Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En hoe moet ik dan de eerder door jou aangehaalde rechtzaak hierin plaatsen?
En dat wat betreft het zijn van een democratie. Vele voorstemmers; ach ja, dikke schijt aan die mensen. We doen lekker wat we zelf willen.
Quote uit de Volkskrant:
2. Wacht even. Gemeenten mogen zelf al vuurwerk in de hele gemeente verbieden?
Juridisch ligt de weg vrij, zegt hoogleraar Schilder. ‘Er bestaat geen hogere wetgeving die gemeenten hindert om nu al een lokaal vuurwerkverbod in te voeren.’ Hij verwijst naar een uitspraak van de Raad van State uit 2015, in een geschil om vuurwerkvrije zones in Hilversum. ‘De bestuursrechter heeft toen alle bezwaren van de vuurwerkbranche van tafel geveegd. Niets staat gemeenten in de weg om een verbod in de hele gemeente af te kondigen.’
Echter vraag ik mij nu af welke argumenten de vuurwerkbranche destijds heeft aangevoerd, zodat de rechter dat van tafel heeft kunnen vegen.
Dankje. Deze was me ontgaan. Maar snappen doe ik het niet. Het is mijns inziens nog steeds niet waar een APV voor dient. Riekt in mijn optiek naar misbruik van middelen..
Dankje. Deze was me ontgaan. Maar snappen doe ik het niet. Het is mijns inziens nog steeds niet waar een APV voor dient. Riekt in mijn optiek naar misbruik van middelen..
Kunnen burgers geen motie van wantrouwen indienen tegen deze raad? Onder het mom: De beslissing is niet democratisch besloten, gezien de mening van de burger is genegeerd.
Ik heb het filmpje maar niet gekeken. Wil graag nog een fijn weekend hebben
?
CDA Kamerlid vandaag bij Eenvandaag nuanceerde het ook flink. "We willen niet dat de goeden iets niet meer mogen en de kwaden gewoon illegaal door blijven knallen. Apeldoorn zal laten zien wat voor resultaat een eventueel verbod gaat geven." Flink nuchter, die man.