Die rij monotiros (2.09) gaat net weg voor de eerste knaller van de 1e retencion toch? Dat markeert het einde van de Inicio volgens mij.
Ik heb deze nu voor de 20e keer bekeken met SE-MJ5 (headphones met een Bas met hoofdletter B) op, en ik kan geen enkel foutje ontdekken.
Inicio en midden-deel zijn inderdaad bijna sober te noemen, maar is dat ook geen trademark van Marti?
Nee dat staat los van wel of niet kenmerkend, ze kiezen om in het "Apoteosis" alles in te zetten ten koste van het ook zo belangrijke deel "el cuerpo"! Is die laatste fase een trademark, misschien, maar zie Europla dat ze ook daarin kunnen doorschieten. Balans in alle elementen is wat de basis is!
In dit geval is gewoon gekozen om de finale dikker in te zetten ten koste van de lengte van de Inicio.
Dat stukje op 1.50 is geen acompanados denk ik, want tijdens de groepen zie ik het nergens terug. Gewoon een vrij kaal stukje tussendoor dus...
Dat spelen met stilte's, rustige stukken en verschillende tempo's vind ik juist mooi bij Marti, waardoor hun mascleta's op het plein altijd spannend en boeiend zijn voor me.