Om je even simpel uit te leggen wat 3" inhoud.
Je schiet meer de lucht in dan wat 1 nederlandse siervuurwerkpot met de maximale vulling in zich heeft zitten.
En dat allemaal in een projectiel.
Als je weet hoe je met godsongs moet schieten, heb je al een leuke basis, maar onthoud goed, een godsong is niks vergeleken met een 3" siershell.
Als we het over salutes gaan hebben is het helemaal link.
Ik weet niet of je zelf wel eens 3 of 4 inch shells geschoten hebt zien worden, buiten een show om?
Ja? oke dan weet je ongeveer hoe groot zoon effect is, en kun je je het een beetje voorstellen wat voor schade zoon ding kan aanrichten.
Nee? wees dan nog voorzichtiger bij het afsteken, ik raad je ook van harte aan om iemand op te zoeken die het je even kan laten zien.
Waarom? omdat de effecten bij shows door de grote afstanden minder lijken, en bij het zien van meer van deze bommen naast/achter elkaar ze vaak in het niets vallen en je zo geen goede inschatting kan maken van wat zoon "bom" nou eigenlijk inhoud.
Raad je daarbij ook nog eens aan, om iemand die ervaring heeft met shells er bij te hebben als je gaat schieten.
En deze het toch nog even voordoet, en je kan corrigeren als je het fout doet.
Het klinkt mischien een beetje overdreven, maar dan weet je dus duidelijk niet waarmee je te maken hebt.
Oke, natuurlijk is het allemaal wel te doen, als je alles hebt doorgelezen.
maar veiligheid gaat toch voorop.
wat de 6" betreft.
Ik heb zelf een paar jaar terug een paar 6 en een 8 inch shells de lucht in zien gaan.
Dat heeft mij ook doen besluiten om zelf niet eerder deze shells te schieten voordat ik mn diploma heb en als het kan nog wat meer ervaring.
Dit zijn simpelweg bommen die je mag zien alsof je je eigen god de lucht in schiet, en hem zo goed mogelijk naar de hemel wil brengen zonder dat er wat fout gaat.
En deze vooral zo ontzettend heilig beschouwd dat je hem eigenlijk niet eens afschieten wild.
Zo als al eerder gezegt,
LEES MINIMAAL FF DE THREADS DOOR DIE OVER HET SCHIETEN GAAN.
Maar houd dan nog rekening dat dit een heel gevaarlijk werkje is.
Greedings,
Schuim :w