Weco Italiaanse Cylinder Blitzknallbombe

remio

Registered User
OMG:9 dat ziet er heel goed uit. zal een salute effect hebben neem ik aan? weet je dr zelf ook niet meer van?

gr

Ivanhoe

Registered User
Dit is een 75 mm bom van Italiaanse makelij en ongetwijfeld van zeer goede kwaliteit. Weco levert ook nog de 100mm Titankrone van dezelfde fabriek.

baqwa

Registered User
het zal dan vast 100 mm Titankrone zijn want op de cylinder staat weco ze zijn wel erg volgens mij

Laatst bewerkt:

Feuerwerk

Registered User
Worden gemaakt bij Pagano/ipon in Italie, goede kwaliteit maar salutes zijn allemaal goed daar kun je toch geen lijn in trekken.

Ivanhoe

Registered User
Er zit natuurlijk wel een enorm verschil tussen de kwaliteit van het chinese kruit en dat van het Europese, dat vele malen fijner is. Reken maar dat deze 75mm cylinder een behoorlijk hardere dreun geeft dan een willekeurige 75 mm chinese spherische shell. Wat dat betreft is er wel degelijk een groot kwaliteitsverschil tussen Spaanse/Italiaanse en Chinese salutes.

joeykarper

Registered User
Deze cylinder bommen zijn zeker zeergoed.

Ik heb ze zelf een keer mogen aanschouwen, de desbetreffende persoon
schoot ze eerst met glasvezel. Maar omdat de druk van deze cylinder zeer groot is klapte de onderkant er al uit bij de aller eerste cylinder.
Dus ik raad aan deze met een HDPE buis af te schieten, of een special kartonnen pijp.

de knal is zeer hard en is zeker harder dan een standaard salute.
Ik heb ze zelf meegemaakt met de volgende salutes.
Firefox ( Ti )
weco/ lidu ( Ti )
kruiterij ( flash )
kruiterij variant met tail ( flash )

Alhoewel de knal van een flash salute anders is dan een zelfde met titanium moet ik zeggen dat de flash salute er beter in hakt om het maar zo te zeggen.

firefox vondik minst hard knallen, daarna kwamen de kruiterij varianten, daarna de weco/ lidu salute die zeeer hard waren, en toen de italiaanse cylinder die ook weer een ander soort toon knal geeft

de italiaanse cylinder was onbetwist de hardste van het kaliber 3 inch , maar de weco/lidu salute kwam er aardig dicht bij in de buurt ]:)

mssl joey ;):p ;)

Mokum-pyro

Registered User
ik kreeg ze ook aangeboden. 15 euro |:( ik vond het een beetje te duur. ze mogen dan wel appart zijn. maar ik heb gekozen voor bleaser salutes. haddie afgelopen jaaar ook. en die waren echt kneiterhard. zou niet meer harder willen!

groete

Yussef

Registered User
Dus de gemiddelde prijs ligt ongeveer zo rond de 15 euro ? mij zijn ze namelijk ook aangeboden alleen voor mij was de prijs 20 per stuk, doen of niet ? en is de knal echt vele malen harder dan een TI ?

Gr Yussef. :w

Big-Boss

Registered User
joeykarper zei:
Deze cylinder bommen zijn zeker zeergoed.

Ik heb ze zelf een keer mogen aanschouwen, de desbetreffende persoon
schoot ze eerst met glasvezel. Maar omdat de druk van deze cylinder zeer groot is klapte de onderkant er al uit bij de aller eerste cylinder.
Dus ik raad aan deze met een HDPE buis af te schieten, of een special kartonnen pijp.

de knal is zeer hard en is zeker harder dan een standaard salute.
Ik heb ze zelf meegemaakt met de volgende salutes.
Firefox ( Ti )
weco/ lidu ( Ti )
kruiterij ( flash )
kruiterij variant met tail ( flash )

Alhoewel de knal van een flash salute anders is dan een zelfde met titanium moet ik zeggen dat de flash salute er beter in hakt om het maar zo te zeggen.

firefox vondik minst hard knallen, daarna kwamen de kruiterij varianten, daarna de weco/ lidu salute die zeeer hard waren, en toen de italiaanse cylinder die ook weer een ander soort toon knal geeft

de italiaanse cylinder was onbetwist de hardste van het kaliber 3 inch , maar de weco/lidu salute kwam er aardig dicht bij in de buurt ]:)

mssl joey ;):p ;)

ok :p

Laatst bewerkt:

Big-Boss

Registered User
PeterVuurwerk zei:
hey vrolijke vriend big boss,

graag eerst lezen voordat je post. Deze is van italiaanse makelij en is geimporteerd door Weco.

Jongen ik zeg al niks er over ik zie het wel allemaal naabs....

ps weet jij wel wat een uitje is???

noemen ze ook italiaanse bom maar deze 3" cilinder salute is egt geen italiaanse bom hoor.

FF nadenken voordat je post vriendelijke harrynac.......

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Big-Boss zei:

noemen ze ook italiaanse bom maar deze 3" cilinder salute is egt geen italiaanse bom hoor.

De 3 inch cilinder salute van Weco is wel een Italiaanse bom.
Het is inderdaad geen uitje ( ground salute ) want die heeft geen stijglading.
Deze salutes worden in Italie geproduceerd en zijn harder dan menigeen chinese salutes. Weco heeft ze vorig jaar ingekocht omdat de 3 inch Chinese salutes niet geleverd konden worden,.

remio

Registered User
Big-Boss zei:

volgens mij was jij ook al gebanned bij avp om je "vreemde" uitspraken zeg maar........

en peter heeft wel degelijk gelijk. dat die italiaanse bom nou zo word genoemd in NL wil niet zeggen dat een cilinder salute uit italie geen italiaanse bom genoemd mag worden. geeft mss wat verwarring maar die ben ik nog niet tegen gekomen in dit topic tot jij dr bij kwam|:(

gr

Bovenaan