Politie neemt legaal consumentenvuurwerk in beslag

mrfire

Registered User
sorry had ff een fout gemaakt 50 x 500 gram is 250 kg maargoed dan zal de man wel 100x 500 grams cakes nodig hebben gehad maargoed als je die dan per 4 doorlont ben je er alsnog zo doorheen in een uurtje show geven

Tijger

Registered User
500 kg was gewoon voor een show! Ik stook alleen al puur voor mijzelf 100 kg concumenten vuurwerk af tussen savonds 7 uur en 2 uur snachts!! Waarom is 500 kg voor een show volgens vele van jullie hier dan zoveel??? 10x 500 grams blokken is al 50 kg !! Die man had gewoon 50 cakes van 500 gram voor een show en dat heb je dan ook zeker wel nodig. vaak stook je dan per 3 of meer tegelijk en dan ben je er zo doorheen! En wat de meeste van jullie hier denken dat 500 kg concumenten vuurwerk in huis opeens zo gevaarlijk is! Wat helemaal niet zo is! Als er vuur bij komt brand je huis wel af maar daar blijft het bij (maar dat gebeurt ook bij een 500 grams cake dus dat maakt niks uit) of er nou 1x 500 grams cake afgaat in huis of 50x 500 grams cake,s de explosie blijft precies hetzelfde! Zelfde als dat je 1x 100,000 rol afsteekt of 500x 100,000 roll tegelijk de decibels blijven precies hetzelfde.

Wist jij dan dat het gewoon voor een show was??
Als dat daadwerkelijk zo is dan maakt het de zaak wel nog vreemder.
Wat wordt het het dan in de toekomst 300kg alles kwijt!?
Zie mijn verhaal een paar reacties terug, je wilt dus iets uitbundig vieren en loop je het risico dat je het kwijt raakt.......erg vreemd.....

Z@P

Registered User
grappig dat je in je voorbeeld spreekt van profblokken en buizen met shells.. lijkt me illegaal vuurwerk?

Ik haal zomaar een voorbeeld aan dat er meer dan genoeg mensen zijn die 500 kg + vuurwerk schieten met oud en nieuw, legaal of illegaal.
Dus het zou goed mogelijk kunnen zijn dat deze persoon een show schiet zo gek is dat niet, en mijn mening is laat die kerel zolang hij het veilig doet en alleen consumenten vuurwerk gebruikt lekker met rust. Als je met dat groot vuurwerk aan de gang gaat wordt het anders in die hoeveelheden.

Laatst bewerkt:

tijntje

Registered User
Ik haal zomaar een voorbeeld aan dat er meer dan genoeg mensen zijn die 500 kg + vuurwerk schieten met oud en nieuw, legaal of illegaal.
Dus het zou goed mogelijk kunnen zijn dat deze persoon een show schiet zo gek is dat niet, en mijn mening is laat die kerel zolang hij het veilig doet en alleen consumenten vuurwerk gebruikt lekker met rust. Als je met dat groot vuurwerk aan de gang gaat wordt het anders in die hoeveelheden.

oke.. maar het blijft gissen(ook voor mij)

als ie er een showtje mee geeft, heb ik er echt geen probleem mee, geweldig juist. alhoewel ik niet snap dat je dan niet uitwijkt naar illegaal vuurwerk(je wilt immers een leuk showtje geven wat de rest van de straat overtreft toch?) ze zouden er eigenlijk bij moeten zetten wat er dan precies in beslag is genomen.

Denendo

Registered User
Als je binnen de bebouwde kom woont geef ik deze gebruiker groot gelijk dat hij consumenten vuurwerk schiet !..
Een verstandige stoker dus..:idea:
Waarom uitwijken naar professioneel vuurwerk ?, aangezien dit alleen maar meer én een groter veiligheidsrisico met zich mee brengt.
Niet alleen de opslag van het vuurwerk, maar zeker ook het gebruik ervan !

Denendo

Laatst bewerkt:

mrfire

Registered User
Ik vind het een bizar verhaal! consumenten vuurwerk in beslag nemen? Kon de man niet aantonen bij welke winkel hij het gekocht had? Zoja dan is het duidelijk dat het niet voor de handel is geweest want wie gaat er dan van de man nog vuurwerk kopen als men het goedkoper kan krijgen bij de winkel waar de man het gekocht heeft!
Ik had ook meer dan 100KG vuurwerk in huis! Maar hoe zit het nou mag ik in de winkel maximaal 10KG meenemen en dan naar huis brengen en dan later weer terug naar de winkel om weer 10KG te kopen zodat ik in totaal 20Kg in huis heb! Of mag je niet meer dan 10Kg in huis hebben? En is dat per persoon 10 Kg zodat als 3 personen elk 10Kg koopt je 30 Kg in huis hebt?

mrfire

Registered User
Of is het consumenten vuurwerk uit belgie geweest? Maar dat kan toch niet dat valt onder legaal toch in nederland?

nitraat4life

Registered User
Consumenten vuurwerk uit België is niet legaal in Nederland nee, omdat er geen Nederlandse handleiding op zit en niet door de Nederlandse keuring heen is gekomen.

Bovenaan