Westland zwengelt discussie over vuurwerk aan

Moontan

Moderator
Medewerker
Westland zwengelt discussie over vuurwerk aan

De gemeente wil een discussieavond organiseren om met ondernemers en experts te onderzoeken of de vuurwerkschade kan worden teruggedrongen.

Aanleiding is de schade van bijna 90.000 euro die afgelopen jaarwisseling aan gemeentelijke eigendommen werd verricht. Ook tijdens oud en nieuw 2015/2016 werd voor eenzelfde bedrag gesloopt. Onder meer schade aan asfalt door branden vormt een probleem.

Bij de discussie zal ook worden gedebatteerd over het afschaffen van consumentenvuurwerk en het organiseren van professionele shows.

Wanneer de discussieavond wordt gehouden is nog niet bekend.

http://www.ad.nl/westland/westland-zwengelt-discussie-over-vuurwerk-aan~a84f21cb/

Snokkie

Registered User
Dit maar eens goed in de gaten houden. Ik ga er vanuit dat de raad in het altijd gezellige Westland genoeg gezond verstand om te beseffen dat een verbod niets oplost. Zin in een avondje uit @Shinji?

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Dit maar eens goed in de gaten houden. Ik ga er vanuit dat de raad in het altijd gezellige Westland genoeg gezond verstand om te beseffen dat een verbod niets oplost. Zin in een avondje uit @Shinji?

Het lijkt er anders niet op... Als men branden en schade aan asfalt als probleem benoemt en het verbieden van consumentenvuurwerk als oplossing. Dan heb je er geen jota van begrepen... Dat zelfde geldt als het gaat om vandalismeschade.

Dus als jullie kans zien om die kant op te gaan; HEEL GRAAG!

adgertic

Registered User
Vrienden van mij wonen in 's-gravenzande en hebben nogal wat Polen in de straat/wijk wonen.
De verhalen over zware knallers in combinatie met dronken mensen en olietonnen vol vuur zijn al jaren dingen die ik hoor van hun.
De buurman regelt de knallers wel, die komt er ook vrij makkelijk aan.
Het is naar mijn weten dus ook iets wat al heel lang speelt. Gek dat er nu ineens heel interessant over gedaan wordt.....

Koetje

Registered User
En ik snap het ook nog wel. Als je elke jaarwisseling een tonnetje moet vrijhouden voor hersenloos sloopgedrag dan ben je dat wel een keer zat.

Bovenaan