PGI Convention 2009

Tony

Administrator
Medewerker
Na Fallas hebben ik en Patrick (VuurwerkFreakz) ons serieus bezig gehouden met een trip naar Amerika voor de PGI convention. Uiteindelijk is dit niet door gegaan maar zoals altijd gaan ze daar weer helemaal los.

A little sneak peek of some PGI footage. This was the ending of one of the many shows that have gone on. This clip is from a show put on by Flashing Thunder fireworks. sorry about the camera getting out of focus for a few seconds. It does that sometimes.

This is a pyrotechnic simulation of a train wreck. This video was taken at the PGI Convention in Mason City, IA. The heat was ridiculous, even from 700 feet away!

Shot Wednesday night at the 2009 PGI convention in Mason City Iowa
Massive!

jaspertjuh

Registered User
Tja, ik heb ook zitten twijfelen om lid te worden van de PGI, maar helaas heeft dat voor mij weinig voordelen (behalve de nieuwsbrief), aangezien ik niet het geld heb om de halve wereld rond te reizen voor bijeenkomsten.

Ik vind het nogsteeds vreselijk jammer dat er geen Europese PGI-achtige vereniging is, maar misschien dat zoiets er met de aanstaande Europese vuurwerkwetgeving wel aan zit te komen.... (en anders ga ik zelf de mogelijkheden van zo'n vereniging bekijken, daar moet toch haast wel animo voor zijn?).

Wel ga ik misschien lid worden van 76' Pyro, ik heb de herfsteditie van vorig jaar weten te bemachtigen, en ben er echt heel tevreden over!

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Aaron Mayfield's 2009 PGI display 08/11/09
by Willi Wild

Aaron Mayfield and AM Pyro put on this fantastic display at the 2009 PGI in Mason City, IA on August 11th, 2009

Tony

Administrator
Medewerker
By Willi Wild on Vimeo.com

Ron Silva and the great guys at Spriit of '76 Fireworks gave us a fantastic show this year in Mason City, IA at the 2009 PGI Convention.

This on is called "Jurassic Fire"

Ron won the Unlimited Class "C" category...again!

Tony

Administrator
Medewerker

PGI 2009 - Wolverine Fireworks Display
This was the display on the last night of the PGI convention in Mason City, IA just before the Grand Public Display by Zambelli. This was a phenomenal show.

Performed 8/14/09

Tony

Administrator
Medewerker

PGI 2009 - Zambelli's Grand Public Display Part A
This is the first half of the spectacular Zambelli display at PGI in Mason City, August 14th 2009.

Don't miss part B!

his is the second half of the spectacular Zambelli display at PGI in Mason City, August 14th 2009.

Sweet Laker

Registered User
@#9, wat een leuk stuk vuurwerk is dit, dat stuk van frame bij frame, het laatste deel daar zie je het vuur een stukje onder de shell zelf zitten.

Hoe kan dit? Iemand hier een uitleg bij, want lijkt mij dat het juist ín de shell zelf begint!?

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
@#9, wat een leuk stuk vuurwerk is dit, dat stuk van frame bij frame, het laatste deel daar zie je het vuur een stukje onder de shell zelf zitten.

Hoe kan dit? Iemand hier een uitleg bij, want lijkt mij dat het juist ín de shell zelf begint!?

Ik denk dat dit aan de camera ligt, bij een highspeed camera (~1000fps) had je gewoon gezien dat de bom ontploft. Wat een leuk knal bommetje is dat.
Ook zitten er soms aparte stukken vuurwerk in de rest van de filmpjes. Hopelijk volgen er nog meer zelf maak filmpjes.

Hieronder nog een filmpje van de Junior Pyrotechnic Association. Zeer leuk om te zien dat de kinderen daar ook hun eigen show opzetten.
In deel 5 zie je ook dat de kinderen zelf mogen afsteken tijdens de show en omstebeurt op een knopje van de schietkast mogen drukken.

Part 1

Part 2

Part 3

Part 4

Part 5

Part 6

Part 7

fireworkaddict

Registered User
Zeer vermakelijk om naar te kijken...

Zowel de avonddisplays van groot formaat, als de 'trainwreck', het 100 vuurpijlenrek en het junior gedeelte.

Inderdaad erg jammer dat een vereniging als de PGI niet in Nederland gerealiseerd kan worden. Dat zou niet direct zo grootschalig hoeven zijn, maar door een 'vuurwerkclub' worden wij weer voorzien van een stukje kruitsnuiven. Maar bovendien is het denk ik een goede kans om 'buitenstaanders' kennis te laten maken met het leuke aan vuurwerk. En het negatieve beeld omtrent vuurwerk én het gebruik ervan te weerleggen.

In ieder geval bedankt voor het delen!

Bovenaan