'Vraag het de politie'

KoenL

Registered User
Vanmiddag kan de jeugd via een chat in gesprek met de politie over vuurwerk en oud en nieuw. Ik heb geen idee hoe dit precies werkt, maar wellicht leuk voor ons om in de gaten te houden. Leuk, omdat we hopelijk zien dat de politie goede voorlichting geeft.

We moeten er ook op letten dat wat er wordt gezegd waar is en dat de jeugd niet wordt platgegooid met leugens, dreigementen en onwaarheden. De afgelopen weken hebben we genoeg onzin gehoord.

Hier is straks om 16:00 uur de chat te vinden, vrijdag wordt nog een keer hetzelfde gedaan:
http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1038

sprinkhaan

Registered User
Nou ik zit even te kijken,volgens mij gaan ze ten onder aan hun eigen succes. Ik denk dat ze wel ondersteuning kunnen gebruiken.

sprinkhaan

Registered User
hahahaha, is een goed initiatief alleen worden de twee arme agenten volledig aan stukken gescheurd door hormonaal onstabiele pubers die door het aankomende oud en nieuw helemaal van het pad af zijn. (Goh, ooit was ik ook zo .........brrrrrr).

Laatst bewerkt:

Galaxis

Registered User
Ik ben er ook even geweest en heb de volgende gechat :

Dus even ter bevesteging , Consumenten vuurwerk dat in Duitsland en belgie te verkrijgen is , is in NL toegestaan mits er een CE keurmerk opzit en een NL gebruiksaanwijzing bevat ? Aangezien dit op veel Forums heel erg onduidelijk is kunnen we dat nu dus uit de wereld helpen.

Toen kreeg ik antwoord van Hoofdagent Jeanine ; Ja dat is toegestaan.

Vervolgens heb ik om het wetsartikel gevraagd waarin dit beschreven staat , dat kon ze zo snel niet vinden , maar ze komt er op terug.

sw0rdys

Registered User
hmmm had ik eigenlijk ook nog een leuke mischien:
Een consument mag 10kg bruto vuurwerk in bezit hebben, waarom word er dan veelal vuurwerkpakken verkocht bij herkende bedrijfen die ruim boven dit gewicht zitten, Terwijl dit vuurwerk goed bevonden is volgens de nederlandse wetgeving

Bovenaan