spaans goudeffect

firewire

Registered User
In een Spaanse show zie je vaak dat met een grote hoeveelheid shells oplopend van klein naar groot caliber een groots goudeffect in de lucht word gecreeert wat soms wel een minuut aanhoud.
Dit Betreft Spaanse kwaliteit, mijn vraag is met welk soort shell van de Merken: Vitally,Vulcan,Shogun,Weco kan je een soortgelijk effect nabootsen?
Is het nu een Crowneffect, Brocade(Crown), Kamuro of Willow?

coolboy

Registered User
Je bedoelt waarschijnlijk een Golden Crown/Kamuro effect :)

crown.jpg

Geleend van vuurwerlook.com en dus ook van kiminari onozato

Maar misschien bedoel je anders wel Kamuro Strobe of Crown Chrysanthemum/kamuro ;)

Feuerwerk

Registered User
Het lichtere goudkleurige komt inderdaad van kamuro's af en brocade's zijn naar mijn mening veel donkerder en lastig te fotograferen en dat is ook wat ze vaak in spanje gebruiken.

Je kunt met alle merken dit effect nabootsen zolang je er maar veel achtermekaar (tegelijk) schiet en dan bedoel ik niet 5 stuks...(win)

-Theshadow-

Registered User
De vuurwerkmakers uit spanje gebruiken de term 'Kamuro brunchú' voor dit effect.

Vertaal het als een weeping willow --> treurwilg.

firewire

Registered User
Ok, weeping willow dus, enig idee welk merk een weeping willow of soortgelijke in hun assortiment heeft?

djara

Registered User
Ik ga tenminste 72x3"en 36x4"gebruiken, binnen 15seconden.
Heb keuze uit de hele Vitali serie, welke is het geschikst?

GASSTTT, dat meen je niet !72x3"en 36x4"!!!!
das een droom voor elk VW freak om zulke hoeveelheden shells de lucht in te jagen! dat gouden regen effect vind ik trouwens wel de mooiste effecten die er zijn !

je moet het zeker opnemen en ons het laten zien ! menig vw liefhebber gaat leven door dat soort beelden van een ''doodgewone'' freak die dik geluk heeft met zulke handelaren !

veel plezier !

groeten djara

djara

Registered User
Gast??? Doodgewone freak??? Op film zetten???
Dit zijn niet de antwoorden die ik zoek!!!
Dit betreft ook geen illigale praktijken.
Ik zoek slechts een proffesioneel duidelijk antwoord, blijft moeilijk voor sommigen.

Het waren ook geen antwoorden! het waren vragen! en ik ging er van uit dat je een.... zo als jij het noemt Doodgewone freak was, en ik denk niet echt dat er veel freaks zijn die dat soort vw kunnen krijgen, en Aangezien ik verwacht dat een ''PROFFESIONAL" zulke antwoorden zelf wel zou weten!!! is ook moeilijk voor sommigen....

nismo

Registered User
Allemaal leuk om te zeggen firewire maar ik wil dat filmpje ook wel eens zien. Want om aan een doos 3 en 4 inch te komen is een kwestie van geld, maar er komt nog 1700 euro bij aan mortieren, of zet je die twee dozen op de grond en gooi je er vuur in ???????? gaan ze ook de lucht in .(eek)

remio

Registered User
toch zou het makkelijk zijn als firewire dat even had gemeld in zn beginpost. had een hoop posts gescheeld. en heeft iemand die profshows schiet niet al de nodige kennis en naslagwerk om zulke vragen zelf te kunnen vinden cq bedenken?

gr remio

xavier

Registered User
Als ik het goed voor heb heeft een weeping willow wat titanium (witte glinsteringen) en een gewone willow niet.

firewire

Registered User
Speciaal voor de ouwe wijven die alles willen weten.
Voor mijn trouwdag wordt er een show geschoten door een prof bedrijf, twv5000,- ik schrijf de show zelf, vandaar deze vraag, ik zocht bruikbare tips, die enkelen konden geven, bedankt er zijn weeping willows besteld. FPM zal dit filmen.

Bovenaan