Vuurwerkbranche laaiend over ’schrale’ compensatieregeling na vuurwerkverbod: ’Dit is volstrekt onacceptabel’

Eigenlijk is er helemaal geen sprake van een vuurwerkverbod, maar is de lijn wbt artikelen en categorieën verbieden verder aangetrokken waardoor F1 nu ‘gewoon’ legaal VUURWERK is.

Daar gaan volgend jaar kamervragen over gesteld worden als het helemaal is los gegaan met legaal vuurwerk, shows en een bult illegaal.

De verbazing & verwarring zal enorm zijn.😆🖕🏼

“Even samengevat: ik snap geen leestekens, ik praat onzin, ik jank, ik ben ‘niet relevant’ en mijn communicatie moet beter…
Maar inhoudelijk reageren bleek blijkbaar nét iets te ambitieus.

En bij ‘je bent niet relevant’ wist ik het weer hoor… daar zijn de oude FPM-vibes weer: de elitaire mannetjes die zichzelf vroeger al graag tot de hogere orde van de liefhebber rekenden. Sommige dingen veranderen blijkbaar nooit.”
Tsja wat dat betreft heb je wel gelijk. Ook firewire is een oudgediende, die al lid was bij de voorganger van FPM chineserol Van sommige mensen kan ik het begrijpen als je niets meer met illegaal vuurwerk te maken wil hebben als je de politie in je huis hebt gehad (en bent veroordeeld) voor bezit van. Maar door de bank genomen verbaas ik me er nog steeds hoe een grote groep op forum is veranderd in heilige boontjes die alles wat betreft het (voortijdig)afsteken van (illegaal) vuurwerk zwaar afkeuren. nadat ze in vroeger tijden (en misschien nu ook nog wel) ladingen zwaar illegaal vuurwerk afstaken.

‘Laten we even stoppen met dat collectieve gejank over dat vuurwerkverbod.’

Hey mafkees, neus hier eerst eens rond voordat je zulke onnozele conclusies trekt.
Men houdt zich hier slechts zeer beperkt bezig met dergelijke onderwerpen en als dat al het geval is, is het alles behalve janken.

De enige die hier echt loopt te janken bent jij.
Weinig inhoudelijk dit. Eigenlijk totaal niet inhoudelijk en het is niet meer dan een ordinaire persoonlijke aanval. Dan ben je al per definitie af en heb je discussie bij voorbaat al verloren

Maar door de bank genomen verbaas ik me er nog steeds hoe een grote groep op forum is veranderd in heilige boontjes die alles wat betreft het (voortijdig)afsteken van (illegaal) vuurwerk zwaar afkeuren. nadat ze in vroeger tijden (en misschien nu ook nog wel) ladingen zwaar illegaal vuurwerk afstaken.

Denk dat je dit toch een beetje verkeerd ziet.
Het merendeel heeft helemaal niks tegen het afsteken van vuurwerk buiten de jaarwisseling.
Ik zelf bijvoorbeeld ook echt niet.
En kan het alleen maar toejuichen als mensen het straks gewoon blijven doen.
Lekker gewoon F1 en F2 blijven stoken, met mate, dat wel.

Wat is er nou mooier dan om op een zwoele zomer avond een blokje te stoken.
Zelfs een 901 op z'n tijd is gewoon smullen.
En een fraaie shell noemen we met een reden fraai.

Maar je gaat door de jaren heen gewoon een grens vinden voor je zelf van wat je toelaatbaar of niet vind.

Ik zelf bijvoorbeeld kan er wel afkeurend op reageren als er weer is explosieven tot ontbranding worden gebracht, en we het maar vuurwerk noemen omdat er een (visco) lontje aan zit.
Of het op de grond tot ontploffing brengen van iets wat de lucht in hoort te gaan. Omdat de klap dan zo leuk is.
Volgens mij deden we dat hier vroegah ook al.

En wat het forum betreft hebben we al jaren de zelfde regels.
F1 en F2. (F3 hebben we een tijdje toegestaan, maar ook weer mee gestopt.)

Dat houd dus in dat er 2 gram flitspoeder in een knaller kan zitten, en dat sier tot een tubelading van 25 gram gaat.

• Like
Reactions: Z@P
Tsja wat dat betreft heb je wel gelijk. Ook firewire is een oudgediende, die al lid was bij de voorganger van FPM chineserol Van sommige mensen kan ik het begrijpen als je niets meer met illegaal vuurwerk te maken wil hebben als je de politie in je huis hebt gehad (en bent veroordeeld) voor bezit van. Maar door de bank genomen verbaas ik me er nog steeds hoe een grote groep op forum is veranderd in heilige boontjes die alles wat betreft het (voortijdig)afsteken van (illegaal) vuurwerk zwaar afkeuren. nadat ze in vroeger tijden (en misschien nu ook nog wel) ladingen zwaar illegaal vuurwerk afstaken.
Pak de popcorn maar weer…

Bijzonder, want mijn reactie was en is in zijn geheel niet gebaseerd op de gedachtegang van Gogogatget wbt illegale praktijken.

Ik reageerde op zijn onsamenhangende kritiek en valse stemmingmakerij an sich en stelde dat ie zich hier eerst eens goed zou moeten inlezen, waarmee ik erop doelde dat het hier haast niet over het aanstaande vuurwerkverbod gaat en er derhalve hier maar heel weinig over gesuggereerd wordt. Ik dacht namelijk dat ie die kant op wou.

Waarom hij gedrag of vroeger gedrag van leden/mods combineert met de startpost deed ik af alszijnde niet relevant etc aan de compensatie regeling. Een hele vreemde gedachtegang van Gogogatget en draai weg vh daadwerkelijke onderwerp, namelijk het verbod/compensatie/media.

Toen ik dit stelde ‘Men houdt zich hier slechts zeer beperkt bezig met dergelijke onderwerpen’

Doelde ik op het onderwerp en media aandacht hieromtrent wbt het vuurwerkverbod uit de beginpost en dus in zijn geheel niet op het onderwerp illegaal vuurwerk wat Gogogatget er pardoes bij haalde maar totaal niet relevant is. Onnozele conclusies, onsamenhangend, dingen door elkaar halen dus. (Eigenlijk best netjes uitgelegd nu ik het terug lees.)

Als je niet aan illegaal vuurwerk hebt gedaan, hoor je hier niet thuis…maar das weer een heel ander onderwerp en nu én hier niet relevant.

Laatst bewerkt:
Denk dat je dit toch een beetje verkeerd ziet.
Het merendeel heeft helemaal niks tegen het afsteken van vuurwerk buiten de jaarwisseling.
Ik zelf bijvoorbeeld ook echt niet.
En kan het alleen maar toejuichen als mensen het straks gewoon blijven doen.
Lekker gewoon F1 en F2 blijven stoken, met mate, dat wel.

Wat is er nou mooier dan om op een zwoele zomer avond een blokje te stoken.
Zelfs een 901 op z'n tijd is gewoon smullen.
En een fraaie shell noemen we met een reden fraai.

Maar je gaat door de jaren heen gewoon een grens vinden voor je zelf van wat je toelaatbaar of niet vind.

Ik zelf bijvoorbeeld kan er wel afkeurend op reageren als er weer is explosieven tot ontbranding worden gebracht, en we het maar vuurwerk noemen omdat er een (visco) lontje aan zit.
Of het op de grond tot ontploffing brengen van iets wat de lucht in hoort te gaan. Omdat de klap dan zo leuk is.
Volgens mij deden we dat hier vroegah ook al.

En wat het forum betreft hebben we al jaren de zelfde regels.
F1 en F2. (F3 hebben we een tijdje toegestaan, maar ook weer mee gestopt.)

Dat houd dus in dat er 2 gram flitspoeder in een knaller kan zitten, en dat sier tot een tubelading van 25 gram gaat.
Waarom gaat het in een topic over de compensatieregeling opeens over heilige boontjes, shells, 2gr knallers etc?!
Totaal niet relevant.

Laatst bewerkt:
Het vuurwerkverbod heeft een opvolger. Marathons bij 20 graden verbieden.
Er komt helemaal geen verbod.
De lijn van categorieën en producten verbieden wordt verder doorgetrokken…

Begrijpelijk trouwens want bij marathons vallen wél jaarlijks vele doden integenstelling tot bij consumenten vuurwerk.
Nu de Fatbike uit de categorie E-Bikes nog verbieden. Dat zet echt zoden aan de dijk.

Maar we dwalen weer af.

Back
Bovenaan