Scheveningen WK Vuurwerk

DioR

Registered User
Show van Duitsland was wel goed. Er kwamen girandolas in voor!!
Van veel mensen had ik gehoord dat het niet de moeite waard was om er heen te gaan omdat alles zo ver weg zou staan.
Dit viel mij allemaal reuze mee. Ik vond het zeer de moeite waard om er naar toe te gaan. Fotos en kleine video's volgen nog.

Tony

Administrator
Medewerker
De show van Engeland was matig, vooral het begin. richting het einde wel erg gaaf.
De show van Belgie was briljant! Vanaf het begin gelijk mooi en groot spul, goede afwisseling super! Wij stonden ook prima zo direct aan het water.

Wie heeft er uiteindelijk gewonnen? ben wel benieuwd hoe de show van Nederland en Duitsland was.

de uitslag!

jaspertjuh

Registered User
De showtjes gister waren aardig, mooie bommen maar een echte finale ontbrak bij beide shows. Bovendien is een gedeelte van de 'Nederlandse' show blijven staan omdat er teveel wind was... Misschien waait het op zee harder, maar op het strand viel het behoorlijk mee hoor. De girandola's waren weer erg tof en ik heb prachtige waterbommen voorbij zien komen. Het was dus wederom weer een geslaagde avond. Desondanks alle kritiek op dit festival blijf ik het toch een gaaf evenement vinden.

zone

Registered User
Gister ook een kijkje genomen,leuk vuurwerk gezien,parachute met witte blinkers(zelfde als tijdens Fallas?)een traps huil girondolas.
tweede show had een einde dat geen einde was,lees net op teletekst dat er vuurwerk is blijven staan door harde wind.
Vergeleeken met voorgaande jaren,meer lijn in de shows en zeker een verbetering.
Ik vond het ieder geval omfietsvuurwerk :)

Tony

Administrator
Medewerker
Ik denk dat het meeste kritiek gespuid word op de naam International Fireworks Festival oftwel WK vuurwerk Scheveningen.
Omdat we allemaal weten dat dit totaal onzin is. De mensen worden door de organisatie (bewust) in de maling genomen. Zie je daar 2 totaal verschillende shows op 1 dag dan zou het gewoon leuk kunnen zijn maar je ziet eigenlijk constant dezelfde producten voorbij komen.

DioR

Registered User
Mooiste is trouwens nog dat ik gister al door de speakers hoorde (voordat duitsland en nederland nog moesten) er werd gezegt dat Belgie wel een zo'n super show heeft neergezet dat ze eigenlijk al wel kampioen waren.
Maar goed, ik dacht zoiets van Dreamfireworks gefeliciteerd met je titel. Want jullie schieten dacht ik alles daar haha.
Desalnietemin, vuurwerk is vuurwerk, en dit is voor nederland toch wel een happening.

DioR

Registered User
Foto's en video's van de show Duitsland

DSC00935.JPG

DSC00936.JPG

DSC00952.JPG

DSC00950.JPG

DSC00948.JPG

DSC00944.JPG

DSC00943.JPG

Fragment Girandolas

Fragment

Fragment Butterfly effect

Fragment Finale

Laatst bewerkt:

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Is het zeker dat dit Girandola's waren?
Als ik de film zie lijken het meer vuurpijlen. Hiermee kun je dezelfde ''whirl'' bereiken.

DioR

Registered User
Is het zeker dat dit Girandola's waren?
Als ik de film zie lijken het meer vuurpijlen. Hiermee kun je dezelfde ''whirl'' bereiken.

Nee waren echt girandolas. Stond ook vermeld op de brochure (wil ook niet alles zeggen haha) Maar het is gefilmd met een fotocamera.

shadow13

Registered User
Zou het niet een veel beter idee zijn om een echte competitie te laten schieten ipv het doen voorkomen alsof dit een internationaal wk is? Ik kan me voorstellen dat je een competitie kunt maken tussen de nederlandse top vuurwerk bedrijven zoals Dream Fireworks,Hayo,Azuma en nog een paar bedrijven.Nu worden er 2 showtjes per avond geschoten.Maak daar 1 show van en voeg dat budget van die 2 shows samen.Dan kan er vast iets leuks van gemaakt worden.Neem zeg 5 bedrijven en je hebt 5 avonden achtereen een betere show en het wordt nog een echte onderlinge competittie ook.Daar zouden we toch veel meer aan hebben lijkt mij.

mickeyzegtboem

Registered User
Je hebt helemaal gelijk, weet niet hoelang dit al geroepen word maar tot nu toe blijft het dit toneelstuk wat er word opgevoerd.
blech, kan iemand de reclame code commissie even inseinen i.v.m. misleidende reclame?

Bovenaan