Tiel 3 Juni 2006

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Ben ook naar deze show geweest, het was alleen nog een beetje licht zoals je op de fotos ziet.
Hier mijn fotos :

1tiel.jpg

2tiel.jpg

3tiel.jpg

Finale
4tiel.jpg

Meer fotos vind je hier :
http://vuurwerkfreakz.nl/media/fotos/Tiel 03-06-06/

Groeten,
Vuurwerkfreakz ;)

Laatst bewerkt door een moderator:

Gerko18

Registered User
Aan de hand van het budget wat jullie zeggen is het niet slecht geweest.
Ik had er wel meer van verwacht maja.
Zaten een paar mooie bommen tussen vooral met dat glitter.

Gr Gerko.

Laatst bewerkt door een moderator:

-Theshadow-

Registered User
te licht? perfect juist. Foto's tijdens schemering zijn ZOO veel aantrekkelijker om te zien dan een zwarte achtergrond.. MIJN MENING.

Jordi

Registered User
Maar het is een stuk moeilijker fotograferen. Als je je sluitertijd maar iets te lang opengooit is de omgeving zo licht dat het vuurwerk bijna niet meer opvalt.

Bij sommige kleuren valt dit heel erg op, blauw bijvoorbeeld. Omdat ik al wist dat dit zou gebeuren heb ik niet al te veel foto's genomen en dus ook niet echt een goed voorbeeld van hoe dat eruit komt te zien.

Op deze foto is het al een beetje te zien, al is de foto niet op het goede moment genomen. Het blauw springt er niet uit zegmaar.

tielblauw.jpg

Tony

Administrator
Medewerker
Jordi zei:
Maar het is een stuk moeilijker fotograferen. Als je je sluitertijd maar iets te lang opengooit is de omgeving zo licht dat het vuurwerk bijna niet meer opvalt.

Bij sommige kleuren valt dit heel erg op, blauw bijvoorbeeld. Omdat ik al wist dat dit zou gebeuren heb ik niet al te veel foto's genomen en dus ook niet echt een goed voorbeeld van hoe dat eruit komt te zien.

Op deze foto is het al een beetje te zien, al is de foto niet op het goede moment genomen. Het blauw springt er niet uit zegmaar.

tielblauw.jpg

En wat gebeurt er als je de diafragma omhoog gooit en de ISO op zijn laagst.?

Jordi

Registered User
Tony zei:
En wat gebeurt er als je de diafragma omhoog gooit en de ISO op zijn laagst.?
Diafragma stond op z'n hoogst (F22) en ISO op z'n laagst (200).

Edit, net even de EXIF van bovenstaande foto opgezocht en blijkbaar was ik toen net met de instellingen aan het kloten. Bovenstaande foto is genomen op F13, dat is dus ook de reden dat ie er zo uit ziet |:(

Rest van m'n foto's zijn wel op F22 genomen, en zien er dus ook wel iets beter uit.

Laatst bewerkt:
Bovenaan