Wel of geen vuurwerk finale showbox

Wel of géén cake/showbox

• Ik koop wel een cake/showbox

Stemmen: 78 65,5%
  • Ik koop géén cake showbox

Stemmen: 41 34,5%

• Total voters
    119

k0ennn

Registered User
Ik koop wel doorlont boxen, mijn budget is vrij groot, en ik vind er leuke boxen tussen zitten,
Nu hoef ik niet perse meer opzoek naar jorge blokjes en dergelijke.
Vorig jaar heb ik de six elements, garden of eden, en 2x de immortal gold geschoten, en dat beviel prima.
Voor dit seizoen staat de koersk display box zoieso op de planning, vanwege de afwisseling in deze box!

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ik koop ze dit jaar niet.
Ik probeer een showtje te maken met O&N en dan heb je de showboxen niet nodig m.i., of er moeten hele goede boxen tussenzitten met 2 of 3 exact dezelfde cakes erin. Ik geniet vooral van een mooi effect, niet van een grote doos waar ik m'n rug aan vertil.

ThunderBall

Registered User
Voor dit seizoen staat de koersk display box zoieso op de planning, vanwege de afwisseling in deze box!

Daar kan ik me helemaal in vinden, wat een topbox :lub:, ik vind 'm eigenlijk niet eens te duur voor zijn exclusiviteit, helaas toch wel te duur voor portemonnee.:embarrased:

Ga je filmen??

ThunderBall

Registered User
Ik probeer een showtje te maken met O&N en dan heb je de showboxen niet nodig m.i., of er moeten hele goede boxen tussenzitten met 2 of 3 exact dezelfde cakes erin. Ik geniet vooral van een mooi effect, niet van een grote doos waar ik m'n rug aan vertil.

Ik maak er juist gebruik van, ik wil juist een showtje maken van 3 doorlontboxen en met de juiste boxen heb je zo een 6 à 7 minuten showtje, eventueel nog een toevoeging aan het einde van een paar losse gekoppelde cakes.

DioR

Registered User
Ik koop ze wel. Neem bijvoorbeeld de Cakebox van Zena. Ik schiet vrijwel alles per 2. Dus dat pakket haal ik ook x 2.
Nu kan ik 4 cues vullen met erg goede cakes welke ook nog eens dubbel worden weggeschoten. En 200 euro (slim inkopen) voor 8 cakes vind ik niet zo veel geld.
Echter heb ik een max van 150 euro per box. Meer ga ik er ook echt niet voor uitgeven.

Laatst bewerkt:

ThunderBall

Registered User
Ik koop ze wel. Neem bijvoorbeeld de Cakebox van Zena. Ik schiet vrijwel alles per 2. Dus dat pakket haal ik ook x 2.
Nu kan ik 4 cues vullen met erg goede cakes welke ook nog eens dubbel worden weggeschoten. En 200 euro (slim inkopen) voor 8 cakes vind ik niet zo veel geld.
Echter heb ik een max van 150 euro per box. Meer ga ik er ook echt niet voor uitgeven.

Ik maak juist gebruik van de boxen aangezien ik dan gèèn kastje nodig heb, ik lont de 3 boxen met roze lont onder aan de cakes door, ik maak dus als het ware gebruik van de dubbele lonten van de boxen.

Als het niet regent zullen we het filmen.:hehe!:

Laatst bewerkt:

Richardus

Registered User
Het is voor mij geen musthave, zo'n assortiment. Vaak is het ook niet meer dan dat; een samenraapsel van een paar losse cakes met dubbele lont. Qua geweld of schoonheid moet het wat toevoegen aan de opzet van mijn show, m'n totaalcollectie en volgorde. Dan vind ik het ook wel weer kicken om het door te lonten en met één keer afsteken een hele show te hebben.

Ik heb dit jaar niet echt een box meer nodig, maar ik denk dat Horizon Of Holland er toch nog bij gaat komen omdat ik deze gewoonweg geweldig mooi vind en een leuke aandachtstrekker is voor in het begin.

100mm

Registered User
Vaak zie je cakes en effecten terug in een losse cake
Dan kun je zelf je eigen samenstelling maken van wat
Je leuk vindt

ThunderBall

Registered User
Het zou voor mij kunnen veranderen als alle cakes dubbele lonten zouden hebben maar dat is nog steeds niet zo dus dan gaat mijn voorkeur uit naar de boxen aangezien die wel altijd dubbele lonten hebben.
Als je toch alles los wil afsteken heb je de boxen idd. niet nodig.
Ik ben wel benieuwd dat wanneer je bijvoorbeeld de 4 Seasons mooi vind hoe je die dan namaakt met losse potten, ik zie de ideeën graag tegemoet.:hehe!:

smilli

FPM Filmer
Ja ik neem er een aantal maar alleen de boxen die zich bij mij vorig jaar hebben bewezen zoals de Garden of Eden.
Leuke finale boxen zoek ik er dan een aantal van, voor de rest maak ik liever zelf projecten van losse cakes.

bridge

Bronzen Member
helemaal eens. Maar voor mensen die het moeilijk vinden om een showtje te bedenken maar die helemaal weg zijn van veelal i shape kan t een uitkomst zijn.

ThunderBall

Registered User
helemaal eens. Maar voor mensen die het moeilijk vinden om een showtje te bedenken maar die helemaal weg zijn van veelal i shape kan t een uitkomst zijn.

Eej dat ben ik:embarrased:, ik ben echt het gekst op i shape peonies, alleen vind ik dat ik toch gèèn showtje kan maken met alleen dat.:hehe!:

Ik vind wel dat de huidige boxen meer te bieden hebben dit jaar.

anco25

Registered User
Dit jaar geen cakeboxen voor mij. Vorig jaar had ik er 3. Dit jaar moet ik andere keuzes maken. Het leven bestaat nu eenmaal niet alleen uit vuurwerk. Dit jaar hebben we veel geinvesteerd in onze woning, en in maart 2014 komt als het goed is ons 2e kindje, ook hier gaat het nodige geld in zitten. Omdat het budget dit jaar niet groot is maar ik het liefst wel veel vuurwerk wil, ben ik van plan dit jaar mijn vuurwerk in duitsland te kopen. Dit jaar gaan we helaas voor kwantiteit i.p.v. kwaliteit. :-(

ThunderBall

Registered User
Dit jaar geen cakeboxen voor mij. Vorig jaar had ik er 3. Dit jaar moet ik andere keuzes maken. Het leven bestaat nu eenmaal niet alleen uit vuurwerk. Dit jaar hebben we veel geinvesteerd in onze woning, en in maart 2014 komt als het goed is ons 2e kindje, ook hier gaat het nodige geld in zitten. Omdat het budget dit jaar niet groot is maar ik het liefst wel veel vuurwerk wil, ben ik van plan dit jaar mijn vuurwerk in duitsland te kopen. Dit jaar gaan we helaas voor kwantiteit i.p.v. kwaliteit. :-(

Zeer begrijpelijk hoor en idd. veel belangrijker en met (veel) Duits spul kan je ook lol hebben, lijkt mij.

anco25

Registered User
Tja het is een keuze die je moet maken. Andere jaren ging ik voor kwaliteit, maar helaas is dat dit jaar nicht im frage ;-). Aangezien ik niet zonder (veel) vuurwerk kan, ben ik dit jaar genoodzaakt voor duits vuurwerk te gaan!! Het is even slikken om kwaliteit in te leveren, maar ook daar komen we wel weer overheen!!

ifeelfine

Registered User
Naast budget vind ik het tegenwoordig veel leuker om met de kinderen en vrienden gewoon wat vuurwerk af te steken ipv aandacht van de hele straat te hebben. Vuurwerk geweldig, heb je de financiele middelen prima koop een hele berg boxen is jouw geld maar voor mij hoeft het niet meer, als deze boxen 5 jaar geleden op de markt waren gekomen hadden ze me waarschijnlijk wel in hun greep gekregen

Sweet Laker

Registered User
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag dit soort boxen aanschaffen, want er zitten zeker weten mooie producten tussen. Alleen gezien mijn huidige budget blijft er weinig over voor andere cakes. En mocht ik het geld hebben, dan zou ik alsnog even goed nadenken voordat ik zou besluiten om een box aan te schaffen. Want de prijzen vind ik dan nog steeds te hoog. Al zou ik de Big Momma eventueel nog wel in overweging willen nemen.

Nou ben ik geen blokken uit België / Polen gewent, dus 'mis' in die zin ook niks aan een blok. Maar kan mij wel voorstellen dat het voor een selecte groep stokers erg aantrekkelijk zal zijn. Vind het dan ook zeker een goede toevoeging aan het assortiment.

Zal ze waarschijnlijk alleen op demo's gaan aanschouwen.

bridge

Bronzen Member
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die graag dit soort boxen aanschaffen, want er zitten zeker weten mooie producten tussen. Alleen gezien mijn huidige budget blijft er weinig over voor andere cakes. En mocht ik het geld hebben, dan zou ik alsnog even goed nadenken voordat ik zou besluiten om een box aan te schaffen. Want de prijzen vind ik dan nog steeds te hoog. Al zou ik de Big Momma eventueel nog wel in overweging willen nemen.

Nou ben ik geen blokken uit België / Polen gewent, dus 'mis' in die zin ook niks aan een blok. Maar kan mij wel voorstellen dat het voor een selecte groep stokers erg aantrekkelijk zal zijn. Vind het dan ook zeker een goede toevoeging aan het assortiment.

Zal ze waarschijnlijk alleen op demo's gaan aanschouwen.

Eigenlijk denk ik dat voor de mensen die de tijd meegemaakt hebben van de profblokken van bijv Alpeco, de "finale boxen" juist niet zo spannend zijn. Immers is het dan meer terug naar af in plaats van moving on. T zijn immers vooral i shape blokken met 1 kaliber en dus hele klassieke ouderwetse schietstijl. De laatste jaren in Belgie waren er hele goeie moderne fanshape blokken te krijgen en ook blokken met wisseling van kaliber (met uit polen btw) Thans kun je voor het budget van een Nederlandse "finale box" veel interessantere composities neerzetten.

Sweet Laker

Registered User
hmm ja zo kan je het inderdaad ook zien. De vraag is of het nog wel mogelijk is om op consumentenvuurwerkvlak 'door te groeien'. Al zal er vast altijd wel een mogelijkheid zijn om de prof blokken links of rechtsom te verkrijgen. Maargoed, dat heeft mijn interesse niet, net als de (in mijn ogen) te dure boxen op de consumentenmarkt.

Booomy

Registered User
Ik heb vorig jaar geen finale Showbox gekocht. Zit er dit jaar wel over na te denken om 2 a 3 boxen te kopen. Heb namelijk nog heel veel cakes over van vorig jaar door het slecht weer. Ondanks dat wij budget dit jaar minder is dan vorig jaar overweeg ik toch om wat boxen te kopen. Ik moet ze gewoon een keer in het echt gezien hebben. Zit dit jaar te denken aan de Big Momma, Event Immortal Gold, Garden of Eden!!!!

Bovenaan