Zo dat was het dan weer Parijs! eindelijk mochten we dinsdag weer rijden richting de stad van de liefde. Aangekomen in Parijs onze auto geparkeerd in een nabijgelegen parkeer garage. Direct naar de ingang van het schietveld gelopen. Daar mochten we echter niet door.. door recente (tereur) dreigingen zat het hele terrein rondom de Eiffeltoren op slot. Er liep dan ook ontzettend veel (militaire) politie rond, meer dan andere jaren. Naja helaas dan.. ook een telefoontje plegen had geen zin.. "Non" was het antwoord van de beveiliging\politie
We zijn toen maar wat gaan eten. Na het eten nog wat uitgerust en toen naar een zij ingang van het Palais de Chaillot waar we ons voorstelde. Daar werd ik geconfronteerd met hoe arrogant een Parijzenaar kán zijn.. De dame in chique in kwestie aan de poort gunde me nog geen blik waardig en gebaarde me weg te gaan. Toen ik dan maar even zelf wat arroganter werd, en melde dat wij hier op uitnodiging van Groupe-F waren en ik graag toegang wilde.. werd mij verteld "u moet wachten tot 21 uur".. oke.. was dat nu zo moeilijk!?
Gelukkig kwam om 20:30 iemand van Groupe-F en deze wist wel direct wie ik was, en was alles dan ook zo geregeld.. Echter de "bitch" van de gemeente weigerde me door te laten.. wachten tot 21:00.. man man.. Nadat we eindelijk er door mochten kwamen we bij de volgende hobbel: Security.
Met een metaal detector werden we even gecheckt.. En mocht ik alsnog niet door aangezien ze ook nog even al onze trolly vol met koffer, statieven en tassen wilde inspecteren.. gvd.. Wij dus maar even wachten.. Maar pers werd aan de kant geparkeerd.. toen moesten alle tassen, koffers en cameras op een rij gezet worden en kwam er een Explosieven hond ten tonelen die alles even moest doorsnuffelen.. Ik grapte nog tegen Gerdo.. zou lachen zijn als ie zn pootje ff omhoog doet en een van die dure cameras onder zou zeiken.. En jawel een wonder geschiede het beest tilde zn pootje omhoog en pieste jammerlijk nét naast een dure camera half op een andere tas en op een struik muhahahahahaha!!!
goed nadat dit afgerond was konden we door.. en mocht ik en nog 2 andere weer niet daar naar toe naar waa rwe willen.. Nope.. non.. nein.. no.. dit was voor de pers alleen uit Parijs!.. eeuh wat doet de BBC uit de UK daar dan? ik heb het nog vriendelijk geprobeerd, van allerlei argumenten verzonnen.. maar nee.. en toen verloor ik stilletjes aan mn geduld.. en heb ik de dame van de pers en de bewaker met een lachend gezicht stijf staan uitschelden in het Nederlands..terwijl ze maar bleef lachen..
Uiteindelijk is het ons toch gelukt een mooi plekje te vinden, en hebben vanaf daar mooie fotos en een prachtige video weten te schieten van een show die me werkelijk heeft doen verbazen. De Toren werd dit jaar nog veel meer ingezet tijdens het vuurwerk.. Dit keer was het op 2 misstapjes na foutloos op de toren! Al het vuurwerk op de toen was van de Spaanse firma Igual Het was een waanzinnige show met bijzonder fraaie vormen op Eiffeltoren zoals een spiraal, DNA string, 360 in zowel verticaal als horizontaal, kortom artistiek en creativiteit ten top! de muziek was dit jaar een stuk lichter en vrolijker.
Genoeg gepraat, aller eerst werkelijk waar (al zeg ik het zelf) prachtige platen van Gerdo, en helemaal onder de video!
De post is opgedeeld in 2 delen, hieronder de fotos van de totaalshots, en in de volgen de post de close fotos van de Eiffeltoren, en de video.
Deel 2 hieronder: