Pyronale 2014

RedBaron

Registered User
alweer voor de 9e keer vind Pyronale plaats op het Maiveld achter het Olympia stadion in Berlijn, Duitsland. Het festival wat vorig jaar door het Filipijnse bedrijf Dragon Fireworks werd gewonnen oogt dan ook steeds meer en meer veel internationaal aanzien. Ook in 2014 vind het dus weer plaats en wel op 5 en 6 september. De bedrijven zijn nog niet bekend gemaakt, maar deze morgen wel de landen:

Italië: Pyroemotions & Pyrodigit
Noorwegen: Engelsrud NFI
Frankrijk: Féérie Pyrotechnie
China: Panda Fireworks
Nederland: Heron Fireworks (vuurwerk 24\Laser fireworks)
Rusland: Orion Art

Ik ben heel erg benieuwd wie er voor Nederland gaat schieten daar!

meer info, en tickets: www.pyronale.de

hieronder nog een promotioneel videotje wat ik gemaakt hebt, veel kijk plezier:

Laatst bewerkt:

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Dat zal wel Hayo Wolff worden neem ik aan. Goede contacten in Duitsland en kan af en toe aardige shows op muziek schieten.
Xena zie ik liever, maar vooralsnog gok ik op Hayo.

Scav

Registered User
En met het oog op boeken...welke dag moeten ze? Vrijdsg of zat

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

chromeeh

Registered User
Zojuist kaarten besteld voor beide dagen :happy:
Had de reis al in optie laten zetten :happy: (Lang leve korte lijntjes :hehe!:)

DioR

Registered User
Ik vind de prijs voor tribune plaatsen nog aardig aan de hoge kant. Staanplaatsen is nog wel te betalen, maar is dat niet erg lang op de beentjes staan?

chromeeh

Registered User
Klopt :( En je mag geen stoelen oid meenemen :/
En zie het niet echt zitten (haha woord grapje :tounge:) om van 20.00 tot 23.00 ofzo te staan...

Ik ga in ieder geval van donderdag t/m zondag :)

p-aart-y

FPM Hangouderen
Staan plaatsen zijn veel leuker en gezelliger. Zicht is ook prima. Tussen het vuurwerk door is het ook makkelijker om even wat drinken/eten te halen. Staat overal dat je niet mag filmen maar er is niemand die er iets van zegt. Stonden zelfs statieven bij de zitplaatsen.

chromeeh

Registered User
Staat overal dat je niet mag filmen maar er is niemand die er iets van zegt. Stonden zelfs statieven bij de zitplaatsen.

Wat ik zo lees mag je filmen / fotograferen met "non pro" apparatuur...
En een monopod / mini statief zal men denk ik niet zo moeilijk over doen :)

Heb vanmiddag m'n boeking definitief gemaakt, kaarten voor Pyronale zijn betaald :D
Ben wel erg erg benieuwd wie nu gaat schieten voor NL :hehe!:

Zijn er nog freaks hier die het leuk zouden vinden om ergens een lekkere Duitse rumpsteak te willen gaan eten en een lekker Duits biertje willen pakken ergens dat weekend? (mini meet wellicht? :happy:)

tristen

Registered User
Misschien dat Big Smile Fireworks voor Nederland gaat schieten? Zij hebben namelijk al mooie Pyromusicals/shows achter hun naam staan. neem Geel 2012 en 2013. Of de shows op de Zena Trophy! Ik ben in ieder geval erg benieuwd!

rob39

Registered User
wij zijn hier vorig jaar 2 dagen geweest en hadden staanplaatsen. Voor de duitsers betekenen staanplaatsen dat je op je billen gaat zitten en gaat protesteren als er mensen voor je neus blijven STAAN, jammer voor ze dus..... veel duitsers hadden isolatiematjes mee want het gras groeit tussen metalen rasters....
sfeer was op zich wel erg leuk maar alles was op z'n duits gerefegeld, erg grundlich zullen we maar zeggen. Transport, hapje, drankje, plasje, souvenirtje en dan zo super effectief het veld op. Bier in een maatbeker die niet te slopen is en natuurlijk veel statiegeld om alles netjes te houden. Wij waren overdag naar sachsenhausen geweest en dan heb je het eerlijk gezegd wel gehad met effectieviteit en grundlichheid.....
Op het vuurwerk was niets af te dingen, het is een wedstrijd met regels. Ik vond het erg clean en netjes. Lekker rammen was er niet bij, mooi vuurwerk op mooie muziek, maar zo netjes.... het kunstniveau lag erg hoog zullen we maar zeggen.

Ik vond 1 keer genoeg, Valencia is leuker, biertje van een afrikaan die wat bijverdient, als je vocht kwijt moet zoek je een palmboom op die al is misbruikt door half Valencia maar toch blijft staan en het vuurwerk, niet te overtreffen. Rammen en beuken tot je scheel ziet en dan maken ze het nog bonter.....

desalniettemin, Pyronale is een ervaring, wij vonden het leuk om mee te maken, maar als wij moeten kiezen gaan we voor iets anders.....

DioR

Registered User
Misschien dat Big Smile Fireworks voor Nederland gaat schieten? Zij hebben namelijk al mooie Pyromusicals/shows achter hun naam staan. neem Geel 2012 en 2013. Of de shows op de Zena Trophy! Ik ben in ieder geval erg benieuwd!

Ik liep ook al met dit idee rond. Denk eigenlijk dat Hayo net wat meer connecties in Duitsland heeft waardoor ik denk dat hij daar heen gaat.

blaapaap

Registered User
wij zijn hier vorig jaar 2 dagen geweest en hadden staanplaatsen. Voor de duitsers betekenen staanplaatsen dat je op je billen gaat zitten en gaat protesteren als er mensen voor je neus blijven STAAN, jammer voor ze dus..... veel duitsers hadden isolatiematjes mee want het gras groeit tussen metalen rasters....
sfeer was op zich wel erg leuk maar alles was op z'n duits gerefegeld, erg grundlich zullen we maar zeggen. Transport, hapje, drankje, plasje, souvenirtje en dan zo super effectief het veld op. Bier in een maatbeker die niet te slopen is en natuurlijk veel statiegeld om alles netjes te houden. Wij waren overdag naar sachsenhausen geweest en dan heb je het eerlijk gezegd wel gehad met effectieviteit en grundlichheid.....
Op het vuurwerk was niets af te dingen, het is een wedstrijd met regels. Ik vond het erg clean en netjes. Lekker rammen was er niet bij, mooi vuurwerk op mooie muziek, maar zo netjes.... het kunstniveau lag erg hoog zullen we maar zeggen.

Ik vond 1 keer genoeg, Valencia is leuker, biertje van een afrikaan die wat bijverdient, als je vocht kwijt moet zoek je een palmboom op die al is misbruikt door half Valencia maar toch blijft staan en het vuurwerk, niet te overtreffen. Rammen en beuken tot je scheel ziet en dan maken ze het nog bonter.....

desalniettemin, Pyronale is een ervaring, wij vonden het leuk om mee te maken, maar als wij moeten kiezen gaan we voor iets anders.....

Ben er vorige keer ook geweest en ben het helemaal eens met je verhaal.
Maar er is meer dan alleen vuurwerk. :)
Berlijn is een hele mooie stad met rijke geschiedenis, heel veel cultuur en een bruisend uitgaansleven.
Vooral als je ouder dan 21 bent en van techno houd is het helemaal het einde!
Je kunt van donderdag t/m maandag non stop feesten en dan tussendoor even naar het vuurwerk... :)
Maar als je puur op vuurwerk richt zijn er leukere/spannendere evenementen inderdaad.

Bovenaan