Meer vuurwerk van te voren afgestoken?

petertje23

Registered User
Het valt hier op Texel ook nog mee de laatste dagen.
Het was een maand terug erger met het geknal.
Nu gaat er af en toe een lawinepijl de lucht in, en af en toe wat jochies met wat rotjes.
Maar een maand terug was het elke avond een paar keer rechtop in bed.

sprinkhaan

Registered User
Dordrecht vrij rustig. Alleen vanaf vanmiddag wat meer kruitstress acties maar nog niet echt los.
En heb inderdaad de maanden hiervoor wel enkele zeer zware klappen gehoord, iedere keer uit de zelfde richting.

Maar algemeen genomen is het nog nooit zo rustig verlopen in de aanloop naar oud en nieuw.

Robin84

Registered User
Hier in en rond mijn wijk in Gouda is het ook een stuk rustiger dan voorheen. Het lijkt zelfs dat in de tijd dat ik tiener was (10 - 20 jaar geleden), er vele malen meer werd afgestoken de laatste drie dagen, dan de afgelopen jaren. Dat kan echter ook verkeerde beeldvorming zijn.

Sinds vanavond hoor ik pas regelmatig knallen van met name cakes en wat hardere knallers en zie ik af en toe een kleurtje in de lucht. Uiteraard bezorgt dat wel een glimlach op m'n gezicht en heb ik zin om de hele tijd in m'n tuin te staan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Laatst bewerkt:

Robin84

Registered User
Het valt hier op Texel ook nog mee de laatste dagen.
Het was een maand terug erger met het geknal.
Nu gaat er af en toe een lawinepijl de lucht in, en af en toe wat jochies met wat rotjes.
Maar een maand terug was het elke avond een paar keer rechtop in bed.

Oud en nieuw op Texel vieren, dat lijkt me toch wel heel tof! Ik ben groot van Texel en ga er jaarlijks een week naartoe ivm de rust en vogels (raar, maar waar, ik ben vogelaar en amateur vogelfotograaf) en dan ook met vuurwerk.
Te gek!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Koetje

Registered User
Hier vanavond ook wat meer reuring dan afgelopen dagen maar zeker wel rustiger dan andere jaren. Stilte voor de storm?

Thuur

Registered User
Er gebeurde vanavond van alles hier in Arnhem knal, sier alles gaat de lucht in.
Voorgaande jaren gebeurde er al rond kerst van alles, maar nu was het met kerst rustig.

Richardus

Registered User
Het is hier juist drukker dan vorige jaren. Laatste 2 weken wordt er al regelmatig geknald, maar deze laatste dagen behoorlijk wat meer dan anders. Anders is het vrijwel stil, nu hoor je continu wel iets ergens. Veel illegaal maar ook legaal.

DioR

Registered User
Iedereen die al vroegtijdig heeft afgestoken wil ik bij deze even bedanken voor hun egoistische gedrag! Jullie weten als geen ander dat de azijnzeikers dit jaar nog harder dan tevoren hun stem laten gelden. Waarom die azijnzeikers nog meer geven om nog meer te gaan zeiken. Door jou potje of knaller is het een bijdrage aan een toekomstig vuurwerkverbod als hij er gaat komen. Je kan wel denken, ach ik hoor zoveel knallen, maar die van jou doet ook mee! Je voelt je vanzelf wel aangesproken voor degenen die ik bedoel!

Richardus

Registered User
D'r is ergens in de wijk iemand die 's ochtends als 'ie wakker wordt een nitraat afsteekt, en dat is dus al om 6 uur ofzo en nee, ik ben het niet haha. Ik vind het wel lollig want ik snap z'n kruitstress, die ik zelf steeds minder heb; heb dit jaar enkel nog m'n meterpakketje er in de tuin doorgejaagd zoals altijd.

Sweet Laker

Registered User
De azijnzeikers zeiken minder, gister waren er 10.000 minder klachten op 29 december dan het jaar ervoor. En de dalende lijn zet zich voort.

Gister in de vroege avond flink wat de lucht in zien gaan, maar kon dan ook van hoek van Holland tot Rotterdam, delft, Zoetermeer en den haag kijken :)

Thuur

Registered User
Iedereen die al vroegtijdig heeft afgestoken wil ik bij deze even bedanken voor hun egoistische gedrag! Jullie weten als geen ander dat de azijnzeikers dit jaar nog harder dan tevoren hun stem laten gelden. Waarom die azijnzeikers nog meer geven om nog meer te gaan zeiken. Door jou potje of knaller is het een bijdrage aan een toekomstig vuurwerkverbod als hij er gaat komen. Je kan wel denken, ach ik hoor zoveel knallen, maar die van jou doet ook mee! Je voelt je vanzelf wel aangesproken voor degenen die ik bedoel!

Valt allemaal best wel mee!
Die azijnzeikers maken zich alleen druk om de zware illegale knallers en niet om een mooie cake of fontijn.

goofygrunn

Registered User
Valt allemaal best wel mee!
Die azijnzeikers maken zich alleen druk om de zware illegale knallers en niet om een mooie cake of fontijn.

Nou de echte azijnzeikers weten overal op te zeiken dus ook de mooie cake oid. Er zijn dit jaar al wel 12 slachtoffers van vuurwerk kopte het nieuws gister, ik moest me kaken alweer stevig opelkaar drukken. Hier in foxhol is het de laaste dagen wat meer sier en af en toe zware knallen......rustiger als voorgaande jaren!

Jumpy Wizard

Registered User
Volgens mij vullen die mensen het gewoon in ook al word er niets afgestoken.

Vannacht om 3 uur wakker geknald door iets heel zwaars, voelde hem in mijn buik, voor de rest ging het wel aardig gisteravond.

Jumpy Wizard

Registered User
Wat ik ook nog dacht, wat best logisch is eigenlijk.

Vorig jaar 10:00 in de ochtend, meer klachten
Dit jaar 18:00 minder klachten.

Waarom nog terug veranderen denken ze waarschijnlijk..

Bovenaan