TV uitzending Oudejaarsavond: Schitterend, Lofzang op vuurwerk

Moontan

Moderator
Medewerker
Op 31 december 2015, Oudejaars avond om 21.10uur zendt de KRO-NCRV een documentaire uit.
Deze documentaire krijgt de naam mee: "Schitterend".

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik zelf heb vanavond een filmploeg over de vloer gehad voor een interview.
Daarnaast komen o.a. de volgende vuurwerkliefhebbers aan het woord (voorzover ik weet)

- Tony (gefilmd tijdens de Trophy)
- Roel van Wijngaarden
- Jim Zee (Sisser)
- Oud medewerker van voorheen Kat leiden vuurwerkfabriek.
- Evelien Arler van Witte tenten Vuurwerk
- Pascal van Bruchem,mijn neef. (i.v.m. zijn exhorbitante uitgaven voor vuurwerk en zijn tattoo,s van vuurwerk)

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ze hebben ons / mij inderdaad tijdens de Zena Trophy gevolgd.
Nu hebben we nog een vervolg afspraak om wat andere dingen te filmen en te bespreken.

Ben benieuwd naar het eind resultaat.

painkiller

Registered User
Dit klinkt veelbelovend zeg! Tof ook dat jullie hieraan hebben meegewerkt.
Waar is dit initiatief vandaan gekomen?

D

Deleted member 17038

Guest
Ik ben ook erg benieuwd! Ik plan hem vast in de recorder! :grin:

Tony

Administrator
Medewerker
Dit klinkt veelbelovend zeg! Tof ook dat jullie hieraan hebben meegewerkt.
Waar is dit initiatief vandaan gekomen?

Van de documentaire maakster zelf.
Een aantal maanden geleden een eerste gesprek gehad en daar kwamen we beide positief vandaan.
Belangrijk vanuit mijzelf was natuurlijk dat het een positief verhaal zou worden zonder de insteek zoals we die al zo vaak zien.

Moontan

Moderator
Medewerker
Helemaal gaaf dit!
Nu maar hopen dat het ook die lading meekrijgt die omschreven wordt!

Absoluut. In het programma komen alleen echte vuurwerkliefhebbers aan het woord, dus dat zit wel snor.
Mijn interview duurde alles bij elkaar, zo,n 2, 5 uur, en er zal heel wat in geknipt worden.
Maar ik heb gesproken op de enige manier zoals ik het kan: vanuit mijn hart voor onze passie!!

Zaliotuur

Registered User
Hulde dat jullie wederom tijd en moeite gestoken hebben in het positief neerzetten van vuurwerk! Ik hoop dat de uiteindelijke montage en voice-over een eerlijk beeld geeft. Krijgen jullie nog een blik op het eindresultaat vooraf?

Moontan

Moderator
Medewerker
Van de documentaire maakster zelf.
Een aantal maanden geleden een eerste gesprek gehad en daar kwamen we beide positief vandaan.
Belangrijk vanuit mijzelf was natuurlijk dat het een positief verhaal zou worden zonder de insteek zoals we die al zo vaak zien.

Inderdaad Toon. Het initiatief komt van de documentaire maakster die een voorstel heeft gedaan aan de omroep voor dit programma.
Het idee voor dit programma is bij haar ontstaan omdat zij het raar vond dat er zoveel mensen om een vuurwerkverbod roepen (volgens de media) terwijl er aan de andere kant voor zo,n 70 miljoen euro de lucht in gaat. Dit was voor haar de insteek om er onderzoek naar te doen en om er een programma van te maken waarbij alleen vuurwerkliefhebbers aan het woord komen.

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik heb contact gehad met de programmamaakster. Op haar verzoek heb ik de begintekst verwijderd. Ze was zeer onstemd dat de aankondiging buiten haar medeweten door de NCRV op het internet was gezet. Zij gaat hier achtereen want ze was het zelf ook niet eens over de tekst van de aankondiging.
Wordt vervolgd!!

Pyromaniac 1975

Registered User
Naar mijn mening is er een omslag gaande.

Naar in het verleden kijkende media was dit eigenlijk alleen maar met aandacht voor het negatieve en het linkse vlak.

Nu heb ik al meerdere dingen opgevangen waaruit dit jaar anders blijkt.
Hopelijk is dit zo!

Vuurwerk Huizen

Registered User

Naar in het verleden kijkende media was dit eigenlijk alleen maar met aandacht voor het negatieve en het linkse vlak.

Hopelijk is dit zo!

Ik heb het idee dat in de media ook een omslag bezig is, wij zijn door Rtl benaderd of wij mee wilden werken aan een uitzending voor een programma op 27/12 waarin men vuurwerk in een positief daglicht wilde zetten ipv negatieve daglicht zoals veelal is

Moontan

Moderator
Medewerker
Goed nieuws Patrick (Vuurwerk Huizen) . Hou ons s.v.p. op d ehoogte als je wilt. Weet je toevallig al meer details?

The Cigarman

Moderator
Medewerker

Hopelijk is dit zo!

Je zag het eind vorig jaar al.
Ik heb een aantal berichten gelezen, van bewoners van bejaardentehuizen, die het oneens waren dat er rond hun woningen een afsteek verbod gold.
En linkse journalist zou daar geen aandacht aan geven, maar gelukkig waren er toch berichten over te lezen.

roelz

Registered User
De programma makers hebben mij/ons ook ver voor de Trophy benaderd, ik was niet direct positief mede door de vele negatieve ervaringen met de 'media' die we allemaal wel kennen. Maar goed, met de verzekering dat het een positieve docu moest worden mee gedaan. (later zag ik het lijstje mensen die er aan mee zouden gaan werken; toen wist ik dat het wel goed zou zitten. :) ) op de Trophy zelf is er uitvoerig gefilmd in de museum tent, van een interview kwam toen weinig door drukte en herrie (wij ouderen trekken dat wat minder). :)
Half oktober had ik een filmploeg over de vloer, door het VWM en mijn labelsite ging het voornamelijk over dingen van vroeger maar ook over de huidige ontwikkelingen rond oudejaar en vuurwerk gebruik.
Ben erg benieuwd naar het resultaat, dat wordt uitzending gemist zien met een stevige borrel om 01-01-2016 om een uurtje of vier.. :have a nice day:

12119048_742950102477110_3134579356670398805_n.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan