Siman says: O&N 2015/2016! (picture/movie heavy)

siman says

Registered User
Beste (mede-)vuurwerkfreaks!

Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2016!

Ik hoop dat jullie een mooi Oud&Nieuw feestje hebben gehad en weer hebben genoten van alle pracht & praal in de lucht! Het was bij ons weer een gekkenhuis, eerst ruim een kwartier op het balkon staan te kijken naar een prachtige lucht gevuld met vuurwerk inclusief een ruim aantal bizarre (prof-)blokken...Het weer was zo uitnodigend dat wij het ook maar gingen proberen!

Voor 80% weer allemaal Wolff/ZENA/Vuurwerktotaal in de collectie aangevuld met een paar cakes van overige importeurs. Dat stelt al jaren zeker niet teleur en dit jaar ook zeker niet! De collectie wordt nu wel steeds iets kleiner qua aantal cakes, iets meer kwaliteit boven kwantiteit zullen we maar zeggen...

Weer fantastische producten gezien! Had, wat Vuurwerktotaal betreft, redelijk wat van de HFF collectie en die hebben zeker niet teleurgesteld. De ZENA-producten waren allemaal bekenden en presteerden gewoon weer heerlijk. Van Wolff hadden waren oa Cruelty en Viking de toppers. Van de overige importeurs moeten Scar (Vuurwerkmania), New Moon (Royal) en vooral The Intimidator (Lesli) en Willow Time (Broekhoff) zeker even genoemd worden, prachtbakken!

Zoals hierboven gemeld hadden we oa de Cruelty en Viking als toppers van Wolff, want 1 product is nog niet genoemd en die verdient het om even apart behandeld te worden, natuurlijk de Cruel Traction! Wat een fantastische rambak was dit zeg, echt genieten! Met recht de standaard op Vuurwerkgebied in NL.

Enjoy the mediadump!

Collectiefoto's

Wolff
2mcimqd.jpg

ZENA / Vuurwerktotaal
8w9xmt.jpg

Overige Importeurs
2rqof4j.jpg

Totale collectie
106lvh5.jpg

Het uitgewerkte showtje
2883wuv.jpg

Overzicht met stookvolgorde
20az6gg.jpg

Dit jaar helaas geen slagveldfoto, nog voordat de cakes ook maar afgekoeld waren kwamen er van alle kanten gasten met karretjes en een kruiwagen de spullen ophalen. Ik had er geen problemen mee hehe...

Films
(soms wat onscherp maar wel mooist in HD)

Een kleine impressie vanaf het balkon, opnieuw een gekkenhuis (En ook dit jaar waren de shellblokken weer rijkelijk aanwezig, blijft bizar...!

Opening
Ging niet helemaal goed. 1 Vulcan bleef staan en tussen de Silent Trails en de gratis cakes ging t mis:
Coral Beauty
Vulcan
2x Silent Trails

Kick-off
Crocodile Hunter

Inderdaad niet de effecten van de eerste demo filmpjes, maar de effecten waren wel groot

Oud productiejaar SoP

Wat een prachtig blokje, doet z'n naam eer aan!

Mede gekocht vanwege de fish mine, maar die was verdwenen...nu een dubbele mine, ook heel bijzonder. Mooi blokje!

Begon erg lekker, eindschoten wat minder. Z'n geld zeker waard.

Effecten zijn veranderd en tempo lag ook ff een stukje hoger. Desalniettemin een mooie ramcake.

De Massive was inderdaad weer Massive!

Wat een toppers waren dit! Kleine cakes met grote daden! 1 besteld en 1 als vervanger genomen voor de Wildebeast. Heerlijke volle lucht!

De klassieke gouden combi die er elk jaar bij is in wisselende aantallen.
Midnight Mania (Nieuwe versie zo te zien)
Gold Rush
Pyro's Delight

Een heerlijke W-shape die nog veel beter oogde dan vorig jaar. Enorm vol en groot!

Een oude uit de restvoorraad. Voor het derde jaar in de collectie en het blijft een heerlijke bak. Kon hem niet laten liggen...

Nog zo'n fantastische W-shape. Presteerde precies zo groots als de demofilmpjes. Iets te kort maar wat een (Wolff-)kwaliteit, volle effecten en salutes in de cracklingfinale!

Deze presteerde geweldig als afsluiter van de losse cakes, wat een rambak! Prachtige dikke en grote effecten, vol op het gas!

Wat een enorme doos! Alle dagen staan drogen om het maximale eruit te halen. En het is zeker een mooie bak, wel stevig aan de prijs. Niet zo bizar goed als op de demofilms maar ook zeker niet zo belabberd als het laatste filmpje wat voor een schok in VW zorgde haha. Helaas bevatte cake 1 geen salvo's en dat zorgde bij mijn volgorde (5-3-6-4-2-1) wel voor een anticlimax. Hij liep wel echt fantastisch door zonder veel geklooi bij t doorlonten, wel even een schotje tussen de 6 cakes ingezet.

Zoals hierboven gezegd was de Hardstyle Box een mooie cakebox. En dat had ik waarschijnlijk een prachtige box gevonden als we de CT niet hadden gehad. Want wat is dit een bizar goede box zeg, niet normaal! Had natuurlijk al bijzonder hoge verwachtingen, maar dit overtrof echt alles. Was precies de 2014 versie (met mijn favoriete effect in cake nr2) en ramde zo fantastisch mooi door. Onderaan de cakes doorgeknoopt en dat werkte perfect! Ook hier even 2 schotjes gezet tussen de A-B en E-F verbinding, nogal een gevaarlijk punt.

Vooruit nog maar een keer dan, omdat ie zo mooi is!

Finale!
Dezelfde finale als vorig jaar, alleen gingen deze keer de White Thunders niet af. Ach, dan maar een nog langere pauze...
Raw Whistler 2x
New Moon
Silver Salute 4x
White Thunder 4x

Geweld!

Hope you enjoyed!

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Topic helemaal over het hoofd gezien.
Mooie bijdrage door de foto,s, film, verslag en schietlijst. Waarvoor dank!!

ferox

Registered User
Filmpjes ga ik binnenkort even bekijken. Mooie foto's en dikke collectie! En gaaf uitgewerkt die show!

White thunder 1

Registered User
Ook nog niet eerder opgevallen,Maar wel degelijk van genoten,Hallucinator blijf me het meeste bij,ondanks dat ik zelf geen nederlands vuurwerk koop,een Pracht cake,bedankt voor het posten :)

Bovenaan