 euro 144 stuks koop voor 75 euro 36 mortiertjes... leuk om mee te beginnen heeft iemand een filmpje van een 2 inch mortiertje uit karton?

nitraat4life

Registered User
75-mm zei:
Ik ga dit jaar ook beginnen met schietten ben 16 .... kan karton 2 inch kopen bij handelaar voor 300 euro 144 stuks koop voor 75 euro 36 mortiertjes... leuk om mee te beginnen heeft iemand een filmpje van een 2 inch mortiertje uit karton?

Elke 2" is anders , andere effecten , ander merk , andere alles... je kan alleen maar een beetje de effectgroote inschatten.

Als je dit jaar gaat beginnen met schieten zou ik je graag naar dit topic door willen verwijzen:
http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showthread.php?t=1703

En hier nog een filmpje van een 2":

http://fallas.dildoworld.nl/2incha.wmv
Dit filmpje is van Yvez! dus niet van mij :)

/n4l

boefje

Registered User
Best wel intressant om te zien hoe groot die 4 incher zijn op de grond, alleen het viel me op dat de mensen wel erg opvallend enthousiast reageerde, inplaats van geschokt..

NLsandman

Registered User
Mokum-pyro zei:
wat doet die man daar eigenlijk zeg? aangezien het mij lijkt alsof ze wisten dat dit ging gebeuren

Wisten ze niet maar je hoorde het aankomen, luister maar goed als die wordt afgeschoten, je hoort wel die plof maar je ziet hem niet omhoog gaan.

Als je goed kijkt, zie je de afsteker ook zijn rug toe keren, weg rennen heeft geen zin en kan nog veel meer gevaar op leveren.

Denendo

Registered User
75-mm zei:

Toen je deze vraag stelde....had je toen soms gezopen ?
Ik snap er helemaal niets van !

jawe

Registered User
En dat vraagt ie in de thread 6 inch schieten...kom op !.

Laatst bewerkt door een moderator:

erik123nl

Registered User
eerst even, ik ben het oneens met jullie zeikerige aanpak, probeer positieve kritiek op elkaar te geven niet te zeuren over wie wat precies gezegd heeft,

bolbootje, ik wens je erg veel plezier met je 4 ", het belangrijkste vind ik dat je oppast voor de omstanders, dus luister naar de mensen die het eerder hebben gedaan.

Ik woon vlakbij Nieuwegein, en ik weet niet of jullie dit in de kranten hebben gelezen maar daar is iemand voor het ogen van zijn maten overleden door te gaan kijken waarom het zo lang duurde met die mortier, van 6 " het ging toch goed, en zon ding kop je echt niet terug in die buis. Er staat nu een klein kruisje op die straat, maar een (fysiek, mentaal valt te discussieren) is dus overleden. pas dus in godsnaam op, en laat zon ding van 40 euro jou leven en dat van anderen niet wegnemen. veel plezier en succes

Laatst bewerkt:
P

poziloc

Guest
erik123nl zei:
eerst even, ik ben het oneens met jullie zeikerige aanpak, probeer positieve kritiek op elkaar te geven niet te zeuren over wie wat precies gezegd heeft,

bolbootje, ik wens je erg veel plezier met je 4 ", het belangrijkste vind ik dat je oppast voor de omstanders, dus luister naar de mensen die het eerder hebben gedaan.

Ik woon vlakbij Nieuwegein, en ik weet niet of jullie dit in de kranten hebben gelezen maar daar is iemand voor het ogen van zijn maten overleden door te gaan kijken waarom het zo lang duurde met die mortier, van 6 " het ging toch goed, en zon ding kop je echt niet terug in die buis. Er staat nu een klein kruisje op die straat, maar een (fysiek, mentaal valt te discussieren) is dus overleden. pas dus in godsnaam op, en laat zon ding van 40 euro jou leven en dat van anderen niet wegnemen. veel plezier en succes

en daarom horen die dingen niet op straat!!!!!! omdat de meeste gewoon niet weten, waar ze mee bezig zijn!!!!!!

erik123nl

Registered User
in dit geval was er ook alcohol in het spel, dus daar ging diegene ook al de fout in.. als je dit soort dingen wilt doen, gebruik dan een landweggetje en raadpleeg een forum als deze, dat het heb je goed gedaan dus.. maar voorkom dus dat je hoofd open barst voor het ogen van je vrienden en eventuele koters en vrouw, verziekt avond van de buurt denk ik.. maar veel succes en plezier ermee, als je er goed mee om gaat ZOU er niks fout moeten gaan(Y)

Yvez

Registered User
6 inch, er is al genoeg over gezegt. Een aantal jaren geleden heb ik ze ook geschoten. Deze voetballen hebben een dermate heftige indruk achter gelaten dat ik ze nooit meer wil schieten. De vlam alleen al die uit die pijp komt, was denk ik toch wel 7meter hoog. Bij een vuurwerkshow sta je op ruime afstand en lijkt het allemaal niet heftig. Je maakt mij ook niet wijs dat je 200 - 250 meter gaat rennen om de veiligheids afstand te halen
Ik vind dat je met dit soort vuurwerk van het ergste moet uit gaan dus moet je ze gewoon niet in een woonwijk schieten.

raider

Registered User
Vorig jaar ook voor het eerst 6 " geschoten (na de nodige ervaring met de lichtere varianten natuurlijk) en was zeer onder de indruk ervan. met dit soort afmetingen moet je absoluut niet spotten, tis echt heel mooi om te zien maar weet goed waar je mee bezig bent want fouten kun je hiermee gewoon niet riskeren. Bovendien is mij ervaring dat je tijdens het schieten van mortieren in het algemeen zelf nog vrij weinig ervan ziet omdat je (als je het goed wil doen) je te druk bent met alles veilig te laten verlopen.

Sweet Laker

Registered User
Hier een topic van AVP over een gast die een doos van 10 6" montieren... |:( heeft gekocht.

ik heb een doos gekocht van een jongen er zitten 10 lossen 6'' shells in ik wil graag info ontvangen wat jullie van 6'' ins vinden de klap en zo afstand die ik moet bewaren en of ik die in een woonwijk kan afschieten er schijnt ook 1 tje bij de zitten en salute alleen knal graag weel info over de 6 '' montieren

.... Als tie ze afschiet hoop ik dat hij zo snugger is om het niet in een woonwijk te doen en om zich aan de regeltjes te houden, maar ik vrees het ergste... ;( |:(

url : http://www.arjanuitman.com/forum/showthread.php?p=122640

Wizz

Registered User
lol een 6inch salute.

vraag me af of die wel bestaan, grootste die ik ken is een 5inch lidu cilinder salute.

Feuerwerk

Registered User
6 inch salutes bestaan wel degelijk, ik heb dit jaar in zwitserland een 12" salute gezien het merk ben ik even kwijt. Ze bestaan wel degelijk dus, maar hoe groter de maat is des te meer je ziet in de multi-salute variant..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan