-Nederlands
De auteursrechten van teksten (exclusief door bezoekers geposte teksten op het forum) en beeld- en/of filmmateriaal (exclusief door derden ingezonden beeld- en/of filmmateriaal) op deze website liggen bij Freakpyromaniacs. Niets uit deze website mag worden verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt via internet, fotokopie of op welke andere wijze dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Freakpyromaniacs.
-English
The copyright of all texts (excluding texts from visitors on the forums) and (motion) pictures (excluding those provided to Freakpyromaniacs by third parties) lies with Freakpyromaniacs. No part of this website may be reproduced transmitted or utilized in any form or by any means, internet, photocopying or otherwise without written permission of Freakpyromaniacs.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb 6 jaar op Bonaire gewoond, daar legden we elk jaar een pagara neer van 4 miljoen! Dat was serieus groot! En ik had gelukkig elk jaar de eer om hem aan te steken. Heel het eiland liep hiervoor uit. Als de pagara 5 minuten aan het branden was , begon de brandweer achteraan al te vegen. Zo mooi dat dat kon!
Mij viel het deze jaarwisseling dus wel op dat ik er 1 hoorde in de verte. Ik keek er gewoon van op. Echt jammer dat ze bijna zijn uitgestorven. Vond het altijd mooi als je het in de verte hoorde. In mijn leven heb ik er ongekend veel voorbij zien komen bij mijn familie. Ben blij dat ik die tijd heb meegemaakt. Ik geniet ook erg veel van die Pagara filmpjes. Heerlijk ouderwets! Soms nog heimwee naar vroeger, maar qua sier ben ik misschien toch blij dat ik het nu mee maak!