Nogmaals Een Waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony

Administrator
Medewerker
Je geeft mijn gelijk maar je vind het stom dat je niet mag handelen??!!! Met alle winden me waaien heet dat geloof ik.

Man denk nou eens na.
Er word niet gehandel in rotjes uit de Nederlandse winkels.
Er word namelijk gehandel in diverse maten bommen en pijlen en noem het allemaal maar op. Zwaar illegaal en dat staan de websites die jij opnoemt ook niet toe!!!

Beetje nadenken voor je iets zeg!

Leon2008

Registered User
Allereerst moet ik zeggen dat ik het grappig vind dat een aantal mensen die een "thank you" aan de beginpost hebben gehangen nu een ban hebben :cheesy:.

Als men zo graag wil handelen doe dit dan niet via deze site.
wissel email adressen uit en klaar is kees in mijn optiek
De regels zijn duidelijk genoeg dus wie niet horen wil moet maar voelen.

Dat klinkt erg logisch, maar mensen die handel met elkaar willen drijven moeten toch eerst uitzoeken OF diegene wel daadwerkelijk iets te verkopen heeft?
Je gaat toch niet eerst iemand z'n email vragen en dan vragen of de desbetreffende persoon aan handel doet ?
Beetje krom lijkt me :toung:.
Maar goed via de "Personal" Message mag het niet want dat zou vragen naar handel zijn dus betekend dat je er nooit achter zult komen wie er wel of niet spul te verkopen heeft.

AWG

Registered User
wat een gezeik over dat handelen zeg.

als ik hier kom denk ik geen moment aan: nou zal ik vonk(of iemand anders) toch eens vragen of hij nog wat rollen heb liggen voor mij.

ik kom hier alleen maar om van het vuurwerk te genieten, ik zie deze site niet als een soort marktplaats/ebay achtig geval. ik zie dit als een info site met een gezellig samenzijn wat op een meestal gemoedelijke manier verloopt.
meer een soort cafe achtig iets.

ik denk dat sommige mensen hier om de verkeerde redenen komen.
of hier voor de goede redenen kwamen en toen afgevallen zijn of in de verleiding zijn gekomen geld te verdienen.

ik geloof wel in een tweede kans dat dan weer wel...
maargoed het is duidelijk dat ik daar niet over ga.

het is en blijft simpel zat, of je respecteert de regels of je kan opzouten.
dat geldt voor handelen maar ook voor alle andere zaken zoals spammen enzo.:blink1:

cracker69

Registered User
Ik begrijp Tony wel. Als je al jaren lang ziel en zaligheid in deze site stopt, waar heel veel mensen plezier aan beleven en dit zou moeten stoppen omdat mensen willen handelen in (illegaal) vuurwerk zou ik ook not amused zijn.
Dus gewoon even nadenken.

STEVE1

Registered User
Als je wel graag illegaal vuurwerk wil kopen en het niet aandurft om dat zelf te halen
(Of niet daartoe in staat bent) dan kan ik het me wel een beetje voorstellen dat die mensen het via vuurwerk Forums gaan proberen.
Alleen als de regels het niet toestaan, dan heb je het gewoon niet te doen.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat er nog steeds zoveel mensen zijn die niet hun adresjes voor dit soort dingen hebben.
En voor de personen die hun vuurwerk hier willen verkopen: Niet doen!
En een tip voor de leden die het wel willen proberen: hoe weet jij of de persoon die met jou afspreekt om t te komen halen niet stiekem gewoon ook agent is?
Ook oom agent wordt weer actief op de forums, juist om dit soort handel tegen te gaan.
En mochten jullie aan de hand van de opmerking over "adresjes hebben" mij willen pm-en voor een eventueel adresje: die krijgen jullie niet.
(het mag niet, maar belangrijkste reden is dat als ik met handel gepakt wordt, dat ik mijn baan dan meteen gedag kan zeggen)
Maargoed, de moraal van dit verhaal: Gewoon niet doen! En Tony, ik vind dat gasten die het toch doen ZSM een perm ban moeten krijgen. Goed bezig dus!
Greetz STEVE

Laatst bewerkt:

Arjan

Registered User
Het ligt ook een beetje gevoelig natuurlijk. Veel mensen die vooral net nieuw zijn op verschillende vuurwerkforums denken heel makkelijk "ow, dat is een vuurwerksite dus die zullen het wel weten waar ik wat spul kan halen" er word verder totaal niet nagedacht dat je de sitebeheerders daarmee in discrediet brengt. Ik ontvang deze maanden ook inmiddels bijna dagelijks van vooral nieuwe mensen PM's of mailtjes met doodleuk de vraag of ik wel ff een adresje weet voor wat illegaal spul :S pfft..

Waar ook niet aan gedacht word is dat er jaren aan een site gewerkt word en dat dergelijke sites ook door instellingen bekeken worden die daarop juist controleren. Als je dan handel toe gaat staan kan je er donder op zeggen dat het op een dag mis gaat. Helaas is dat nooit tegen te houden, zelfs niet met filters want met sites met zo'n leden aantal heb je er dan zowat een dagtaak aan om dat tegen te gaan en te controleren....

Dus... ga voor handel e.d. lekker ergens anders kijken in je directe omgeving ofzo, maar doe het zeker niet via de sites als je nog langer ervan wil genieten..!

Sweet Laker

Registered User
Ik begrijp sowieso niet dat mensen vuurwerkforums nodig hebben om aan vuurwerk te komen. Als ik zo om me heen hoor en zie wat er zoal te krijgen is. Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om in je eigen omgeving aan 'spul' te komen.

patje307

Registered User
Ik begrijp sowieso niet dat mensen vuurwerkforums nodig hebben om aan vuurwerk te komen. Als ik zo om me heen hoor en zie wat er zoal te krijgen is. Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om in je eigen omgeving aan 'spul' te komen.

inderdaad dat je überhaupt een site nodig hebt om vuurwerk te handelen is egt kansloos toch?,

die mensen zijn gewoon vriendloos.

vind het trouwens goed dat jullie van Fpm zo hard zijn hier tegen
betere bescherming van deze site hebt je niet ogen en hersenen is alles wat je nodig hebt toch??:smile1:

peridan

Registered User
mijn mening is duidelijk.
ik weet dat het hedendaags gewoon niet zo slim is om openlijk te verkopen of iets te kopen van welke aard dan ook.
ik heb zelfs het iedee dat je jezelf en anderen in gevaar brengt en zeker als het om illegaal vuurwerk gaat.
(hetzelfde eigenlijk met foto's plaatsen van bepaalde artiekelen)

ik zou ook wel willen dat dat werd gedoogd in nederland.. maarja zo is het niet

patrick1974

Registered User
Waarom zou men nog dat illegale vuurwerk willen hebben??Even een paar nadelen.
1:Veel te zwaar moet aan proffesionals worden overgelaten
2:Men weet soms niet precies wat men in handen krijgt
3:Heel veel risico t.a.v. boetes,straffen noem maar op.
4:Het gewone goede consumentenvuurwerk word hiermee vaak in discredit gebracht omdat de jan met de pet op het verschil niet kan maken.

Gewoon consumentenvuurwerk kopen want we hebben nu gewoon een goede regeling t.a.v. Belgie bijv.En dan is handel niet meer nodig en zeker niet via de bekende sites waar mensen bijna dagelijks van genieten,daardoor kunnen deze sites gewoon blijven bestaan.

Geen handel via FPM en/of andere sites

Just my two cents

KruitFreak

Registered User
Waarom zou men nog dat illegale vuurwerk willen hebben??Even een paar nadelen.
1:Veel te zwaar moet aan proffesionals worden overgelaten
2:Men weet soms niet precies wat men in handen krijgt
3:Heel veel risico t.a.v. boetes,straffen noem maar op.
4:Het gewone goede consumentenvuurwerk word hiermee vaak in discredit gebracht omdat de jan met de pet op het verschil niet kan maken.

Gewoon consumentenvuurwerk kopen want we hebben nu gewoon een goede regeling t.a.v. Belgie bijv.En dan is handel niet meer nodig en zeker niet via de bekende sites waar mensen bijna dagelijks van genieten,daardoor kunnen deze sites gewoon blijven bestaan.

Geen handel via FPM en/of andere sites

Just my two cents

Ben je nu niet een beetje aan het overdrijven? Illegaal vuurwerk is per definitie niet altijd levensgevaarlijk of veel te zwaar. Het kan ook zijn omdat het bijvoorbeeld geen Nederlands keurmerk/gebruiksaanwijzing heeft.

Dat handel via dit forum niet is toegestaan lijkt mij voor de meeste mensen wel duidelijk. Dat mensen zich in hun eigen tijd bezig houden met handel of zich tegoed doen aan illegaal vuurwerk moeten ze zelf weten. Dit is in mijn ogen het bewust nemen van risico's.

Volgens mij is in NL het consumenten vuurwerk aantrekkelijker geworden om illegale handel tegen te gaan. Kijk maar naar de 500 gram cakes, dat gaat super goed vooruit. Steeds mooier en beter (en helaas ook duurder).
Het enige wat nog wel triest is zijn de Nederlandse knallers, als ze dat nou eens zouden verbeteren heeft het pas echt effect op de illegale handel.

thunderflash

Registered User
Ben je nu niet een beetje aan het overdrijven? Illegaal vuurwerk is per definitie niet altijd levensgevaarlijk of veel te zwaar. Het kan ook zijn omdat het bijvoorbeeld geen Nederlands keurmerk/gebruiksaanwijzing heeft.

Dat handel via dit forum niet is toegestaan lijkt mij voor de meeste mensen wel duidelijk. Dat mensen zich in hun eigen tijd bezig houden met handel of zich tegoed doen aan illegaal vuurwerk moeten ze zelf weten. Dit is in mijn ogen het bewust nemen van risico's.

Volgens mij is in NL het consumenten vuurwerk aantrekkelijker geworden om illegale handel tegen te gaan. Kijk maar naar de 500 gram cakes, dat gaat super goed vooruit. Steeds mooier en beter (en helaas ook duurder).
Het enige wat nog wel triest is zijn de Nederlandse knallers, als ze dat nou eens zouden verbeteren heeft het pas echt effect op de illegale handel.
Inderdaad illegaal vuurwerk hoeft niet perse ook gevaarlijk te zijn maar jij en ik weten dat met illegaal vuurwerk ook wel de grote blokken,pijlen en shells bedoeld wordt.Ik heb het niet over het vuurwerk dat men bij de winkels in duitsland koop tijdens de verkoopdagen maar over het zware spul waar het meestal overgaat als me het over handel heeft.En ze moeten zeker het knal vuurwerk gaan verbeteren daar heb je helemaal gelijk in.

USRRobiwan

Registered User
Er zijn voor mij geen redenen waarvoor ik de grens over zou gaan, en dit hoeft niet perse België te zijn hoor, dat kan dus ook Duitsland, Denemarken, Polen en Luxenburg zijn. Als mensen zeggen dat ze het voor de prijs doen, dan kan ik me dat wel voorstellen. Of voor de in het buitenland zijnde legale knallers ook nog wel. Maar zeker niet voor professionele iems zoals mortieren en dergelijke. Dat is gewoon onverantwoord bezig zijn, men zou EERST eens moeten nadenken over de gevolgen als het mis gaat, voor men dat in zijn straatje gaat afsteken. Er zijn genoeg mensen met een kersepit als brein. Maar er zijn vast omstanders die verstandiger zijn dan deze figuren.

Consumentenvuurwerk in Nederland kwalitatief op dit moment zeker beter is dan omringende landen. Natuurlijk willen we meer dan die 15gram per pijpje en natuurlijk willen we hier allemaal nitraat klappers of nog beter! De knallers uit de jaren 70 terug. Maar sinds vorig jaar is het zo veel mooier geworden dat ik persoonlijk niets te klagen heb. Ok, de prijs is af en toe wat overdreven te noemen. (sorry Tony) Maar ik denk dat het de komende jaren misschien nog wel mooier gaat worden.

Het is heel spannend om naar België te gaan en vroeger was het nog wel te doen en speciaal. Maar op dit moment kun je beter iemand omleggen dan vuurwerk halen in belgië gezien de straffen die men er voor krijgt. Een terrorist wordt nog beter behandeld zeg maar en zo wordt je ook behandeld als je op FPM gaat vragen om handel of zelf aanbiedt.

Dus doe het gewoon niet.

Laatst bewerkt:

RNBakker

Registered User
Maar op dit moment kun je beter iemand omleggen dan vuurwerk halen in belgië gezien de straffen die men er voor krijgt. Een terrorist wordt nog beter behandeld zeg maar en zo wordt je ook behandeld als je op FPM gaat vragen om handel of zelf aanbiedt.

Even voor de duidelijkheid, de enige behandeling die je van ons krijgt als je met handel bezig bent is een permanente ban.:blink1:

ramon&marijke

Registered User
Ik denk dat niet alleen Tony maar ook mede forum gebruikers er hinder van ondervinden. De vraag komt met regelmaat voorbij en voor je het weet ben je negatief op het nieuws en dan kan je je passie offline doen!

Voor sommigen zal het als onbegrip ogen het absolute Zero Tollerance beleid in deze maar dan zou ik zeggen start your own pyro site en verziek die!

marc0

Registered User
Nja, kan me voorstellen dat de admins regels stellen. Als zij dat willen, moeten ze dat vooral doen, het is hun site.

Echter een klein puntje. Als een agent via dit forum via pm zou reageren met de vraag of je iets te koop hebt of adressjes hebt, dan noemt men dit uitlokking. Dit is verboden in Nederland, en geen enkele rechter zal dit bewijs accepteren. Dit houdt dus in, vuurwerk misschien kwijt, maar zeker geen veroordeling. Verder heeft de politie wel wat beters te doen dan vuurwerk sites te controleren, dus vergeet maar dat elke persoon die er om vraagt wel eens een agent kan zijn, dat zijn ze niet. Tot slot zal de site niet zomaar gesloten worden omdat er een aantal mensen zijn die zich niet aan de regels houden. Door puur en alleen regels te maken, en die in ieder geval proberen te handhaven, dan gaan ze altijd vrijuit. Dit ivm met de privacy wetgeving in Nederland. Site hosters en zelfs hosting bedrijven hoeven in nederland geen info van leden of bezoekers te delen. Dit mag alleen als bijv. de veiligheid van de samenleving in gevaar is. Dat is niet, want zelfs met de zwaarste vorm van illegaal vuurwerk breng je niet zomaar de samenleving in gevaar, of kun je de samenleving ontwrichten.

Tot slot, de reden die Tony gaf, namelijk dat de site zijn 'kindje' is, en hij die wil runnen volgens zijn regels, en zoals HIJ het wil, prima. Maar aan de andere reaguurders, haal niet al die onzin erbij als de site word gesloten omdat agenten hier ook zitten en je wel eens zouden willen uitlokken enzo, want dat is grote onzin.

(mijn gedachten hierover....)

Laatst bewerkt:

nismo

Registered User
Je kan het mooi vertellen, zou het bijna geloven als ik niet zou weten dat er wel degelijk word gekeken door die blauw petten. Maar dan nog er is er maar een die de regels maakt en die is duidelijk hier over.
Daar komt bij en ik weet niet hoe het met de andere hier is, ik krijg iedere keer mailtjes van mensen die een blauwe maandag hier rond kijken naar wat er word verteld en wie er wel eens iets zou kunnen hebben liggen.Kunnen we daar ook niet iets op verzinnen copy naar een mod of Toon en dan ook een ban, ik wil wel af van die kl*ten klappers.:laugh:

mickeyzegtboem

Registered User
een copy naar een mod? weet je hoeveel pm's er per dag verstuurd worden? ben bang dat het een romannetje of wat per dag aan leesvoer gaat worden....

als je een pm over handel krijgt, stuur die dan gewoon door aan een mod die op dat moment actief is, dan kan hij er wel actie op ondernemen

Tony

Administrator
Medewerker
Nja, kan me voorstellen dat de admins regels stellen. Als zij dat willen, moeten ze dat vooral doen, het is hun site.

Echter een klein puntje. Als een agent via dit forum via pm zou reageren met de vraag of je iets te koop hebt of adressjes hebt, dan noemt men dit uitlokking. Dit is verboden in Nederland, en geen enkele rechter zal dit bewijs accepteren. Dit houdt dus in, vuurwerk misschien kwijt, maar zeker geen veroordeling. Verder heeft de politie wel wat beters te doen dan vuurwerk sites te controleren, dus vergeet maar dat elke persoon die er om vraagt wel eens een agent kan zijn, dat zijn ze niet. Tot slot zal de site niet zomaar gesloten worden omdat er een aantal mensen zijn die zich niet aan de regels houden. Door puur en alleen regels te maken, en die in ieder geval proberen te handhaven, dan gaan ze altijd vrijuit. Dit ivm met de privacy wetgeving in Nederland. Site hosters en zelfs hosting bedrijven hoeven in nederland geen info van leden of bezoekers te delen. Dit mag alleen als bijv. de veiligheid van de samenleving in gevaar is. Dat is niet, want zelfs met de zwaarste vorm van illegaal vuurwerk breng je niet zomaar de samenleving in gevaar, of kun je de samenleving ontwrichten.

Tot slot, de reden die Tony gaf, namelijk dat de site zijn 'kindje' is, en hij die wil runnen volgens zijn regels, en zoals HIJ het wil, prima. Maar aan de andere reaguurders, haal niet al die onzin erbij als de site word gesloten omdat agenten hier ook zitten en je wel eens zouden willen uitlokken enzo, want dat is grote onzin.

(mijn gedachten hierover....)

Over uitlokking is door mijn nooit iets gezegd. Zover ben ik ook nog wel op de hoogte van de wetgeving. Het gaat mijn erom dat op het moment dat justitie denkt dat er grootschalig gehandel word via deze site hun ten alle tijden kunnen proberen de gegevens bij de provider te krijgen. Nu is die niet makkelijk maar ik denk ook verder.

Stel je eens voor dat er een moment komt dat mijn computer of laptop in beslag word genomen om wat voor reden dan ook. Dan is het niet vreemd dat ze ook snel achter je paswoorden en derglijke zijn. En dan kunnen ze zonder probleem rond neuzen in de admin waar ze met nog minder problemen al die mooie PMs voorbij zien komen.

Ik wil er niet aan denken wat er dan allemaal kan gebeuren. Voor sommige mensen is dit allemaal vergezocht maar er zijn 2 jaar geleden mensen veroordeeld zonder dat ze ook maar gepakt waren met illegaal VW.. Ze werden veroordeeld omdat ze in een boekje van een handelaar stonden. Je zou denken, iedereen maloot kan wat opschrijven, maar schijnbaar hechte de rechter er toch waarde aan.

En Vuurwerk is big business in Nederland zowel Legaal als Illegaal. Het gaat om miljoenen Euro's dus jij mag denken dat ze niet mee kijken maar ik weet wel 100% zeker. En waarom dan het risico nemen ?

Ik veroordeel niemand alleen ik wil er niks mee te maken hebben.

Hoop dat het nu duidelijk is want sommige posts gaan echt nergens over. Handel is gewoon verboden op deze website in welke vorm en op welke manier dan ook. Volg je die regels niet dan gaat het Ip adress op slot inclusief je account. En als je tante, , vader, moeder, broertje of sinterklaas die toevallig bij je woont er niet meer op kan, het zal me een Italiaanse worst wezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan