Bedankt voor de films.
Voor mij was Zaragozana ook een terechte winnaar! Gezien hun minieme hoeveelheid aan materiaal vergeleken met de rest, hebben ze een nette show neergezet. De hoeveelheid zegt niet alles, als je kwaliteitsmateriaal hebt, en op een juiste manier gebruikt.
Al met al weer een geweldige week achter de rug, en ook een mooie ervaring om de show van de Filipijnen op te zetten. Ze hebben deze show gebruikt om hier ook door te breken, en daar zijn ze wel in geslaagd lijkt me. Ze hebben in hun show zo goed als alleen kwaliteitsmateriaal gebruikt. Alle single-shots waren van Ricasa, verder heel veel bommen van Ipon Pagano en ook weer Ricasa.
Dragon Fireworks is een grote speler op de Filipijnen, ze schieten zo'n 700 tot 1000 shows op een jaar. Van grote spektakel shows tot indoor-feestjes. Al het materiaal wordt door hun zelf geproduceerd, van shells tot candle's, van fonteinen tot cakeboxen. Om dit allemaal waar te maken hebben ze in het hoogseizoen zo'n 300 arbeiders in dienst, als dit voorbij is draait het bedrijf verder met zo'n 150 man vast personeel. Het max kaliber wat ze maken aan shells is 150mm. Ze hebben me een paar filmpjes laten zien van hun shows, maar ze hebben kwalitatief gezien goede shells, en daar zijn ze dan ook trots op. Wel waren ze onder de indruk van het kleuren spektakel van Zaragozana.
Ook tijdens de voorbereidingen in de bunker bleven de opdrachten binnenkomen, leuk om te zien hoe ze tussen een berg materiaal aan single-shots en shells nog de tijd nemen om wat shows te schrijven op de laptop. We noemen deze jonge kerel niet voor niets 'Wonderboy'. Hij liep tijdens de opbouw op het veld voortdurend heen en weer met z'n map, en keek toe hoe we de show aan het opbouwen waren. Leuk detail is dat hij op z'n arm allerlei dingen opschreef met een stift die hij beslist niet moest vergeten.
Ik hoop dat, als ze meer shows schieten in Europa, ze weer een beroep op ons zullen doen. Dit is erg goed bevallen met een mooi eindresultaat!