Nederlands Vuurwerkmuseum

Beste liefhebbers, sinds vandaag heeft het VWM weer een forum op onze website vuurwerkmuseum.nl. Dit wilde we al langer maar kwam in een stroomversnelling toen enkele weken geleden Facebook waarschuwingen begon te versturen naar deze en een aantal andere FB paginas. Zelfs mijn vuurwerklabels pagina zou in strijd zijn met de 'content richtlijnen'. FB kennende kan je onschuldige pagina gewoon op zwart gezet worden als 'iemand' daar om vraagt. Ook daarom een eigen forum waar niet de FB regels gelden maar die van ons.

Dus; kom gezellig kletsen op:

https://forum.vuurwerkmuseum.nl/
https://www.vuurwerkmuseum.nl/

Beste liefhebbers,

Zena Vuurwerk en het Vuurwerkmuseum hebben weer eens overleg gehad, na zoveel jaar geen Trophy begon het toch weer een beetje te kriebelen. Dat dit jaar ook nog eens 'speciaal' is voor onze geliefde vuurwerk/oudjaar traditie speelt natuurlijk ook mee.

Waar hebben we het over?
Een tentoonstelling van consumenten vuurwerk dummy's vanaf de jaren 50 tot en met de jaren 90 ongeveer. Een reünie achtig gebeuren -meet & greet- omdat veel (oud) Zena medewerkers nooit de kans hadden om het museum te bezoeken tijdens de Trophy's (die waren gillend druk natuurlijk). Na overleg besloten om het openbaar te doen voor alle geïnteresseerden/liefhebbers en zo een plek en moment te bieden voor een meeting. Pieter Loots komt (nog onder voorbehoud) met een leuke aanbieding.

Wanneer?
Zaterdag 4 juli van 10:00 tot 17:00, de winkel is geopend.

Waar?
Zena store De Bunker, Klokkenstraat 6a, Baarle Hertog.

Wat niet/wel?
Er is geen catering aanwezig bij Zena, neem dus zelf drinken mee, zeker als het warm is. In Baarle centrum is genoeg horeca. Klinkt logisch maar toch: steek geen vuurwerk af in de buurt, hou je aan de parkeer regels, maak geen rommel in de buurt. Iedere liefhebber weet dat de vuurwerkwinkels onder een loep liggen (o.a. overlast in de buurt); geef de anti's dus geen reden om weer te klagen.

Dat was het, tot zaterdag de 4e juli!

Zena Vuurwerk, Vuurwerkmuseum.

Ik kom denk ik wel even kijken met mijn zoon.
Op het gemakje eens de dummy’s bestuderen nice

Het Red Lantern Super pakket (Zonder Chinese molens 😋) is morgen in de aanbieding bij Loots Vuurwerk.
Prijs € 25, maximaal 1 per klant. De voorraad is beperkt 60 stuks.

Vanmiddag even langsgeweest, het was niet heel druk op dat moment. Toch enkel forumleden gesproken, heel tof om die prachtige oude stukjes vuurwerk te zien. Pure nostalgie. Leuk om dit te doen zo en wat meer mede liefhebbers te leren kennen

Bijlagen

• IMG_4709.jpeg
    IMG_4709.jpeg
    160,3 KB · Weergaven: 10
  • IMG_4710.jpeg
    IMG_4710.jpeg
    135,2 KB · Weergaven: 10
  • IMG_4711.jpeg
    IMG_4711.jpeg
    139,6 KB · Weergaven: 10
  • IMG_4713.jpeg
    IMG_4713.jpeg
    138,6 KB · Weergaven: 10
  • IMG_4715.jpeg
    IMG_4715.jpeg
    199,1 KB · Weergaven: 12
  • IMG_4716.jpeg
    IMG_4716.jpeg
    238,9 KB · Weergaven: 10
  • IMG_4720.jpeg
    IMG_4720.jpeg
    129,5 KB · Weergaven: 10
Ja deze gast is langs geweest.
Vanochtend ben ik samen met Jawe even langs geweest.
Het was allemaal zeer mooi uitgestald in vingerproof uitgestald.
Gezellig bijgeklest met de museum dude's en herinneringen opgehaald en steevast kwam de vraag waarom dat vuurwerkverbod er doorgeduwd is.
Altijd gaaf om de oude vuurwerk artikelen weer te zien en ook goed om te zien dat het allemaal museum waardig is uitgestald.
Een leuke, gezellig en geslaagde ochtend.

Allen, dank voor jullie komst, leuk om weer bij te kletsen met Z@p, Cigarman en Jawe, en waarschijnlijk meer maar dat ben ik dan even kwijt. Het was dan ook een soort van reunie. mensen gesproken die ik op de laatste trophy had gezien (2019). Geslaagde dag, je proefde wel het chagrijn door het in gaan van het verbod maar ook veel liefhebbers gesproken die er toch wat van gaan maken, het zij in het buitenland, stug door gaan met F2 en/of alleen Cat1 en alle smaken daartussen in.
P.s. Loots is door de voorraad Red Lantern pakketten heen.. :D Worden zo te horen allemaal bewaard uit nostalgie..
P.s. Heb je het gemist? Er is een voorzichtig voornemen om het in mei weer eens over te doen, en ja: dan komt de aankondiging véél eerder.. :rolleyes:

Back
Bovenaan