Poah!

Krachtig staaltje vakwerk!
Bombastische opening, vol gas midden, en een klappend slotstuk
Lora Zamorano samen met haar zoon hebben zich wederom bewezen met hun prachtige mascleta van vandaag!
Inicio opgebouwd in 4 sessies, met elk daarin zijn onderscheid, zijn mooie opbouw in klank, zijn samenspel in effecten en daarbij oplopend en werkend naar zijn climax en zijn Arrebato! De 1ste sessie liet zich zien met een mooi omloop met comets en cracker, en de 2e sessie met zijn Senyera en daarop volgend de mooie strakke en heldere chicharras en zijn Roncadores mooi afwisselend en versnellend! 4e sessie was zoals ie hoorde werkend naar slot!
Wat ik ook zo mooi vind als je kijkt naar de posities en de gebruikte eigen materiaal, materias nacionales! Dan zie je de, Monotiros, Las Candelas en ook de Morteros met zijn carcasitas erin staan en de folie er over heen. Ja daar word ik persoonlijk heel blij van!
Cuerpo o fuego Terrestre was helemaal top. Met als absolute en prachtige basis geluid door zijn , rastres en ook descargas de truenos en bengales. Mooie en goede en solide opbouw in zijn retenciones me als kenmerkend punt in de laatste retencion overdwars op het veld zijn begeleidende luchtefecten, met zijn 16 kaarsen en single shots. Schitterende samenwerking ook tussen onder en boven en goed waarneem en hoorbaar ook en ook zo kenmerkend.
Terremoto was prachtig om te zien en te horen in zijn 3 fases! De rode begaaltjes zo kenmerkend ook voor hun terremoto ook, die in 18 seconden strak en krachtig was!
Bombardeo, stja mooi ook in zijn hoedanigheid omdat men eerst aanving met zijn eeste truenillos en een paar Truenos de Avisos en daarna door in zijn krachtige samenstelling van Truenos de Avisos met Chicahharas en........ Oplopend en elke keer wat krachtiger en vervolgens sluiten met laatste Golpe!