Pyronale 2013

RedBaron

Registered User
Wat een toffe super week!!!.. Met ons team van DBK Fireworks hebben we de technische realisatie (programmatie Galaxis schietsysteem, mede bouwen van de show, uitlenen Singleshot racks en nog wat andere zaken) mogen verrichten van het Filipijnse team. Samen hebben we met hun de 1e plaats (Jury prijs) en publieksprijs weten binnen te halen.

Het was een ervaring om nooit meer te vergeten! :D

Videos en fotos van mij komen er natuurlijk aan

saule

Registered User
Als Vulcan nog eens naar Montreal gaat, moeten ze maar DBK Fireworks inhuren voor de technische realisatie. Op de Pyronale stonden er 46 matrixen en receivers klaar voor DBK om te programmeren. Even veel dus als in Montreal. Well done DBK Fireworks en natuurlijk een dijk van een show van de Filipijnen.

RedBaron

Registered User
Hier de winnende show van Pyronale 2013, Dragon Fireworks uit de Filipijnen met als titel: Here comes the Dragon! :smiling:

Gefilmd vanaf het dak van het Olympiastadion met orginele soundtrack :hehe!:

Veel kijk plezier!

MichelAngelo

Registered User
Wij hebben ook een paar mooie dagen gehad vanaf donderdagochtend tot zondagmiddag. Sowieso is Berlijn een aanrader. Mooie stad met speciale historische betekenis. Bij aankomst een Free Tour genomen om direct veel wetenswaardigheden te zien en je weg in zo'n grote stad terug te kunnen vinden. Museum over De Muur, Checkpoint Charlie, Brandenburger Tor, veel bijzondere plekken bezocht. Zelfs zaterdag naar Sachsenhausen geweest. Indrukwekkend om in een gewezen concentratiekamp rond te lopen.

Vrijdagavond goeie shows gezien in het imposante Olympia Stadion, waaronder die van de dagwinnaar JoHo uit Finland. Voor mij terecht, want die show zat strak in elkaar. Desondanks zeker ook genoten van onze Kroatische en Poolse vrienden. Wel een raar gevoel trouwens, dat je daar op het veld staat waar dat mannetje met dat snorretje heeft staan schreeuwen tegen talloze volgelingen.

Zaterdagavond weer present. Immens druk die avond met Duitsers die ijverig voor een eigen plekkie zorgen. Allemaal eigen kleedjes op de grond om hun territorium veilig te stellen. Het is dat ze geen kuilen konden graven....
Het begon met het spektakel van de Dragons. Prachtig strak en een enorme hoeveelheid. De Grieken volgden, maar vielen daarbij in het niet. Mines die half zo hoog gingen als van hun collegae uit het Oosten en lang niet zo indrukwekkend. Was ook duidelijk te merken aan de reacties (of het gebrek daaraan) uit het publiek. Zaragozana sloot het geheel af in Spaanse stijl. Veel fluiters en blinkers waar je lasogen van kreeg. Buitengewoon.

Op dat moment is het allemaal zo indrukwekkend dat het moeilijk is om exact te bepalen wie de beste zijn. Er waren meerder opdrachten tijdens de show en de ene was beter in het ene en de andere in het andere. Ik heb de filmpjes nog niet allemaal terug gezien, maar ik geloof dat ik wel kan leven met de eerste drie plekken.

Al met al is Berlijn zeker de moeite waard om te bezoeken, zeker als je daarbij Pyronale nog eens mee kan pakken!

Ps prachtige film RedBaron!

Laatst bewerkt:

DsNL

Registered User
Alle films op een rijtje (behalve griekenland):

Dragon Fireworks

Joho Pyro

Zaragozana:

Mirnovec:

Surex:

Flash Art (eindshow):

tronetti

Registered User
Bedankt voor de films.
Voor mij was Zaragozana ook een terechte winnaar! Gezien hun minieme hoeveelheid aan materiaal vergeleken met de rest, hebben ze een nette show neergezet. De hoeveelheid zegt niet alles, als je kwaliteitsmateriaal hebt, en op een juiste manier gebruikt.
Al met al weer een geweldige week achter de rug, en ook een mooie ervaring om de show van de Filipijnen op te zetten. Ze hebben deze show gebruikt om hier ook door te breken, en daar zijn ze wel in geslaagd lijkt me. Ze hebben in hun show zo goed als alleen kwaliteitsmateriaal gebruikt. Alle single-shots waren van Ricasa, verder heel veel bommen van Ipon Pagano en ook weer Ricasa.
Dragon Fireworks is een grote speler op de Filipijnen, ze schieten zo'n 700 tot 1000 shows op een jaar. Van grote spektakel shows tot indoor-feestjes. Al het materiaal wordt door hun zelf geproduceerd, van shells tot candle's, van fonteinen tot cakeboxen. Om dit allemaal waar te maken hebben ze in het hoogseizoen zo'n 300 arbeiders in dienst, als dit voorbij is draait het bedrijf verder met zo'n 150 man vast personeel. Het max kaliber wat ze maken aan shells is 150mm. Ze hebben me een paar filmpjes laten zien van hun shows, maar ze hebben kwalitatief gezien goede shells, en daar zijn ze dan ook trots op. Wel waren ze onder de indruk van het kleuren spektakel van Zaragozana.
Ook tijdens de voorbereidingen in de bunker bleven de opdrachten binnenkomen, leuk om te zien hoe ze tussen een berg materiaal aan single-shots en shells nog de tijd nemen om wat shows te schrijven op de laptop. We noemen deze jonge kerel niet voor niets 'Wonderboy'. Hij liep tijdens de opbouw op het veld voortdurend heen en weer met z'n map, en keek toe hoe we de show aan het opbouwen waren. Leuk detail is dat hij op z'n arm allerlei dingen opschreef met een stift die hij beslist niet moest vergeten.

Ik hoop dat, als ze meer shows schieten in Europa, ze weer een beroep op ons zullen doen. Dit is erg goed bevallen met een mooi eindresultaat!

reflections

Registered User
Thanks guys! I' m glad most of you liked our show! It was a team effort from design to building the show! I would like to thank dbk for helping us with the show!

Best Regards,
Vander

Laatst bewerkt:

tronetti

Registered User
Thanks guys! I' m glad most of you liked our show! It was a team effort from design to building the show! I would like to thank dbk for helping us with the show!

Best Regards,
Vander

Hi Vander, it was a honor to work for you.
We have done it with pleasure.
We hope to meet you in the future. Kind regards to the whole Philippine team.

Best regards,

Leendert.

RedBaron

Registered User

Best Regards,
Vander

Vander (Wander ;-) ) the Wonderboy! :D Like leendert sayd it was a honor to work with you and your team! Hopefully we will meet again in the nearby future to do a fireworksshow again!

The Dragon came, and won!!

greets to you and the complete Dragon Fireworks team!

shinji

Moderator
Medewerker
Goede Pyromusical van Dragon, goed materiaal en superstrak geschoten. Maar dan komt het; Vander is een jonge gozerd die het hele jaar door bezig is met het bekijken van shows en met behulp van ShowSim zijn eigen projecten te maken. Daar is niets mis mee, maar daardoor wordt het geheel naar mijn mening toch wat steriel en door dat perfectionisme vallen foutjes wat eerder op en dat vind ik zonde. Waarom niet wat meer met candels werken ipv continu getimede singleshots en mines. Het zou wat mij betreft wat meer emotie en passie in de show brengen. Maar misschien ben ik wel te conservatief.

RedBaron

Registered User
En hier zijn de andere shows! enjoy! :)

Zaragozana, Spanje (2e plaats, Zilver):

Kanellopoulus, Griekenland:

JoHo Pyro, Finland (3e plaats en 1e dag publieksprijs winnaar):

Surex, Polen:

Mirnovec, Croatia:

Veel kijk plezier! :hehe!:

tronetti

Registered User
Waarom niet wat meer met candels werken ipv continu getimede singleshots en mines. Het zou wat mij betreft wat meer emotie en passie in de show brengen. Maar misschien ben ik wel te conservatief.

Weet precies wat je bedoelt, je krijgt weer het z.g.n. 'robotschieten'. Ik weet dat het niet geheel jouw ding is, maar dat heeft niets te maken met dat je 'te conservatief' zou zijn. Denk meer dat het een kwestie van smaak is. En daar valt niet over te twisten.
En nee, candle's zijn er bijna niet gebruikt, ja een paar waaiers van Ricasa, maar ben blij dat die niet te veel zijn gebruikt, het laatste salvo werkte vaak niet zoals het zou moeten....

Bovenaan