Mantronix zei:
Ik heb ooit eens gezien dat die Jappen de bommen net als militaire mortieren schieten. In een stalen mortierbuis worden onderin wat gloeiende kolen gedaan, vervolgens wordt de shell in de buis gedaan en laten ze 'm los. Vervolgens snel wegwezen en de shell wordt direct door de gloeiende kolen ontstoken.
Mantronix
Vaak een echte hanabi-methode en wordt nergens anders toegeschreven i.v.m de grote risico's.
In dit geval zit de liftcharge er dus wel aanvast.
Even terugkomend op wat de vraag was.
Ik stem ook in met 3307, het heeft wel zo zijn voordelen aangezien het minder troep oplevert in de mortier aangezien altijd het karton is die achterblijft.
Wat ook de voordelen zijn is dat er gespeelt kan worden met de liftcharge maar daar heb ik zo mijn twijfels bij, anders hadden ze wel zelfvullers gehad i.p.v al afgewogen componenten, zelfde als men een bundel bombetten eerst van zelf afgewogen liftcharge moet voorzien kan het best zijn dat hetzelfde gebeurd met de display shells en dan de nadruk op ''kan'' want geheel zeker is dit niet.
Het verhaal van Jo440 kan ik ook heel goed begrijpen, ze zullen het vast wel doen met een reden, maarja je kan blijven raden maar dat heeft geen zin want misschien is het ook wel iets wat met de opslag te maken heeft aldaar.
Maar kan ook zo zijn om productiefouten de baas te blijven want de meeste productiefouten komen toch bij of rondom het liftcharge verhaal voor.
Iniedergeval dit is mijn visie op het geheel.