Treinen bekogeld met zwaar vuurwerk, machinist zeer ontdaan

AWG

Registered User
Treinen bekogeld met zwaar vuurwerk, machinist zeer ontdaan

PRORAIL DOET AANGIFTE Verschillende treinen zijn op kerstavond bekogeld met zwaar vuurwerk. Dat heeft ProRail gemeld. Een machinist in Amsterdam schrok zo dat hij is opgevangen op het station.

De spoorbeheerder gaat aangifte doen, laat een woordvoerder weten. ,,Een volkomen idiote actie. We maken ons zorgen. Het risico bestaat dat de machinist van de schrik een sein mist.'' ProRail heeft camera's langs het spoor staan en hoopt dat er beelden van de daders zijn.

In Amsterdam hebben mensen gisteravond zwaar vuurwerk gegooid naar treinen bij de Houtmankade. Eén trein - van Schiphol onderweg naar Amersfoort - werd geraakt en de politie is in actie gekomen. ProRail zegt dat machinisten wel wat gewend zijn maar dat deze machinist in Amsterdam Centraal opgevangen moest worden na de hevige schrik. De trein en de machiniest konden daarna wel verder rijden.

Ook in Den Bosch was het raak. Daar gooiden jongeren vanaf het perron zwaar vuurwerk naar treinen vanaf station ’s Hertogenbosch-Oost. De treinverkeersleiding noemt het gedrag levensgevaarlijk. Een woordvoerster van NS kent geen verdere gevallen. ,,Laten we hopen dat het zo blijft.''

BRON:
ALLES KAN KAPOT!!!!
https://www.ad.nl/amsterdam/treinen-bekogeld-met-zwaar-vuurwerk-machinist-zeer-ontdaan~a1c73121/

ik ben er wel klaar mee....
het is niet meer te redden...:TT TT::yuush:

hoe ga je dit verhaal ontleden tot essentie en dan terugvoeren naar de gemiddelde burger?? HOE???

tegen dit soort kutvolk is niks gewassen.
noem mij maar de pleurisaziijnzijkpessimist. maar hoe de neuk ga je dit soort PR rechtbreien??

haat me maar ik weet het niet meer
i don,t care ik ben moegestreden.....:nose bleed:

Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 17038

Guest
Ik snap al helemaal niet hoe mensen wegkomen met dit soort gedrag. Ze snappen zeker niet dat een klap bij een trein die machinisten ook doet denken aan de angsten die je als machinist kan hebben zoals bijvoorbeeld aanrijdingen. Zelfs als het al gecommuniceerd was lijkt het me enorm beangstigend. En dan ook nog eens zoiets flikken voor de kerst. Ik hoop echt dat ze de daders te pakken krijgen.

Ik snap je emotie AWG. Maar er is nu niets meer aan te doen. Geniet van de top 2000 en zet het nieuws een tijdje uit. Maak er mooie dagen van met de mensen om je heen. Fijne kerst.

Moontan

Moderator
Medewerker
Dit is gewoon terreur, volslagen idioot. En het komt ons allemaal niet zo best uit, vooral nu de discussie over een verbod zo aan het oplaaien is.

joszie

Zilveren Member
Verkeerde dingen kunnen altijd gebeuren. We zijn geen politiestaat waar alles en iedereen 24 uur per dag in de gaten worden gehouden. Moeten we ook niet willen.

Strenger straffen als de daders gepakt worden, ongeacht leeftijd.

Laten we ons richten op het grotere geheel: De mensheid dient zich eens goed achter de oren te krappen over het gebrek aan normen en waarden!
Leer de jeugd respect te hebben voor andermans zaken.

Het is toch meer dan treurig dat jongeren tegenwoordig alles maar online kunnen en mogen gooien omdat ze populair moeten zijn? hoe gekker hoe beter.... :(
Ik zie de toekomst somber in, niet alleen voor mijn hobby, maar voor het algemeen dagelijks leven.

magnolia

Registered User
Rare actie zeg beetje vuurwerk gooien naar een trein .
Ik snap ook niet waar dat vandaag komt zo n idee .
Het gaat de logica ver te buiten .

wit1704

Registered User
Ja, slim stuk van Meester Frank Visser. Echt geweldig!

Alleen jammer dat de Media dit nooit even laat weten op TV als tegenwicht van al die verbod roepers.

Bovenaan