Nederlandse officier pleit voor verbod zwaar vuurwerk in heel Europa

sean

Banned
Mhja ik vraag me af of er in het verleden ook vernielingen waren in Nederland, toen de zware knallers als Pantserfausten nog verkrijgbaar waren.
Volgens heeft het meer met de mens van tegenwoordig te maken, iedereen doet maar wat.

Ja en daarbij nederland word drukker;-) Meer mensen meer gekken die vernielen

gaittoet

Registered User
Is het eigenlijk NU al niet zo dat je als partikulier zonder papieren en vergunningen bij grote vuurwerk bedrijven in het buitenland niet zomaar professioneel vuurwerk kunt kopen?
Zoals bijv. de KVK-regeling in België.

Daarbij zal het als partikulier wel steeds moeilijker zal worden in Europa om bij grote vuurwerk bedrijven klasse 4 vuurwerk te kunnen kopen. Maar mensen met de juiste papieren en die een bedrijf hebben in vuurwerk, en die al de vergunningen hebben, zouden dan nog steeds vrijwel ongehinderd klasse 4 kunnen kopen. En er hoeft daar maar 1 lek te zijn en het komt toch wel weer in handen van de consument.
Ik denk dat het juist door dat beleid alleen maar erger door wordt.

Pak liever de raddraaiers op die het voor ons verpesten en ook gelijk maar zwaarder straffen, zoals meerderen het al aangeven hier in verschillende topics, al de schade laten betalen, zeer hoge boetes of een uitgaansverbod op de 31e december + een meldplicht die dag op het politiebureau.
Laat ons toch lekker genieten van ons mooie vuurwerk zou ik zeggen.

Dennis010

Registered User
naar mijn mening komt een hoop van deze ellende door sites als youtube
en dergelijke.
ik zie steeds meer kinderen van 13, 14, 15 met explods, dragon booms, lawinepijlen en cobra's rondlopen. als 1 er aan kan komen, weten ze elkaar via deze filmsites heel makkelijk te vinden, en dan wordt het een kwestie van tegen elkaar opbieden.
"kijk eens wat ik durf".
dit is naar mijn mening niet alleen met vuurwerk, maar met nog veel meer dingen. (geweld, drinken, gevaarlijk rijgedrag in het verkeer).
ik denk dat de hele maatschappij naar de kl*te gaat, als er niet iets gedaan wordt aan de (te grote) vrijheid die de kinderen van tegenwoordig allemaal maar krijgen.

wil niemand voor de benen schoppen, maar zo voel ik het.

Pyromaniac 1975

Registered User
Ik vind het dus allemaal vette b*llsh*t wat er in de media wordt geschreven.

Men zegt dat er meer gewonden zijn gevallen door zwaar illegaal vuurwerk,Maar dat de letsels minder ernstig waren ???????????:suspicious:

Dat is dus de grootste flauwekul want dan zou de de letsels dus ernstigger moeten zijn en ligt het dus niet aan het illegale vuurwerk.

Ik draag zelf al een 20 jaar ervaring met me mee en weet dus best wel waar ik het over heb,Laat de media eerst eens de feiten uitzoeken en niet gelijk de eerste de beste blaatende geit geloven zoals die Biezeveld of stichting consument & veiligheid want als het aan hun zou liggen worden er straks alleen nog ijsfonteintje's verkocht....:mad:

gaittoet

Registered User
Misschien een vraag die hier eigenlijk niet hoort, maar wat Pyromaniac 2006 schreef in het laatste zinnetje van "als het aan hun zou liggen worden er straks alleen ijsfonteintje's verkocht", wekt ook weer mijn interesse. Was het eigenlijk niet zo dat juist door de versoepeling de bedoeling was om de illegale handel terug te dringen, komen ze nu weer met heel andere argumenten.
Ik vraag me dan ook eigenlijk af, en dat is de kern van mijn vraag. Wie heeft in 2006 die 500 grams-regel ingevoerd?
Van wie mocht het Nederlandse vuurwerk nou maximaal 500gram sas bevatten?
Het lijkt mij dat Biezeveld dit niet heeft besloten, bedacht of ingevoerd. Toch?

Bovenaan