Prijzen van mortierbommen e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

funckypyrodude

Registered User
Aangezien niet iedereen weet wat het spul kost en vaak te veel wordt betaald zal ik hier eens een lijst neerzetten met wat prijzen voor mortierbommen en andere spullen:
Peony 2,5 = 1,20 betekend een peony mortierbom van 2,5 inch kost euro 1,20
Peony 2,5 = 1,20 3 = 2,15 4 = 3,95 5 = 6,95 6 = 11,55
Chrysanthemenbommen ,peonybommen en blinkerbommen zijn de prijzen zowat gelijk.
Palmtree 2,5=1,25 3=2,25 4=4,10 5=7,30 6=12,15 8=22,40
kamuro 3=2,15 4=3,95 5=6,95 6=11,55 8=21,32
stutata 6=70 8=130
Dozen 12.5mm/100 sh tussen 8,10 en 11,00 (afhankelijkvan het effekt)
12.5mm/300 sh tussen 25,00 en 38,00
12,5mm/500 sh 55,00
40mm/ 10x10 sh 50,00
40mm/300 sh 112.00
50mm/50 sh 45.00
65mm/36sh 53.00
roman candles 50mm/8sh 11.40
25mm/8sh 3.90
65mm/8sh 22.00
zink 901 kost ongeveer 1.50 euro
Dit zijn prijzen van een groot duits bedrijf als je de benodigde papieren er voor hebt en het is zeker niet het goedkoopste bedrijf.
Dan kun je het eens vergelijken met de prijzen wat jij ervoor betaald.
Dit is puur voor prijsindicatie voor jezelf dat je niet teveel bezeikt wordt door al die handelaren.
Ik vindt het gewoon niet normaal dat sommige gewoon 50 euro durven vragen voor een 6 inch peony bom terwijl die net iets minder als 12 euro kost.
Voor de duidelijkheid IK HANDEL NERGENS IN!!!!!!!!!!!!!!!

GMP82

Zilveren Member
Ik neem aan dat het hier dan wel gaat om inkoopsprijzen... Als je gaat kijken naar de inkoopsprijzen van consumentenvuurwerk, dan schrik je je ook een breuk wat je dan teveel betaalt (vooral in NL) :r
Maar als deze lijst klopt dan zijn de verschillen wel heel erg extreem |:(

Zaliotuur

Registered User
Ja die shells zijn echt veel goedkoper dan ik dacht! Niet dat ik ze wil kopen want kan ze toch niet verantwoord schieten ergens. Maar had de prijzen echt veel hoger ingeschat.
Maar zoals GiveMePo(w)der al terecht opmerkt zit er wel een heeeeel grote marge op dan.

Tilly

Registered User
Deze prijzen zijn opzich wel te verwachten. De chinezen die deze dingen produceren verdienen geen kont volgens mij. En de handelaren kunnen er zo wat aan verdienen, en dat is opzich wel bergijpelijk als je "verkoper" bent. Maar voor kopers blijft het natuurlijk wel zuur..

dominique

Registered User
Wat voor zin heeft het nu om hier met zulke prijzen te staan zwaaien. De meeste hier zullen wel ongeveer weten wat een shell in China af fabriek kost maar daarom heb je ze nog niet aan deze prijs.
Als jij iets koopt, maakt niet uit wat het is, er zal altijd een groot verschil zijn tussen de fabrieksprijs en de prijs waaraan iets in winkel verkocht wordt. En maargoed ook want anders zat de helft van ons zonder werk. Daarbij komt nog is dat voor illegale dingen altijd meer wordt gevraagd en er waarschijnlijk nog al een aantal mensen hun percent op hebben genomen vooraleer het bij je dealer terecht komt.
En niemand verplicht je om €50 voor een 6" te betalen, toch?

Dynamite

Registered User
Hierin moet ik Dominique gelijk geven. Er komen een heleboel kosten bij kijken, voordat deze spullen bij de consument terecht komen.

Dit zijn groothandelsprijzen en gelden dus voor grote aantallen. Deze spullen worden gekocht door een importeur. De importeur heeft transportkosten, opslagkosten, kosten m.b.t de winkel, etc.

Dan gaat de handelaar dit kopen bij de importeur en deze wil er natuurlijk ook wat op verdienen.

Bovendien zijn de prijzen die jij noemt exclusief BTW. Als een zwarte handelaar dit koopt kan die niet de BTW terugvragen. De BTW kan in sommige landen wel oplopen tot 22%!!! En aangezien je deze spullen niet legaal kan krijgen....

Het is appels met peren vergelijken. Als je weet dat een Mercedes Vito bij de dealer rond de 20.000 euro kost, kun je er donder op zeggen dat het bij Mercedes net iets meer als de helft kost.

P.S:
Een Zink 901 kost 1,70 af fabriek.

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Dan hebben we ook nog de effecten.
Een ,,standaard'' crown effect zal goedkoper zijn dan een bijvoorbeeld een dragon egg effect.
En de mortieren uit China zullen minder kosten, dan bijvoorbeeld Weco en Zink mortieren.

Natuurlijk zit er een groot kwaliteitsverschil tussen Chinese en Europeese mortieren.
En dat zie je ook in de prijzen.

En de tussenhandel drijft de prijzen ook op.

Schuim

Moderator
Medewerker
oke, laten we het wat interresanter maken..

als iedereen hier nou eens opschrijfd wat hij/zij nou neer legt voor zijn/haar shells
en waar hij/zij dit nou vandaan haald (mits het uiteraard een bedrijf is en niet je buurman ofzo ;) ) maar prijzen zijn altijd welkom.
zodat iedereen zelf kan zien wat hij/zij nou te veel betaald of goedkoper uit is.
(hierbij ook de losse shells melden, als je ze zo koopt, het caliber, effect, en in geval van een karton/set het aantal)

3", verschillde effec., a 72st. rond de 400 |:( pleuro
3", ti-salute, 72st. rond de 350 pleuro ;(
4", verschil. effec. 32st. tussen de 300 en 450 pleuro :r

naar mijn denken ziekelijk hoge prijzen, dus ben zelf ook benieuwd.

Tony

Administrator
Medewerker
Thread is gesloten.
Dit soort discussie's kan je beter niet voeren . Ik weet dat een forum er is om te discussieren alleen ik heb er problemen mee dat er straks weer allemaal van die sterke verhalen in deze thread verschijnen...

De 1 wil het altijd beter doen dan een anders .

Je begint met 1 doos voor €400,- ( kan ik geloven )
maar we eindigen met een doos van 3 knaak 30..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan