Tweede Kamer Jaarwisseling 2016-2017

Baron van lunt zu sas

Registered User
De winnaar van dit singleshotbesluit, ik was er niet bekend mee, is ongetwijfeld de winkelier in Belgie.
De winkelier daar krijgt ondertussen een assortiment in de schoot geworpen waarmee ze prima klanten kunnen trekken, een rit naar Belgie blijft dus interessant.

het is vreemd dat de importeurs dit probleem zelf veroorzaakt hebben met de bulkverpakkingen en nu een product voor de grenshandel hebben gecreëerd.
Tijd voor wat zelfreflectie bij de importeurs?

adgertic

Registered User
Maarrrr. De Singleshots zullen dus vanaf dit jaar niet meer geïmporteerd worden? Maar net als bij de Romeinse kaarsen zullen oude voorraden nog een jaartje verkocht worden.....
Ik begrijp het wel.
Neemt niet weg dat ik het heel jammer vind én ik oprecht mijzelf afvraag wat het volgende product gaat worden dat verboden gaat worden.....

gizmo75

Registered User
Iedereen heeft het alleen maar over België maar ook in Duitsland blijft de single shot gewoon toegestaan. Dus zal er een enorm aanbod van die dingen blijven wat een verbod lastig te handhaven maakt. Verder heb ik mij laten vertellen dat het hier om de kleine (ook wel bulk) single shot gaat. Grotere single shots blijven gewoon toegestaan en dus zullen er daar dan ongetwijfeld meer van gaan komen.

DeejayTim

Registered User
Iedereen heeft het alleen maar over België maar ook in Duitsland blijft de single shot gewoon toegestaan. Dus zal er een enorm aanbod van die dingen blijven wat een verbod lastig te handhaven maakt. Verder heb ik mij laten vertellen dat het hier om de kleine (ook wel bulk) single shot gaat. Grotere single shots blijven gewoon toegestaan en dus zullen er daar dan ongetwijfeld meer van gaan komen.

Zo zie je maar weer dat "illegaal vuurwerk" in Nederland nogal willekeurig kan zijn.
Straffen op het bezit van "levensgevaarlijke singleshots" die je gevel kunnen ontzetten door de kracht van het "levensgevaarlijke flitspoeder" - ik zie de nieuwsitems al voor me :p Of deze: "Levensgevaarlijke ongeleide nitraat-projectielen populair onder jongeren" (wat natuurlijk niet waar is; een singleshot is betrouwbaarder dan een vuurpijl).

Laatst bewerkt:

The Passion

Registered User
persoonlijk heb ik geen enkel probleem met een verbod op thunderkings. als ik kijk hoe ze hier een paar huizen verderop in de straat bezig waren met die dingen mag een godswonder heten dat er geen ongelukken zijn gebeurd. al vind het ergens wel jammer. mss dat ze dan leren om normaal om te gaan met vuurwerk.
aan de andere kant is het wel weer het zoveelste product dat in de ban gaat, what's next. ik mag hopen dat het hier nooit zo uit de hand loopt als in Malmo, Zweden. ik wist niet wat ik zag op die beelden. mensen die gewoon met complete cakes in het rond liepen te schieten. dat was echt total mayhem.
nou was dat ook wel weer een bepaald soort mensen, op de beelden te zien, maar dat mag je weer niet zeggen want dan ben je meteen een racist.
ik denk wel dat als dat hier zou gebeuren is het einde oefening.

adgertic

Registered User
persoonlijk heb ik geen enkel probleem met een verbod op thunderkings. als ik kijk hoe ze hier een paar huizen verderop in de straat bezig waren met die dingen mag een godswonder heten dat er geen ongelukken zijn gebeurd. al vind het ergens wel jammer. mss dat ze dan leren om normaal om te gaan met vuurwerk.
aan de andere kant is het wel weer het zoveelste product dat in de ban gaat, what's next. ik mag hopen dat het hier nooit zo uit de hand loopt als in Malmo, Zweden. ik wist niet wat ik zag op die beelden. mensen die gewoon met complete cakes in het rond liepen te schieten. dat was echt total mayhem.
nou was dat ook wel weer een bepaald soort mensen, op de beelden te zien, maar dat mag je weer niet zeggen want dan ben je meteen een racist.
ik denk wel dat als dat hier zou gebeuren is het einde oefening.

Ik ben heel bang dat de echt kwaadwillende mensen toch wel weer iets vinden om mee te stunten.....
Zo heb ik al diverse filmpjes voorbij zien komen met 9, 16 en zelfs 36 shotscakes die op de kant gelegd worden.....
Het liefst nog even rond draaien als die cake net aan staat ook.....
Ook ik denk inderdaad "what's next"????

GMP82

Zilveren Member
Ja, de hele gedachtegang is fout. Het ligt niet aan het product.
Auto's, messen, aanstekers, etc. zijn net zo gevaarlijk. Afhankelijk wat men er mee doet.

Mensen die domme dingen willen doen, zullen altijd een manier vinden. Dan wel door aanschaf van illegaal vuurwerk, dan wel door misbruik van nog resterend toegestaan vuurwerk.

De branche zal niet heel rouwig zijn om het opgeven van singleshots, net zoals met de romeinse kaarsen en babypijltjes.
Dit waren geen verdien-producten, maar lokkertjes die papa moesten stimuleren om grote cakes te kopen, als ie toch in de winkel stond.

Ik heb me overigens laten vertellen dat het 'lastig' is, om de grotere singleshots te behouden, omdat alles in eenzelfde 'familie' geclassificeerd zou zijn. Een verbod op die 'productfamilie' houdt automatisch ook een verbod in op de grotere singleshots. Op het moment dat de branche consensus bereikt (mag ik even hardop lachen) en het dus geregeld wordt zonder productverbod, dan kan het natuurlijk wel.
Er is daar zoveel wantrouwen -ja nog steeds- , dat dit een volstrekt utopisch verhaal is. Er hoeft er ook maar 1 zich niet aan de afspraak te houden en men is bang klanten te verliezen aan degene die doorgaat met singleshots importeren.

oerendhard

Registered User
De Duitse winkels (grensgebied) zullen hier ook zeker op in gaan spelen.
Je zag ze nu al bij de lidl voorbij komen,waren ook al snel uitverkocht dus weet niet hoe deze knalde.

Het is jammer dat ze er hier in Nederland uit gaan,de jeugd heeft straks niks meer te knallen dus gaan ze andere dingen zoeken lijkt me.

De winnaar van dit singleshotbesluit, ik was er niet bekend mee, is ongetwijfeld de winkelier in Belgie.
De winkelier daar krijgt ondertussen een assortiment in de schoot geworpen waarmee ze prima klanten kunnen trekken, een rit naar Belgie blijft dus interessant.

het is vreemd dat de importeurs dit probleem zelf veroorzaakt hebben met de bulkverpakkingen en nu een product voor de grenshandel hebben gecreëerd.
Tijd voor wat zelfreflectie bij de importeurs?

Plum Bloom

Registered User
De Duitse winkels (grensgebied) zullen hier ook zeker op in gaan spelen.
Je zag ze nu al bij de lidl voorbij komen,waren ook al snel uitverkocht dus weet niet hoe deze knalde.

Euregio Feuerwerk had de Hardix Aftershock XL en de Nico Flash Bang eind vorig jaar in het assortiment.

Bovenaan