Echt niet, bier moet ook op. :surprised:Als het gaat waaien en regenen laat ik me vuurwerk binnen en ga ik lekker slapen.
westelijke stromingen zijn erg moeilijk te voorspellen, op dit moment zijn de runs iedere keer iets verschillend
maar 4 mm neerslag en de hele dag miezer is er toch wel te verwachten op veel plaatsen
niet ideaal weer maar beter dan strenge vorst of mist gelukkig geen mist zeg. windkracht 4 a 5 kan echter nog een probleem gaan geven.
Donderdag wind en regen
Donderdag lijkt een windrijke en vooral later ook natte dag te worden, als een volgend frontensysteem overkomt. Vrijdag wordt de lucht even wat kouder en trekken een paar buien over het land, mogelijk met hagel of natte sneeuw. Tijdens de jaarwisseling zijn nieuwe fronten aan zet en vooral nieuwjaarsdag lopen de temperaturen flink op. Op diverse plaatsen zou het kwik die dag tot een graad of 11 kunnen stijgen. Het zou een superzachte start van het jaar 2012 betekenen. Volgens de lange termijnberekeningen van het Europese model komt de straalstroom na het komende weekeinde nog wat zuidelijker te liggen en wordt tegelijkertijd zeer sterk.
Lagedrukgebieden, die dan onze kant opkomen, kunnen gemakkelijk veel wind bij zich hebben en af en toe flinke hoeveelheden regen. Tegelijkertijd worden de kansen op intermezzo’s met ook winterse buien tussendoor groter, omdat de wind af en toe noordwestelijk wordt.
Winterweer is ook dan nog steeds niet in het verschiet, maar er gebeurt wel genoeg in de atmosfeer. En voor de wat hoger gelegen delen van Europa zou die ontwikkeling uiteindelijk wel op een vracht verse sneeuw kunnen uitdraaien. Dat is iets wat de afgelopen jaren veel minder vaak gebeurde. De sneeuwhoeveelheden in de Alpen zouden de komende weken dan ook weleens flink kunnen oplopen. Voor de gletsjers betekent dat in elk geval nieuwe brandstof.
Geen winter meer?
En de rest van de winter? Dat is nu natuurlijk moeilijk te zeggen. Nu al een evaluatie maken van de winter, kan evenmin. Het zou hetzelfde zijn als, nadat in een voetbalwedstrijd ongeveer 30 van de 90 minuten zijn gespeeld, alvast met de nababbel te beginnen. Er kan nog heel veel gebeuren, we hebben nog twee maanden te gaan. En soms zit het venijn pas aan het einde.
Het regen signaal van vanmorgen OudjaarsAvond![]()
Het regen signaal van vanmorgen NieuwjaarsNacht![]()
Bron: Onweer-Online.nl