Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb hier ergens gelezen dat je tijdens het filmen je camera focus op manuel moet zetten etc. maar nu vroeg ik me af, moet dat overdag ook? Of kan hij dan gewoon op de normale stand?
Edit: Heb trouwens nog een vraag, had ook gelezen dat het goed is als de camera 3 CCD bevat, maar veel freaks filmen met de canon HV30 welke maar 1 CCD heeft, is dit verschil (in CCD) dan heeel erg? Aangezien veel freaks gewoon met 1CCD filmen.
Ik heb hier ergens gelezen dat je tijdens het filmen je camera focus op manuel moet zetten etc. maar nu vroeg ik me af, moet dat overdag ook? Of kan hij dan gewoon op de normale stand?
Edit: Heb trouwens nog een vraag, had ook gelezen dat het goed is als de camera 3 CCD bevat, maar veel freaks filmen met de canon HV30 welke maar 1 CCD heeft, is dit verschil (in CCD) dan heeel erg? Aangezien veel freaks gewoon met 1CCD filmen.
Ik kom hier later op terug, ik kan je het antwoord wel geven maar ben ff druk.
Tot zo.
Stef
"Ik heb hier ergens gelezen dat je tijdens het filmen je camera focus op manuel moet zetten etc. maar nu vroeg ik me af, moet dat overdag ook? Of kan hij dan gewoon op de normale stand?"
"Heb trouwens nog een vraag, had ook gelezen dat het goed is als de camera 3 CCD bevat, maar veel freaks filmen met de canon HV30 welke maar 1 CCD heeft, is dit verschil (in CCD) dan heeel erg? Aangezien veel freaks gewoon met 1CCD filmen."
Ik zal hem (voor zover ik kan) even van je overpakken stef.
Mits je op een gelijke afstand blijft filmen (onderwerp komt niet dichterbij of verder weg) zou ik er altijd voor kiezen om manual focus te doen. camera's willen nog wel eens eigenwijs zijn en op de meest vreemde momenten gaan focussen.
Dit voorkom je door zelf de focus in te stellen.
Zeker met vuurwerk (veel rook...) kan de cam vaak geen diepte meer meten waardoor hij gaat focussen
In de basis is het verhaal van 3 CCD tov 1 CCD erg makkelijk, even er van uitgaand dat de camera's dezelfde specificaties hebben, zal de 3 CCD versie een beter resultaat en betere lichtgevoeligheid hebben.
Dit omdat een 3 CCD 3 beeldunits heeft die de primaire kleuren apart opvangen, en de 1 CCD alles op 1 beeldunit moet opvangen.
Maar nu de grote MAAR;
Vaak zijn de specs tussen de camera's dusdanig verschillend dat je de camera's onderling niet goed tegenoverelkaar kan zetten aan de hand van de beeldunits.
Een betere (HD) lenskit en een full HD beeldunit (welke veel groter is dan 3 losse SD beeldunit) geeft een veel beter resultaat dan een SD camera met 3CCD
Onderliggend aan dit verhaaltje zit ook nog het verschil in techniek, in de hedendaagse cams kom je steeds meer CMOS beeldunits tegen, en zie je dat de CCD's steeds meer uit de camera's verdwijnen.
Wat de specifieke voordelen/nadelen van ccd t.o.v. cmos zijn durf ik zo niet uit m'n hoofd te zeggen, maar wellicht dat stef hier nog wat over uit z'n mouw kan toveren
Ik heb een vraag over sony filmcamera's aangezien ik er volgend jaar 1wil aanschaffen. Er word gezegd dat de kleuren niet altijd even goed overkomen dan met andere merken ,is dat ook zo?
Is dit helemaal verholpen door met kaartjes te werken of is er nog iets anders dat ik eraan kan doen?
Gaaf, heb even geleden ook een Sony gekocht! Sony HDR XR550! Beelden zijn goed!
ik film met de HDR CX 550 VE ik heb flash geheugen en jij heb een harde schijf erin zitten.
jouw camera vind de mascleta's niet zo fijn. want het blijft een harde schijt met een schrijf en lees naald.
hier een voorbeeld van mijn mascleta's
Wow, moet zeggen dat je erg kritisch bent op je filmmateriaal, op dat stuk wat jij aangeeft zie ik eigenlijk alleen een flink stuk overbelichting door de rook, maar de kleuren komen er nog goed door.
Zelf denk ik dat als je voornamelijk de kleurechtheid belangrijk vind, het grootste aankoopcriterium de gebruikte lenskit zal moeten zijn.
Vaak in de series hebben de "instapmodellen" een goedkopere lenskit (sommigen zelfs met kunststof lenzen ertussen) en de high end modellen een veel betere kit erin.
Dit is eigenlijk het zelfde als met fotocamera's, de lenzen zijn 90% van de kleuren.