Super Vlinders

gantpoplin

Registered User
De Super vlinder is altijd weer terugkomend fenomeen rond de jaarwisseling! De gene die nergens meer in Belgë te koop zijn zijn echter wel de beste en duiken nog altijd in grote mate op in ons land. Ik doel hiermee op de rood, blauw, geel gekleurde vlinders die in rode, groene, gele, witte en zelfs paarse dozen worden geleverd. Op de doos staat altijd de stikker met de oh zo bekende fout:
"OP DE LEGGEN"
De knal is goed, je voelt een goede druk alleen soms kan het voorkomen dat je stukjes beton tegen je aankrijgt! Dit stuk vuurwerk horen toch bij een goede afsluiting en inluiding van het oude respectievelijk nieuwe jaar!

Maar om nu eens een keer duidelijkheid te verschaffen wil ik toch wel eens weten waar deze vlinders nou precies vandaan komen?

Post hier dus alles over dit stuk vuurwerk! ]:)

THE SHARE-MAN

Registered User
de supervlinders worden in china geproduceerd.. En meestal op bestelling van de groothandelaar..

Deze zijn wel degelijk in belgie te verkrijgen... alleen mag hier geen adresse noemen :9

Sateetje

Registered User
Waar komen de Giga-vlinders vandaan (met name de Crepe)? Lijkt mij dat die uit Spanje komen...

Zijn deze ergens te koop met KvK? Volgens mij niet... maar ben toch wel eens benieuwd waar ze gemaakt worden.

zink901

Registered User
De giga crepe's die nog af en toe opduiken komen toch echt uit de oude Bex voorraad. Supervlinders van Alpeco worden geloof ik al sinds 1999 of 2000 niet meer verkocht!

Tractor

Registered User
In het jaar 2002-2003 werden de Big Spanish Cracker oftewel, Supervlinders gewoon nog verkocht. Op dit moment verkoopt Alpeco helemaal geen supervlinders meer.

matchscratch

Registered User
Waar komen de Giga-vlinders vandaan (met name de Crepe)? Lijkt mij dat die uit Spanje komen...

Het is idd een origineel Spaans ontwerp, maar de dingen die hier op de markt waren/zijn, zowel supervlinders als ook gigavlinders zijn allemaal Chinese Imitaten. Is bij sommige vlinders erg makkelijk aan de gebruikte timefuse te herkennen.

Mats

Registered User
super vlinders

Kijk idd goed uit hoe je ze neerlegt/zet, heb afgelopen o&n de raam van de overburen er uit geknalt met zo'n ding en je hoort vaak de stukjes beton ergens tegen aan komen, en die dingen komen best hard aan.
Verder is het een goeie knaller met een flinke flits en een lekkere dreun.

Gr Roel.

zink901

Registered User
Ik heb daar bij de supervlinder nooit last van gehad. Wel bij andere knallers als de doodskop en panzer. Verder vind ik de supervlinder de beste knaller die er op dit moment op de markt is, echt een geweldige knal.

aeroxman55

Registered User
Maar dan snap ik alpeco niet.. iedereen is erg tevreden over de knal van de super vlinder. Waarom komen ze dan niet terug in het assortiment?
Waar heeft dat mee te maken?

zink901

Registered User
Ik denk dat ze hem op een of andere manier toch te hard vonden knallen. Persoonlijk vind ik supervlinders zeer degelijke knallers en vaak veiliger en betrouwbaarder dan Nederlands knaluurwerk. Enig verschil is dat als het mis gaat het ook meteen goed mis gaat.

SilverDragon

Registered User
Maar ze zijn al een heel stuk langer weg dan de Böller A,
en met kvk zijn er toch niet zo heel erg veel regels waar aan gehouden moet worden...

Er was dan toch wel een verschil tussen de Böller en de super vlinder,
maar zoveel aan de knal lag het volgens mij niet ;)

Razia

Registered User
SilverDragon zei:
Maar ze zijn al een heel stuk langer weg dan de Böller A,
en met kvk zijn er toch niet zo heel erg veel regels waar aan gehouden moet worden...

Er was dan toch wel een verschil tussen de Böller en de super vlinder,
maar zoveel aan de knal lag het volgens mij niet ;)

Mijn ervaring met de Böller van vorig jaar is dat ze in de verste verte niet te vergelijken zijn met de OP DE LEGGEN. Ik weet niet hoe het zit met Böllers van de jaren daarvoor maar als de knalkwaliteit hetzelfde is dan is het voor mij allang duidelijk waarom alpeco geen vlinders meer verkoopt.

SilverDragon

Registered User
Ja, dat weet ik,
er is idd wel een aardig verschil in knal,
maar alsnog,
waarom dan de vlindes weg???

Alleen door de knal,
ik vraag dus of er nog een reden is,
misschien de gevarenklasse ofzo???

near

Registered User
THE SHARE-MAN zei:
misschien decibels????

Dan kunnen ze de super vlinders nog altijd met KVK verkopen. Want als ik het goed heb is daar geen regeling kwa decibels.(ik kan het mis hebben)
Maarjah zolang ze via via te krijgen zijn voor leuke prijzen :7

Het blijven geweldige dingen.

Bovenaan