Super Vlinders

vuurwerkbelg

Registered User
Nou ik wel elk jaar weer vorig jaar toen had ik groene doos die hadden er ook last van . En de jaren daarvoor het zelfde verhaal met de witte doos vloog gewoon tegen ons hoofd aan het beton :w

zink901

Registered User
TIELE!!! zei:
Maar nu heb ik nog niet antwoord op mijn vraag. Hoe zit die lont van de time fuse vlinders in elkaar. Is dat een vertraging?.. kan het dus ook zijn dat die eerder knalt dan bedoeld doordat de vertraging niet goed is?..

en ik heb een plaatje van da lontje ergens gezien en het lijkt wel een schietlont?. klopt dit?. En hoe zit het nou precies met de knal en de felheid van de flits, tussen de normale super vlinders en timefuse vlinders.

Een time-fuse lont is normaal gesproken zeer betrouwbaar, de vertraging is genoeg. Enig nadeel is dat hij moeilijk aan gaat.

Time-fuse bestaat uit een kern van (bus?)kruit, met een omhulsel. Hij brand door onder water.

nickskuhh-hmd

Registered User
he dat wist ik niet dat ze onder water ook brande :)
Maar ik gebruik meestal van die aansteekfakkels daar krijg je ze wel handig mee aan.

Maar wat is eigenlijk het nut van zon dikke lont?
Dan verliest hij toch meer druk door het gat van de lont(lijkt mij)

zink901

Registered User
nickskuhh-hmd zei:
Maar wat is eigenlijk het nut van zon dikke lont?
Dan verliest hij toch meer druk door het gat van de lont(lijkt mij)

Voor de knal maakt het niks uit. Waarom time-fuse? Het is vrij betrouwbaar lont maar waarom het erin zit weet ik niet.

chemz

Registered User
nickskuhh-hmd zei:
antwoord is eigenlijk al gegeven:)

bij de bruine gingen er trouwens 2 niet af.
Eentje leek het ook niet te doen,dus die liete we ligge ineens 10minuten daarna knalde hij|:(

ik heb net ook een bruine afgestoken die niet af ging , 10 minuten mee aan het kloten geweest om em aan te krijgen
bleek de timefuse al helemaal door te zijn gefikt tot binnenin
(ruikt naar verotte eieren)
weggeflikkerd dus , 5 minuten later kedennggggg grote rookwolk uit de container waar ik em in had geflikkerd
WTF is dit dan , levens gevaarlijk
kijk...mocht je denken van nouuuuu ik bewaar em toch ff en probeer het morgen wel ff |:(

Mokum-pyro

Registered User
hoi

-vuurwerk nooit een 2de maal afsteken
-blindgangers, nooit oppakken. Na een half uur overvloedig met water natmaken!
-vervolgends met een schep op pakken en dan in de bio bak gooien!

Je bent gewoon oer dom bezig geweest. het had je handen wel kunnen kosten!

groeten

deef0003

Registered User
chemz zei:
ik heb net ook een bruine afgestoken die niet af ging , 10 minuten mee aan het kloten geweest om em aan te krijgen
bleek de timefuse al helemaal door te zijn gefikt tot binnenin
(ruikt naar verotte eieren)
weggeflikkerd dus , 5 minuten later kedennggggg grote rookwolk uit de container waar ik em in had geflikkerd
WTF is dit dan , levens gevaarlijk
kijk...mocht je denken van nouuuuu ik bewaar em toch ff en probeer het morgen wel ff |:(
zal de container ook wel kapot zijn geweest want wat er achter een timfuse voor druk zit is erg groot

en daarom heten ze timefuse :p

gantpoplin

Registered User
Mokum-pyro zei:
hoi

-vuurwerk nooit een 2de maal afsteken
-blindgangers, nooit oppakken. Na een half uur overvloedig met water natmaken!
-vervolgends met een schep op pakken en dan in de bio bak gooien!

Je bent gewoon oer dom bezig geweest. het had je handen wel kunnen kosten!

groeten

Nou ik denk niet alleen je handen! Als een vlinder in je hand klapt dan kun je er best van uitgaan dat een "stuk arm(!)" weg is...dit verzin ik niet, mijn buurman werkt op de ambulance.

Huge_Cohones

Registered User
deef0003 zei:
zal de container ook wel kapot zijn geweest want wat er achter een timfuse voor druk zit is erg groot

en daarom heten ze timefuse :p

Dat ze timefuse supervlinders heten, heeft niets met de uitwerking te maken. Dat is de benaming voor dat dikke lont. In shells zit bijvoorbeeld ook timfuse lont tussen stijglading en effectlading.

En de druk die van een gemiddelde supervlinder komt is immens groot. Wat gantpoplin zegt, geloof ik dan ook zeker wel. Bij een missende vinger zal het sowieso niet blijven.

@ chemz: DOMMERIK!!! probeer NOOIT weigeraars opnieuw aan te steken! Stel dat je in dat timefuse lont aan het kijken bent, en je hebt een vlakbij je gezicht, en hij gaat dan af... Geen persoonlijke aanval, maar doe dit gewoon niet...

GR, Huge

NLsandman

Registered User
Het is wel jammer dat er weer van die rotzooi op de markt te krijgen is, laat die chinezen bij dit soort vuurwerk eens hun best doen om de qualiteit hoog te houden.
Geld verdienen moet blijkbaar over lichaams delen;(

Huge_Cohones

Registered User
Rotzooi?

De kans dat een weigeraar later nog af gaat is behoorlijk groot bij lonten met katoen erin verwerkt. Beetje slapjes om dit stukje vuurwerk af te kraken na dat (hele domme) incidentje. Time-fuse lont is meer kwalitatief en exclusiever, maar zeker geen rotzooi.
Of de rest van de afwerking misschien van mindere kwaliteit is, weet ik niet. Want ik heb geen ervaring met dit type supervlinders.

GR, huge

trixx

Registered User
Weet iemand van Super vlinders verpakt per 5 in een doosje? Ik kan namelijk aan 5 Supervlinders komen voor 15E.. alleen heb ik nog nooit gehoord van supervlinders verpakt per 5 in een doosje!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
trixx zei:
Weet iemand van Super vlinders verpakt per 5 in een doosje? Ik kan namelijk aan 5 Supervlinders komen voor 15E.. alleen heb ik nog nooit gehoord van supervlinders verpakt per 5 in een doosje!

zijn ook per 10 verpakt!, en 5 voor 15?? neus even wat rond in deze thread daar wordt je wijzer van.:p

trixx

Registered User
Nja dat is dus mijn vraag.. Kent er iemand "supervlinders" die verpakt zijn per 5? de gewone supervlinders heeft hij ook( 10 in een doosje en die waren ook geen 15E maar goedkoper! ) maar hij zei ook dat die andere had, groter als gewone supervlinders, en die waren per 5 in een doosje! en die zijn voor mij dus onbekend! En dat koste 15E dus ben wel nieuwsgierig naar wat dat moet zijn dan!!

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
trixx zei:
Nja dat is dus mijn vraag.. Kent er iemand "supervlinders" die verpakt zijn per 5? de gewone supervlinders heeft hij ook( 10 in een doosje en die waren ook geen 15E maar goedkoper! ) maar hij zei ook dat die andere had, groter als gewone supervlinders, en die waren per 5 in een doosje! en die zijn voor mij dus onbekend! En dat koste 15E dus ben wel nieuwsgierig naar wat dat moet zijn dan!!

heb mijn antwoord niet helemaal duidelijk gepost zie ik.
even wat duidelijker dan, ik ben ze nog nooit tegen gekomen in ieder geval, en ben er toch al heel wat tegengekomen de afgelopen jaartje's.
dus volgens mij bestaan die niet. ( kan me vergissen)

Laatst bewerkt:

trixx

Registered User
vonk zei:
heb mijn antwoord niet helemaal duidelijk gepost zie ik.
even wat duidelijker dan, ik ben ze nog nooit tegen gekomen in ieder geval, en ben er toch al heel wat tegengekomen de afgelopen jaartje's.
dus volgens mij bestaan die niet. ( kan me vergissen)

Tja nja of hij vergist zich! Het zou eventueel wel die bruine vlinders kunnen zijn, waarvan inderdaad moeilijk te zien is dat er nog 5 vlinders onder de staarten liggen van de 5 vlinders(die wel zichbaar zijn).. Maarja ik wacht het allemaal rustig af!

NLsandman

Registered User
Huge_Cohones zei:
Rotzooi?

De kans dat een weigeraar later nog af gaat is behoorlijk groot bij lonten met katoen erin verwerkt. Beetje slapjes om dit stukje vuurwerk af te kraken na dat (hele domme) incidentje. Time-fuse lont is meer kwalitatief en exclusiever, maar zeker geen rotzooi.
Of de rest van de afwerking misschien van mindere kwaliteit is, weet ik niet. Want ik heb geen ervaring met dit type supervlinders.

GR, huge

Ho ho, ik had het over deze serie vlinders die er nu op de markt verschijnen;)
Ik heb zelf vroeger time fuse vlinders gehad, van die bruinen alleen wat lichter van kleur, daar heb ik met de time fuse lont nooit problemen mee gehad.

superfer

Registered User
NLsandman zei:
Ho ho, ik had het over deze serie vlinders die er nu op de markt verschijnen;)
Ik heb zelf vroeger time fuse vlinders gehad, van die bruinen alleen wat lichter van kleur, daar heb ik met de time fuse lont nooit problemen mee gehad.
ik heb ze van het jaar voor het eerst en ik denk namelijk dat er wat zwavel op de lont zit zodat je ze net als een lucifer kan afstrijken heb het nog niet geprobeert.

Bovenaan