Vuurwerk shows Zwitserland

recemonster

Registered User
Hier onder staat een lijstje met vuurwerk shows die komende weken plaats vinden in Zwitserland uiteraard is dit lijstje niet compleet dit zijn alle shows die ik weet dus weet jij nog een show? plaats deze AUB in een comment hier onder
(Ik adviseer zelf uit te zoeken waar en hoe laat de shows exact zijn het kan namelijk voorkomen dat deze veranderen!)

28 juli
Aarburg

31 juli:
Le Bouveret Tijd:

1 Augustus:
Fête Nationale word traditie getrouw met veel vuurwerk gevierd. (Er word vuurwerk verkocht in Zwitserland wat je zelf mag afsteken regels omtrent dit weet ik helaas niet!)
Er zijn in veel plaatsen vuurwerk shows hier onder een klein overzicht.

Nyon tijd: 22;15
Lausanne 22:00
Morges 22:00
Vevey 22:30
Bulle 22:45
Charmey 22:45
Bern 22:00

11 augustus:

Geneve tijd: 22:00

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :hehe!:

stefantvs

Administrator
Medewerker
Interlaken:

22:00 h Grand FIREWORK DISPLAY on the Höhematte meadow
followed by the lighting of bonfires.

DeejayTim

Registered User
Vanavond rond 22.00 heb ik de 1 augustus-shows van Verbier (vanaf 10 km afstand) mogen zien en tegelijkertijd de show van Prarreyer (afstand zo'n 300 meter) in Zwitserland. Ze werden nagenoeg tegelijk geschoten. Man, man, man.. ongelovelijk wat voor een kwaliteitsvuurwerk daar wordt afgestoken!! Shells en salutes van minimaal 6"inch, en minimaal 4" bolpijlen. In Verbier hadden ze waarschijnlijk wel 12 tot 16" shells, want gezien de afstand was de effectgrootte rond de 400 meter.
Zulk spektakel zie je maar weinig in Europa!! Helaas heb ik niks kunnen filmen, ik wist niet waar ik naar moest kijken, zo mooi was het. wel een aantal foto's gemaakt. Voorafgaand de show in Prarreyer waren er paragliders met enorme fontijnen onder zich vastgebonden, wat een erg mooi "spinning"-effect gaf in de lucht.

Verder zijn hier in Zwitserland nagenoeg geen beperkingen voor vuurwerk. Iedereen vanaf 18 jaar mag in principe alles afsteken (behalve grondknallers, maar als alternatief is er carbid). Particulieren die blokken van bijvoorbeeld 3" kaliber afsteken of enorme "lawinepijlen" is hier geen uitzondering, en iedereen respecteert elkaar.
Bijna al het vuurwerk (behalve shells en groot-kaliberblokken) is gewoon in zowat elke supermarkt te koop, heel het jaar door. Grote shells tot zo'n 6 inch, 6" bolpijlen en enorme blokken kan je (nog) met enkel een "Verkaufsprotokoll" kopen bij specifieke winkels.

Laatst bewerkt:

DeejayTim

Registered User
Was vanmiddag (ook op 1 augustus) bij Verbier met de kabelbaan naarboven gegaan en daar verder afgedaald bij een dorpje aan de andere kant (Rhônedal). Ze waren daar gewoon doodleuk pal naast de kabelbaanhalte een vuurwerkshow aan het opbouwen (schieters zal ik nog achterhalen). Deze show in opbouw telde wel zo'n 50 3-4" mortieren met shells erin). Alle mountainbikers en passanten konden daar gewoon bij staan kijken toen ze daar bezig waren met opbouwen. Het afzetlint liep vlak langs de mortierrekken. Ik heb uiteraard een foto hiervan geschoten, zal deze later vandaag nog posten.

Bovenaan