Ruim jij je straat op?

Ruimen of verzuimen

• Ik ruim na het stoken zo snel mogelijk op.

Stemmen: 346 66,2%
  • Ik vergeet meestal op te ruimen.

Stemmen: 31 5,9%
  • Ik verbrand alles na het stoken.

Stemmen: 146 27,9%

• Total voters
    523

Pyromaniac 1975

Registered User
Ik probeer ook altijd z.s.m. op te ruimen.
Althans,Ik gooi alles op een berg en maak het goed nat.
Het enige wat we laten liggen is het rode tapijt,Dit moet blijven liggen volgens oosterse traditie.
Tegenwoordig komt de gemeentelijke opruimdienst de boel ophalen omdat het voor mij gewoonweg teveel is.

roelz

Registered User
Jep, hoe groot de kater ook is; de rotzooi opruimen moet gewoon gebeuren, blindgangers willen we sowieso weg hebben, dan kan je net zo goed de hele straat vegen en nat maken. Je ontneemt ook de azijnpissers uit de buurt hun sterkste argument; de rotzooi. In Leiden verzamelen we de zooi, de gemeente reiniging komt het dan later ophalen. Hier onder een video van de opruim actie op 1-1-2011.
Kolere, wat was ik brak..

[video=vimeo;47401382]https://vimeo.com/47401382[/video]

Laatst bewerkt:

Cccartman

Registered User
Ja!!!!! Alles gaat in het olievat in. Gewoon de brand erin toch!!!!
De volgende dag gezellig de binnenplaats schoonvegen met me buurman.

hardcore0438

Registered User
Verleden jaar kwam de buurman aanlopen en begon opeens mijn cakes naar zijn vuur te brengen rond half 2 snacht's. dus maar even geholpen met de andere cakes te sjouwen, toen tot half3 staan vegen en toen gestopt wegens de regen. Oja , een tip, maak geen kampvuur met gladde reclame papiertjes,

Dim

Product Beheer
Medewerker
Vind een kampvuur altijd geweldig! Alleen te vaak meegemaakt dat er toch een tube nog vol was! Best een risico in de straat! Denk dat ik dit jaar weer een ton regel!

De volgende morgen vegen m'n pa en oom altijd de resten netjes weg. Als een soort traditie!

Fearwind

Registered User
Al het afgeschoten vuurwerk word meteen 's nachts na de pret opgeruimd / opgestapeld. Dan is de stookplaats meteen spik en span en kan de roes uitgeslapen worden...

tristen

Registered User
Zelf zet ik al mijn cakes om 3 uur 's nachts aan de kant van de weg zodat de auto's langs kunnen. Doe ze nog niet in een zak omdat ze soms nog gloeien of soms zelfs nog branden.

Als ik 1 januari wakker wordt, bel ik mijn stookmaat en spreken we af waar we als eerste opruimen bij mij of bij hem. Waarschijnlijk hier omdat we hier en 100k wel uit Nederland afsteken maar daar kunnen weigeraars van over blijven. Bij hem vooral cakes.

Dan staat hij 10 minuten later hier aan de deur en beginnen we 's ochtends rond 9-10 uur de straat te vegen. Maar voordat we dat doen moeten er wel een paar day-after foto's gemaakt zijn.

Ondertussen wordt er een beetje nagestookt, niet teveel breng de wijk niet tot last. Maar de wijk maakt het toch niet uit. Meestal gewoon wat grondbloemen en klein spul!

Hopelijk regent het niet want dan wordt het zo'n vies karweitje maarja ook dan wordt alles opgeruimd.
Als de hele straat schoon is ga ik naar mijn stookmaat om daar op te ruimen.

Dan handen wassen even wat eten en een rondje wijk doen kijken wat er is afgestoken.

En dan ligt het er even aan wanneer er tijd is gaan we naar de stort heen en geven we alle zakken vuurwerk af waar we natuurlijk voor moeten betalen... In sommige gemeentes krijg je er zelfs geld voor maar goed!

leomon

Registered User
Na 02:00 ziten we nog met een flinke groep om het vuur heen en langzaam word alles aangeveegd en op het vuur gegooid.
Alleen cakes doen we in een bak water en daarna zetten we ze langs de weg.

Bolle Racegek

Registered User
Meestal ga ik in de middag uit bed, dan bekijk ik even tevreden het slagveld, ga wat eten en dan lekker aan de slag. Vroeger kwam het overbuurjochie voor de labels. Een plakboek vol had dat joch. Geweldig.

Willem

Registered User
Alles gaat netjes in de zakken die de gemeente uitdeelt . al heb ik wel heel wat extra zakken nodig.. maar ik heb altijd geleerd om het op te ruimen.. beetje jammer dat de medebewoners van de flats er niet zo over denken. Dus ruim ik hun potten ook maar op.

p-aart-y

FPM Hangouderen
Gister overdag 2 keer geveegd. Gisteravond op de locatie waar ik was is er ook geveegd. Vanmorgen nog even daarheen gereden om te kijken of er nog ergens blindgangers lagen en daarna hier voor de deur nog even geveegd en losse rommel opgeraapt. De straat is weer schoon!!!
In totaal heb ik zo'n 12 zakken afval verzameld die mijn neef wegbrengt, hij krijgt er dan geld voor.

Laatst bewerkt:

dutchguy1975

Registered User
Woon in een zijweggetje... dus niet superbreed, dus na het stoken afgelopen nacht alles wat niet meer nagloeide in de zakken van Zena gedaan en op de hoek gezet. Deze dagen is er vuurwerk inzameling en kunnen mensen een zak vuurwerk wegbrengen naar een punt. Een grote volle zak levert een euro op. Dus de kids zijn de straten aan het afstruinen, ik maak het ze net even wat makkelijker, want uiteindelijk moeten ook de auto's er weer door.

Bovenaan