Politie vindt duizenden kilo's vuurwerk

spidey

Registered User
Tja, ik pleit voor een ministerie van vuurwerk en eerlijke, objectieve volksvoorlichting.....wat elkaar uiteraard direct tegenspreekt. Contradictus in terminus.

KruitFreak

Registered User
Nog twee verdachten aangehouden na vuurwerkvondst
Uitgegeven: 9 november 2007 21:42

LELYSTAD - De politie heeft nog eens twee mannen aangehouden in verband met een grote vuurwerkvondst woensdag in Nagele (Flevoland). Dat heeft de politie vrijdag gemeld.

Het gaat om een 50-jarige inwoner uit Urk, die donderdag werd aangehouden en een 40-jarige man uit Emmeloord.

Hij werd vrijdag opgepakt. Beide werden in hun woonplaats aangehouden. Woensdag hield de politie al twee mannen, een 50-jarige uit Nagele en een 40-jarige uit Urk, aan.

Illegaal

De mannen worden verdacht van betrokkenheid bij handel in illegaal vuurwerk. De politie nam woensdag in Nagele ruim 8500 kilo vuurwerk in beslag. Het vuurwerk lag opgeslagen in een boerderijschuur aan de Monnikenweg.

De politie sluit meer aanhoudingen in deze zaak niet uit.

Grizmo Raizor

Registered User
Het grootste gedeelte is legaal consumenten vuurwerk. Hoezo dan toch altijd het woordje "vernietigen" gebruiken??? Is dat niet een beetje te gek voor woorden, ik snap er niets van. Een ander importeur kan dit gewoon bij opbod kopen zodat het rijk weer wat in kast heeft. pfff, het is wel een hele grote vangst zeg. En die tipgever, oei oei oei..

zuen

Registered User
Ojee, de ramen vliegen eruit en autos worden opgeblazen, jongens jongens. Ze denken geloof ik echt dat het dynamiet ofzo is he. Die mensen van de politie weten gewoon niet waar ze het over hebben, en dat is erg jammer voor ons freaks. Oja, enorme hoeveelheden zwart kruit, volgens mij hadden ze geen bril op of weetikwat, nog een teken van onwetendheid. En het vuurwerk wordt vernietigd? Ik ken een paar agenten die met O&N zat illegaal spul hebben hoor, hoe zullen ze daar nou aan komen:rolleyes:.

pyro023

Registered User
O mijn god,ik heb nu al veel van dit soort filmpjes gezien maar deze spant werkelijk de kroon.
Wat een ontiegelijke beunhaas die politie agent zeg.
Die man weet gewoon TOTAAL niet waar die het over heet maar zolang het vuurwerk maar weer negatief in de media komt.
En wat is invredesnaam luchtdrukverplaatsing?
Naar mijn weten is het toch echt of luchtverplaatsing of drukverplaatsing?
En hoe wil je met een Big Spanish Cracker er een ruit uit laten knallen?
Hooguit heb je pech en klapt dat stuk beton tegen je ruiten.

mvg pyro023

Bovenaan