Meldpunt vuurwerkoverlast woensdag online

Plum Bloom

Registered User
Ben erg benieuwd naar de mate waarin het mogelijk is de uitkomsten van dit Meldpunt te manipuleren. Zojuist twee meldingen gedaan vanaf mijn laptop (doel heiligt de middelen!) onder verschillende namen en verschillende mailadressen. Ook de tweede melding werd geaccepteerd. Of die daadwerkelijk verwerkt wordt, staat niet vast. Op de gedetailleerde kaart waarop het aantal meldingen per wijk te zien is, is noch melding 1, noch melding 2 al verwerkt.

Inmiddels een mail verstuurd naar vuurwerkoverlast@gmail.com :

Beste Meldpunt-medewerker,

Ik heb een prangende vraag. Kunt U mij vertellen of het bij het Meldpunt Vuurwerkoverlast.nl mogelijk is dat een en dezelfde persoon onbeperkt meldingen doet? Zo nee, kunt U mij dan zeggen welke waarborgen zijn ingebouwd (bijvoorbeeld checken naam, IP-adres, e-mailadres etc.) ?

Met vriendelijke groet,

Plum Bloom
Droomland

Mocht duidelijk worden dat het mogelijk is een en ander te manipuleren, dan kunnen we de betrouwbaarheid van het Meldpunt ter discussie stellen en hebben we een punt! In dat geval is het zaak dat zo breed mogelijk bekend te maken.

Kaart wordt kennelijk elk uur ververst. Op de kaart die om 23 uur is geactualiseerd, staan in mijn wijk twee meldingen meer dan op die van 22 uur (van 1 naar 3). Moeten haast wel mijn beide meldingen zijn. Need I say more? Wellicht nuttig dat mijn experimentje ook door anderen wordt uitgevoerd?

Plum Bloom

Registered User
Voor wie het interesseert: heb NOS, RTL, Volkskrant en Trouw een mail gestuurd waarin ik de betrouwbaarheid van het Meldpunt ter discussie stel. Benieuwd of het ergens toe leidt.

Dennis010

Registered User
Ik verwacht dat je hier niks meer van hoort, het past namelijk niet in het vooropgezette plannetje. Ben wel erg benieuwd overigens...

Plum Bloom

Registered User
Ik verwacht dat je hier niks meer van hoort, het past namelijk niet in het vooropgezette plannetje. Ben wel erg benieuwd overigens...

Nog geen reactie mogen ontvangen. Van NOS en RTL verwacht ik vooralsnog niets; daar wordt het pas interessant als er sterke aanwijzingen zijn dat Groen Links zelf het Meldpunt manipuleert. Voor de beide kranten is het, verwacht ik, wel degelijk een interessant aspect. De gemiddelde lezer van VK en Trouw zal weinig op hebben met vuurwerk, maar heeft volgens mij wel een hekel aan alles wat naar mogelijke misleiding riekt. Bovendien is de vuurwerkdiscussie hot en biedt mijn mail aanknopingspunten voor een tekst met een wat andere invalshoek. Afwachten maar.

Van de mensen achter het Meldpunt overigens ook taal noch teken vernomen.

cracker

Registered User
zelfs met dit hondenweer (hier regent het en harde wind) neemt het aantal meldingen toe. Volkomen ongeloofwaardig. Er loopt geen hond op straat op dit moment

Tony

Administrator
Medewerker
Wat bedoel je precies, Herr Baron? Wie neemt mij niet serieus? Op welke reactie mijnerzijds doel je? En wat heb je ingevuld?

Je schrijft een serieuze reactie naar....
Als je deze reactie dan afsluit met een forum nickname zal niemand het ingezonden bericht serieus nemen.

Dat is wat herr. Baron bedoelt.

Plum Bloom

Registered User
Je schrijft een serieuze reactie naar....
Als je deze reactie dan afsluit met een forum nickname zal niemand het ingezonden bericht serieus nemen.

Dat is wat herr. Baron bedoelt.

Helder nu, dank voor je uitleg.

Voor de goede orde: ik heb natuurlijk niet met Plum Bloom uit Droomland ondertekend, maar met mijn eigen naam en woonplaats. Uit privacy-overwegingen heb ik die hier weggelaten en vervangen door mijn nickname. Excuses voor de verwarring die ik hiermee heb gezaaid.

ifeelfine

Registered User
zelfs met dit hondenweer (hier regent het en harde wind) neemt het aantal meldingen toe. Volkomen ongeloofwaardig. Er loopt geen hond op straat op dit moment

Het was hier gisteravond laat anders flink raak in de wijk, dus dat het aantal klachten oploopt kan ik me wel voorstellen. Mijn laatste jaar op de flat hadden we ook zo'n eikel wonen die de flat probeerde op te blazen. Tis hem aardig gelukt (old timer parkeergarage ingang en galerij gebarsten/ontzet/afgefikt)

Dat er zo'n meldpunt is hebben we aan een aantal knapen te danken die niks met vuurwerk hebben maar gewoon willen kloten/rellen/vernielen/aandacht willen.

Moontan

Moderator
Medewerker
Even serieus mensen maar wordt het zo langzamerhand niet eens tijd dat we in iedere gemeente een meldpunt Groen Links overlast openen?
Ik heb het een beetje gehad nu. Ik ondervindt heel veel persoonlijke last van die partij.

Plum Bloom

Registered User
Nog een testmelding gedaan, dit keer met volledig verzonnen en dus niet bestaand @live.nl-adres, en met de postcode van een gebied waar ik helemaal niet woon. Resultaat: melding geaccepteerd.

Denk dat ik, als ik even gas geef, in staat ben binnen een uur meer dan honderd meldingen te doen.

Dit Meldpunt is dus zo lek als een zeef. Hoort, zegt het voort.

rodepo

Registered User
Ik heb hier wat over op mijn tijdlijn gezet. Zo kunnen andere mensen er ook wat van vinden.

Laatst bewerkt:

Plum Bloom

Registered User
Zag zojuist tot mijn teleurstelling dat RTL Teletekst het persbericht van Groen Links over het aantal meldingen weer klakkeloos heeft overgenomen, inclusief het gebruik van het zeer tendentieuze woordje 'Al' in de kop. NOS Teletekst daarentegen wijdde er vandaag geen woord aan.

Inmiddels een derde test gedaan met het totaal verzonnen mailadres, ditmaal met mijn eigen postcode. Uiteraard ook deze melding weer in dank aanvaard door het Meldpunt. 't Is godgeklaagd.

@rodepo: Prima gedaan. Ik gebruik Facebook, noch Twitter maar heb begrepen dat je hiermee in een klap heel veel mensen kunt bereiken. Zou mooi zijn als er een sneeuwbaleffect ontstaat en de zaak door een of ander medium wordt opgepikt.

Hompii

Registered User
Ook ik heb even gekeken en een melding gemaakt op ons mooie waddeneiland Vlielangd Daar was nog geen melding haha. Gewoon maar een onzin naam en niet bestaand email adres opgegeven. Postcode van een bedrijf opgezocht en voila, de melding staat erbij. Dit gaat helemaal nergens over.

petertje23

Registered User
Niet teveel nep meldingen doen jongens :surprised:
Straks tellen ze alle nepmeldingen ook mee :crying:

Is er iemand die verstand heeft van deze materie?
Kunnen "we" hier wat mee?

Bovenaan