Meldpunt vuurwerkoverlast woensdag online

joszie

Zilveren Member
Dit dus.
NOS zegt nu al 2 dagen dat er meer meldingen dan ooit zijn binnengekomen.

Idd. RTL NIEUWS hetzelfde. De knakker van gisteravond wordt er ook bij genoemd alsmede filmpje van jongeren die rotjes gooien alsmede de opmerking dat de minister het niet in 1x wil verbieden.....

myrmidon

Registered User
Toch gek, het hele jaar hoor je niks of niemand over vuurwerk, het meldpunt is open en ineens lijkt het overal oorlog, ook best gek toch??

Bonbridge

Registered User
die site is zo lek en gammel als een mandje.. wat je al niet met je backspace en 1 muis klik kunt doen.. Ik denk als je van alle "meldingen" 99% er van af haalt.. dan kom je misschien in de buurt van wat er werkelijk aan de hand is. Bedoel er zijn meer "meldingen" op Schiermonnikoog en Werk Eiland Neeltje Jans.. dan in Amsterdam hahaha.. :grin: iedere geloofwaardigheid is hier toch mee overboord gegooid.

Inmiddels is het aantal meldingen van 579 gisteravond op Schiermonnikoog verlaagd naar 40.
Maar de media hebben ze wel weer gehaald met het aantal van 15.000.

goofygrunn

Registered User
kijk maar eens naar de afsluitdijk, vanmorgen dik 500 en nu ineens maar 100 meer. De waarheid omtrent de klaagsite komt steeds meer boven. Als ik in eigen hometown wijk kijk zie ik nu 18 meldingen. Ik lach me rot om welke straten daar bij staan, ouderen en koude kak wat er woont dus er zal wel iemand achte de pc zitten en alles maar loggen en registreren.

KoenL

Registered User
Heren, maak alsjeblieft screenshots van die afwijkende cijfers en zet in de afbeelding de datum + tijd. Leuker kunnen we het niet maken, maar wel duidelijker als we dat gefaal vastleggen ;-)

Dim

Product Beheer
Medewerker
Beter de datum en tijd zichtbaar houden in de afbeelding zodat ze nooit kunnen zeggen dat er gesjoemeld is!

Bonbridge

Registered User
Heren, maak alsjeblieft screenshots van die afwijkende cijfers en zet in de afbeelding de datum + tijd. Leuker kunnen we het niet maken, maar wel duidelijker als we dat gefaal vastleggen ;-)

Gisteravond 579 op Schiermonnikoog; dit aantal is meegegaan bij de 15.000 meldingen in de media.

Schermafbeelding_2015-12-21_om_15_52_17.png
[/IMG]

Schermafbeelding_2015-12-21_om_15_51_57.png
[/IMG]

Vanochtend waren het er nog 40 en momenteel nog maar 7:

Schermafbeelding_2015-12-21_om_15_53_03.png
[/IMG]

MrXtremeFireworks

Registered User
Leuk, eerst fictieve meldingen in het nieuws brengen om ze vervolgens te verwijderen als ze het nieuws hebben gehaald. Maar het totale aantal meldingen blijft onveranderd. Alles voor eigen gewin.

Plum Bloom

Registered User
Poeh poeh, nou nou.

Bron: http://www.1limburg.nl/bijna-alle-m...last-horst-blijken-nep?context=latestarticles

Bijna alle meldingen van vuurwerkoverlast die afgelopen weekend ingediend werden in Horst blijken nep.
237 van de 244 klachten op de website vuuwerkoverlast.nl werden ingediend via hetzelfde ip-adres. De initiatiefnemers van de website, diverse lokale GroenLinks-afdelingen, hebben de dubbele meldingen verwijderd.

De gemeente Horst aan de Maas telt nu nog zeven serieuze meldingen uit Horst, vier uit Swolgen, vier uit Grubbenvorst en twee uit Sevenum. Horst aan de Maas kwam zondag in het nieuws als kleine gemeente waar relatief veel sprake is van vuurwerkoverlast.

Terschelling

Op het meldpunt vuurwerkoverlast.nl waren maandagochtend, 48 uur nadat de site de lucht in was gegaan, al meer dan 15.000 meldingen binnengekomen. Behalve in Horst was ook op Terschelling en de Afsluitdijk sprake van veel nepklachten.

En dit was het eerste bericht, nota bene verspreid door het ANP en door alle media klakkeloos overgenomen: http://www.1limburg.nl/244-meldingen-van-vuurwerkoverlast-horst-aan-de-maas?context=topstory

Laatst bewerkt:

petertje23

Registered User
Dus ze controleren handmatig de meldingen en staan die dan wel of niet toe?
Hoe moet ik dat zien?
Als ze je aardig vinden mag je melden, pas je niet in het plaatje dan word je melding verwijderd maar niet van het totaal afgetrokken?

Plum Bloom

Registered User
Poeh poeh, nou nou.

Bron: http://www.1limburg.nl/bijna-alle-m...last-horst-blijken-nep?context=latestarticles

Lijkt heel erg op dit: http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaanderen/minder-schade-door-vuurwerk-in-terneuzen-1.4717320

TERNEUZEN - Uit een landelijke inventarisatie over vuurwerkoverlast door GroenLinks mag dan wel naar voren komen dat het in Terneuzen rond de jaarwisseling bar en boos was met harde knallen, maar de daadwerkelijke schade tijdens de jaarwisseling lijkt minder dan voorgaande jaren.
Dat zei burgemeester Jan Lonink in de vergadering van de raadscommissie Bestuur en Middelen. "Ik kan nog geen exacte bedragen noemen, maar het is minder dan andere jaren. Ook de overlast op oudjaarsdag was overdag aanmerkelijk minder, vanwege de regel dat er pas na 18.00 uur vuurwerk mocht worden afgestoken", aldus Lonink.

Bij het Meldpunt Vuurwerkoverlast kwamen 350 klachten binnen. In de lijst van GroenLinks staat Terneuzen in de top-3 van Nederland als het om overlast gaat. "Wij weten niet hoe objectief die lijst tot stand is gekomen en hoe goed die is gemeten, maar het is niet zo dat wij van andere meldpunten meer klachten hebben gekregen dan anders."

Laatst bewerkt:

ferox

Registered User
Dus ze controleren handmatig de meldingen en staan die dan wel of niet toe?
Hoe moet ik dat zien?
Als ze je aardig vinden mag je melden, pas je niet in het plaatje dan word je melding verwijderd maar niet van het totaal afgetrokken?

Daarom komt het wel op neer. Ik kan me voorstellen dat ze best wel op moeten letten want voordat ze het weten verwijderen ze ook serieuze meldingen. En ga er trouwens maar niet vanuit dat dit handmatig wordt gecontroleerd. Volgens mij worden ze gewoon getipt over onlogische aantallen.

sprinkhaan

Registered User
Dus voor grote steden is dit niet te checken, hoe willen ze daar filteren . Mensen moeten gewoon verteld krijgen dat dit meldpunt waardeloos is.

Plum Bloom

Registered User
Dus voor grote steden is dit niet te checken, hoe willen ze daar filteren . Mensen moeten gewoon verteld krijgen dat dit meldpunt waardeloos is.

Woon niet in de Randstad, maar heb zojuist klachten gemeld met postcodes uit Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Werden moeiteloos door het Meldpunt geaccepteerd. 'Dank voor uw melding', kreeg ik zelfs te zien. Man, man, man.

joszie

Zilveren Member
iemand die een video wil maken waarin diegene uitlegt dat hij in plaats x woont (het zuiden bv.) en dan laat zien dat hij een verzonnen melding kan doen in bv Leeuwarden, en daarna 1 in Amsterdam? Laat alle liefhebbers dat filmpje dan gaan delen op social media.

Plum Bloom

Registered User
Dit is ook een mooie, van site Omroep Gelderland:

ARNHEM - In Gelderland wordt het meest over vuurwerk geklaagd in de regio's Arnhem en Nijmegen en in Harskamp (gemeente Ede). Dat blijkt uit de meldingen die binnenkomen op het Meldpunt Vuurwerkoverlast.

Het meldpunt is een initiatief van 30 GroenLinks-fracties. Met de meldingen willen ze omvang van het probleem in kaart brengen. GroenLinks wil een verbod op consumentenvuurwerk.

De partij wijst erop dat vuurwerk jaarlijks voor miljoenen euro's aan schade en honderden gewonden zorgt. De meldingen worden verwerkt in een rapport dat begin volgend jaar aan de Tweede Kamer en 30 burgemeesters zal worden aangeboden.

'Vooral import klaagt'
Hoe kan het dat er zoveel wordt geklaagd in Harskamp, een dorp aan de rand van de Veluwe? Voorzitter Anton Brobbel Dorsma van Harskamps Belang denkt te weten hoe het komt.

'Ik heb zelf de indruk dat er minder vuurwerk wordt afgestoken, maar het is wel zo dat er een nieuwe woonwijk is bij gekomen. Ik denk dat vooral daar wordt geklaagd. Mensen van buitenaf zijn niet zo bekend met vuurwerk.'

Een woordvoerder van de gemeente Ede zegt dat de gemeente niet meer meldingen heeft gekregen. 'We hebben er niet een logische verklaring voor.'

http://www.omroepgelderland.nl/nieu...-over-vuurwerk-in-Arnhem-Nijmegen-en-Harskamp

Laatst bewerkt:

ferox

Registered User
Dit is ook een mooie, van site Omroep Gelderland:

ARNHEM - In Gelderland wordt het meest over vuurwerk geklaagd in de regio's Arnhem en Nijmegen en in Harskamp (gemeente Ede). Dat blijkt uit de meldingen die binnenkomen op het Meldpunt Vuurwerkoverlast.

Het meldpunt is een initiatief van 30 GroenLinks-fracties. Met de meldingen willen ze omvang van het probleem in kaart brengen. GroenLinks wil een verbod op consumentenvuurwerk.

De partij wijst erop dat vuurwerk jaarlijks voor miljoenen euro's aan schade en honderden gewonden zorgt. De meldingen worden verwerkt in een rapport dat begin volgend jaar aan de Tweede Kamer en 30 burgemeesters zal worden aangeboden.

'Vooral import klaagt'
Hoe kan het dat er zoveel wordt geklaagd in Harskamp, een dorp aan de rand van de Veluwe? Voorzitter Anton Brobbel Dorsma van Harskamps Belang denkt te weten hoe het komt. 'Ik heb zelf de indruk dat er minder vuurwerk wordt afgestoken, maar het is wel zo dat er een nieuwe woonwijk is bij gekomen. Ik denk dat vooral daar wordt geklaagd. Mensen van buitenaf zijn niet zo bekend met vuurwerk.'

Een woordvoerder van de gemeente Ede zegt dat de gemeente niet meer meldingen heeft gekregen. 'We hebben er niet een logische verklaring voor.'

http://www.omroepgelderland.nl/nieu...-over-vuurwerk-in-Arnhem-Nijmegen-en-Harskamp

Lekker in de doofpot. Geen logische verklaring voor. Uhmmmm misschien moet je er dan vraagtekens bij gaan zetten?!

Bovenaan