Meldpunt vuurwerkoverlast woensdag online

joszie

Zilveren Member
Goed nieuws. Ben gebeld door een redactrice van RTL. Ze vindt de zaak wel interessant. De vraag is of RTL er nu iets mee kan. Het Meldpunt is gesloten, dus zelf de proef op de som nemen is voor haar onmogelijk. En mijn valse meldingen van eind december heb ik gefilmd, noch gefotografeerd dus bewijsmateriaal ontbreekt. Heb haar wel doorverwezen naar dit topic. Mocht het verhaal nu te dun zijn voor RTL, hoop ik dat ze eind dit jaar de zaak oppikken zodra het Meldpunt weer open gaat.

plum!!!! tijd om weer in actie te komen!

rowan256

Banned
Van mij mag er tevens actie ondernomen worden op Arno Bonte zijn conclusie, die zei namelijk dat het pas om 18:00 beginnen duidelijk positieve effecten heeft gehad op de klachtenstroom op basis van zijn cijfers. Echter slaat zijn hele test helemaal nergens op omdat hij zijn website veel korter online had staan, er veel minder reclame werd gemaakt van zijn website en nog altijd iedere gebruiker talloze klachten in kunnen zenden en de klachten die ingezonden zijn niet allen aantoonbaar tegen vuurwerk zijn.
Met andere woorden, hij trekt conclusies uit twee van zijn eigen 'wij van WCeend' flutwerk.

MrXtremeFireworks

Registered User
Arno Bonte, de enige niet-vuurwerkliefhebber die tóch het hele jaar met vuurwerk bezig is. Die man moet toch wel een miserabel leven hebben eigenlijk, als een vuurwerkverbod het enige is wat zijn leven nog een beetje betekenis geeft.

ferox

Registered User
Kijk voor de grap eens bij home op die site. Bovenin zie je dan het meldpunt met daaronder een artikel over stop de bettuteldrift. Hoe erg kan je je zelf voor de gek houden.

Of valt dit weer niet onder betuttelen Herr Bonte?

MrXtremeFireworks

Registered User
Als we nu eens konden kijken vanaf hoe veel unieke IP adressen die meldingen gemaakt zijn, hou je misschien 50 échte meldingen over. Nog voordat het in het nieuws kwam dat het meldpunt open was zijn er al 2000 meldingen, kan inderdaad nooit.

ferox

Registered User
Vreemd. Ik heb 3 meldingen gedaan op Schiermonnikoog maar die staan er niet bij.

Terwijl ik naar Groningen kijk zie ik de teller van 36 naar 62 springen. Wtf....

Laatst bewerkt:

blackpowder

Registered User
Waar blijft BCN BPN en de importeurs met een counter. Zij zullen toch ook wel doorhebben dat ze wat moeten doen in de publieke opinie... kom met cijfers of haal doormiddel van youtube / fb / twitter dit meldpunt onderuit. Laat maar zien dat dit meldpunt zo beinvloedbaar is dat het een zeer fout beeld schetst.

Kom met cijfers en onderzoeken om de bewerongen van de heer Faber te ontkrachten en juist daardoor als leugenaar weg te zetten. Als je kan bewijzen dat dhr Faber onwaarheden verteld en dit komt uit dan moet dat ook gemeld worden en kan zijn positie verzwakken. Evenals die van Arno.

Ik merk niets van BPN of de importeurs terwijl juist vrijwilligers van BCN hun best doen.

Zoveel gemiste kansen.
En misschien ben ik dan wel een nepfreak maar het draait me niet om het vuurwerk alleen, maar ook de algemene betutteling am sich, en de onverdraagzaamheid van de mensen.
Volgens mij zijn er heel veel mensen vergeten dat ze vroeger jong zijn geweest.

petertje23

Registered User
Volgens mij kan er "makkelijk" een tegen offensief ingezet worden.
Alle meldingen die nu gedaan worden kunnen niet komen door Nederlands consumenten vuurwerk!
Dit kan alleen maar door vuurwerk wat al illegaal is {en dus niet mag}. Als iedereen nu eens wakker word geschud
en doorkrijgt dat er niet eerlijk naar het vuurwerk misbruik/vandalisme/ongelukken gekeken word.

happy4ever

Registered User
In mijn wijk stond de teller op 0. Ben 2 minuten bezig geweest om samen met mij zoon in de achtertuin Cat. 1 vuurwerk uit te proberen, is er meteen 1 melding gekomen van vuurwerkoverlast op de site :eek:mg:

joszie

Zilveren Member
In mijn wijk stond de teller op 0. Ben 2 minuten bezig geweest om samen met mij zoon in de achtertuin Cat. 1 vuurwerk uit te proberen, is er meteen 1 melding gekomen van vuurwerkoverlast op de site :eek:mg:

Denk dat daar ook nog wel een groot probleem ligt. Veel mensen weten niet dat categorie 1 vuurwerk het jaarrond afgestoken mag worden.

stefantvs

Administrator
Medewerker
lekker nu ook met alle demo`s erbij, niet dat ik de tellingen van zn website serieus neem.... maar toch zal dit er weer wat extra klachten op leveren :-(

magnolia

Registered User
maar goed als iedereen tot in het oneindige kan blijven stemmen en Arno de cijfers wil gebruiken
dan moet dat stukje fraude toch aan het daglicht komen .

op zich is overlast bestrijding best goed maar dat dient wel een eerlijke manier gebeuren .

MrXtremeFireworks

Registered User
Zo iemand heeft zich even verveeld en heeft 170 meldingen gemaakt hahahahaha

Adres is op een stuk waar geen huizen staan, alleen maar industrieterrein geloof ik.

SXpKAUZ.png

Genoeg bewijs dat dit hele meldpunt de grootste onzin ooit is.

blackpowder

Registered User
Zo iemand heeft zich even verveeld en heeft 170 meldingen gemaakt hahahahaha

Adres is op een stuk waar geen huizen staan, alleen maar industrieterrein geloof ik.

SXpKAUZ.png

Genoeg bewijs dat dit hele meldpunt de grootste onzin ooit is.

Ja en
Dit zou de media een moeten oppikken, zodat dit meldpunt juist als onbetrouwbaar wordt gezien.

Tony

Administrator
Medewerker
Ja en
Dit zou de media een moeten oppikken, zodat dit meldpunt juist als onbetrouwbaar wordt gezien.

Dat is juist het probleem. De persberichten van de BPN en niet anti vuurwerk berichten worden gewoon niet gebruikt. Je kunt het de media niet verplichten maar het is wel triest.

Bovenaan